Rosalind Skrevet 10. april 2008 #21 Skrevet 10. april 2008 Men kvinner, dere er vanskeligere på en helt annen måte, når jeg skriver om kvinner akkurat som dere skriver om menn så mener dere at jeg mener dere selv personlig? At blant jordas 3.5 milliarder kvinneskjebner så er det akkurat deg jeg mener? Kan det være fordi dere kjenner dere igjen i ting? At å snakke om ubehageligheter vedrørende seg selv er noe en bør skjule? Skal vi nekte å snakke om at kvinner har større hang til horoskop og overtro enn reell fakta fordi kvinner kan føle seg "misforstått"? Jeg kjente meg ikke særlig igjen i innlegget ditt og tok det faktisk på alvor. Det burde i seg selv være en sterkere indikator på forskjeller innad i kjønnene enn den bekreftelse du prøver å fremprovosere lenger ned i tråden. Jeg bor i oslo, og det jeg snakker om er hvordan tv, internett og kvinneguiden serverer meg allskens historier. Men jeg tar vel ikke feil når jeg påstår at kvinneorienterte websidene, tv-kanalene og kvinneprogrammer oftere inneholder horoskop, overfladiske sladder, moter, og alt annet som egentlig er uvesentlig i den store sammenheng? Du har helt rett. Og det er særdeles bedredelig! Dette innebærer imidlertid ikke at alle kvinner er slik som mediene nærmest lager en parodiert fremstilling av, like lite som de fleste menn jeg kjenner fremholder Manshow som en rimelig snever fremstilling av "maskulinitet". Det hele er pervertert, og det nesten til det ironiske.
waco Skrevet 10. april 2008 Forfatter #22 Skrevet 10. april 2008 For det første, jeg har aldri sagt alle kvinner, og når dere mener at jeg har skrevet alle kvinner noen sted så lurer jeg lurer på, er det andre ting dere også misforstår? Jeg har en liten mistanke om at det er flere ting som gjør at dere misoppfatter hva jeg mener. Det andre tror jeg kan være på grunn av fordomsfullheter? Men det er hyggelig å forstå og skjønne at dere ikke først og fremst er her for å provosere eller kverulere, men heller vil kjøre en saklig allright diskusjon om ting som angår oss alle.
absinthia Skrevet 10. april 2008 #23 Skrevet 10. april 2008 (endret) jeg sier ikke at menn er noe smartere, bare at vi kanskje er litt mer bevisste på det området og kanskje vi har noe å lære av hverandre? Når dere ser på åndenes makt så ser vi på discovery channel for å finne ut hvordan ting egentlig fungerer? Først sier du at menn ikke er smartere men mer bevisste på området og at "vi" kanskje har noe å lære av hverandre. Hva er det du mener at menn bør lære av kvinner.. det har du nemlig ikke nevnt. Derfor ser det ut som om du mener at bare kvinner bør lære noe av menn. Etterpå sier du at vi kvinner ser på "åndenes makt" mens dere ser på "discovery".. er ikke dette generalisering? Du sier faktisk at det er vi som gjør det, ikke at enkelte kvinner og enkelte menn gjør det. I tillegg fremstiller du det som om "dere" ser på discovery fordi "dere" er så mye mer interessert i å lære ting og altså har en "mission" bak alt dere gjør i motsetning til "oss" som bare driver på med tull og hjernedøde aktiviteter som ikke fører til større innsikt på noe område. Dette er som å si; "Mens vi kvinner passer barna, går dere menn bare og drikker opp pengene på puben.." og så senere komme og si at man egentlig ikke mente menn generelt, bare noen få.. Endret 10. april 2008 av absinthia
waco Skrevet 10. april 2008 Forfatter #24 Skrevet 10. april 2008 Nå tror jeg du assosierer litt feil. Kanskje tolker mellom linjene selv om jeg skriver bokstavene så feilfritt som jeg klarer? Jeg mener jo ikke at vi skal sitte på puben og drikke øl, mens dere passer barna, men jeg kan godt forstå de som gjør det. Det som forundrer meg mest er hvordan dere klarer å overfortolke alt jeg skriver slik at det blir jeg som blir syndebukken? Ikke min feil at flere kvinner enn menn ser på åndenes makt, og ikke heller din feil absinthia (fint navn forrresten), og jeg skjønner ikke hvorfor du retter aggressjonen mot meg når du heller burde undersøke hvorfor det er sånn som det er? Greit nok at dere er offansive, stridgående og utfordrende, men bakom dette skallet så tror jeg det skjuler seg mange søte greie snille jenter?
