Gå til innhold

Bristol og Brighton


Gjest Almaz

Anbefalte innlegg

Gjest Camelia

Vurderer å dra til Bristol til sommeren. Noen som har vært der? Er det langt til strand derfra? Hvor lang tid tar det med tog dit fra London?

Tar også gjerne imot tips om bra og rimelig hotell! Samt tips om restauranter, sightseeing, shopping, utflukter etc.

:)

Vurderer også Brighton. Samme spørsmål som over! :)

Noen som har vært begge plasser?

Det jeg ønsker er å kombinere by og strandliv.

:)

Endret av Camelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i Brighton flere ganger om sommeren. En herlig by, med masse å finne på. En times togtur fra London. Et sted du får ordentlig sommerfølelse, bra strand og pier med masse underholdning. Royal Pavillion med hage der du kan få med deg gratiskonserter (mye klassiks musikk). Fine shoppingmuligheter også og spesielt hvis du synes det er gøy å gå i second hand og antikvitetsbutikker. Jeg kan ihvertfall anbefale Brighton. Ønsker me allid tilbake dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tove_*

Henger meg på denne også (er to tråder inne her samtidig ser jeg).

Skal til Brighton på forsommeren og lurer på temperaturer i mai/juni samt hotellanbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brighton er en gammel engelsk badeby ved kysten (rullesten strand og ikke så gode badeforhold) Morsomme butikker og et veldig bra uteliv. Morsom plass. Største bakdelen med Brighton er at det er veldig dyrt både å bo/spise/shoppe. (ofte dyrere enn London) Bo i ny trendy bydelen Kemp Town.

Land på Gatwick flyplass (ligger som stopp på London-Brighton linjen) togturen tar 35min.

Bristol er større (ca som Oslo) Fin by. Bra med butikker og uteplasser. Mye som skjer av kultur/konserter mm men uten maset som er i London. Prisnivået er gjennomsnitlig, og tror man kan få en god deal på et hotellrom om sommeren da det ikke er et typisk "sommerby" ala Brighton

Bristol er full av kanaler og hvis du får et hotellrom med i nærheten er det prima. Du må trolig et stykke av sted mot kysten for å finne badevann. Ligger også nære Wales, Bath, Stonehenge, så muligheter for utflukter.

Et bra område for bo/kafe/pub/spise er Clifton "village" som ligger like bak og bærer det samme navnet som broen.

Toget til Bristol går fra Paddington station og tar ca 1t 30min.

Tips.

Gjør som Engelskmenn, dra videre ut mot kysten i Cornwall. Der er det fint! (Skal selv til St Ives i mai)

MVH Bosatt og bereist London

ps kan tenke meg 20-25 grader slutten av mai/juni begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...