absinthia Skrevet 10. april 2008 #25 Skrevet 10. april 2008 (endret) Nå tror jeg du assosierer litt feil. Kanskje tolker mellom linjene selv om jeg skriver bokstavene så feilfritt som jeg klarer? Jeg mener jo ikke at vi skal sitte på puben og drikke øl, mens dere passer barna, men jeg kan godt forstå de som gjør det. Det som forundrer meg mest er hvordan dere klarer å overfortolke alt jeg skriver slik at det blir jeg som blir syndebukken? Ikke min feil at flere kvinner enn menn ser på åndenes makt, og ikke heller din feil absinthia (fint navn forrresten), og jeg skjønner ikke hvorfor du retter aggressjonen mot meg når du heller burde undersøke hvorfor det er sånn som det er? Greit nok at dere er offansive, stridgående og utfordrende, men bakom dette skallet så tror jeg det skjuler seg mange søte greie snille jenter? Jeg skrev ikke at du mente at vi skulle passe barna mens dere gikk på puben; Jeg sa at jeg kunne sagt dèt, isteden for ditt "åndenes makt" kontra "discovery" -ressonement. Årsaken til reaksjonene er fordi du bruker for mye "oss" kontra "dere", når du skriver. Det fører alltid til splittelse og er ikke særlig fruktbart når det gjelder å få fornuftige diskusjoner. "Of course this is no us and them But them they do not think the same It's them who do not think They never step on spiritual path They paint their faces so differently from ours And if you listen closely That war it never stops" GOGOL BORDELLO Endret 10. april 2008 av absinthia
IloveNY Skrevet 10. april 2008 #26 Skrevet 10. april 2008 oi oi, jeg tror noen akkurat forstod at han har klart å komme seg inn i en diskusjon som er "way over his head!" Absinthia har et hode som er godt plantet på skuldrene sine! Uansett hvordan du vrir og vender på det Waco så kan du ikke nekte for at du skrev dette innlegget for å få frem nettopp denne diskusjonen...
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #27 Skrevet 10. april 2008 Skjønner at absintnavnet ikke er tilfeldig valgt. Vi kan jo ikke kjøre dialog om man skal snakke om min bekjentskapskrets? Jeg bor i oslo, og det jeg snakker om er hvordan tv, internett og kvinneguiden serverer meg allskens historier. Men jeg tar vel ikke feil når jeg påstår at kvinneorienterte websidene, tv-kanalene og kvinneprogrammer oftere inneholder horoskop, overfladiske sladder, moter, og alt annet som egentlig er uvesentlig i den store sammenheng? jeg sier ikke at menn er noe smartere, bare at vi kanskje er litt mer bevisste på det området og kanskje vi har noe å lære av hverandre? Når dere ser på åndenes makt så ser vi på discovery channel for å finne ut hvordan ting egentlig fungerer? Jeg er helt enig med deg i mye av det du skriver i dette innelgget! Kvinnesider/kvinneblader er fyllt med alt det du nevner her, men min erfaring er at dette er ting kvinner er interessert i i tillegg til mange andre ting. Jeg ser på discovery... Mythbusters, Miami Ink, OCC, byggingen av hotrods, "hvordan gjør de det", møkkajobber, fantastiske byggverk osv.., men i tillegg kan jeg se på åndenes makt, Greys Anatomy, Dr. House osv... Det samme gjør flesteparten av mine venninner... Men hvis vi først skal generalisere: Hvis min omgangskrets utgjør et representativt utvalg av befolkningen kan vi jo si at kvinner har bredere interesser enn menn siden vi interesserer oss for det samme som dem, men har andre interesser i tillegg! Menn har bedre dybdekunnskap om færre emner, mens kvinner skaffer seg mer overflatisk informasjon om mange emner. For å sette det på spissen: Menn kan alt om noe, kvinner kan litt om alt...
waco Skrevet 10. april 2008 Forfatter #28 Skrevet 10. april 2008 Dere er nok inne på noe der. Jeg tror personlig at dere jenter er smartere, mer utspekulerte, lurere, klokere, langtekkelige, tålmodigere og lunefulle enn de fleste menn. Vi er stort sett kortenkte vi, vi er så dumme at vi betaler for sex for allikevel være enig i at hora er den tapende part, - og når vi er så uintelligente, er det da ikke av ren ondskap dere bruker vår naivitet? Mulig at kvinner og damer liker å utnytter mannen siden dere har gjort siden apestadiet, - men gidder ikke være like teit som alle andre menn, og kanskje forsøker å gjennomskue litt av spillet deres?
absinthia Skrevet 10. april 2008 #29 Skrevet 10. april 2008 (endret) Dere er nok inne på noe der. Jeg tror personlig at dere jenter er smartere, mer utspekulerte, lurere, klokere, langtekkelige, tålmodigere og lunefulle enn de fleste menn. Vi er stort sett kortenkte vi, vi er så dumme at vi betaler for sex for allikevel være enig i at hora er den tapende part, - og når vi er så uintelligente, er det da ikke av ren ondskap dere bruker vår naivitet? Mulig at kvinner og damer liker å utnytter mannen siden dere har gjort siden apestadiet, - men gidder ikke være like teit som alle andre menn, og kanskje forsøker å gjennomskue litt av spillet deres? Pssst...du glemte å tiføye enkelte......... Endret 10. april 2008 av absinthia
Rosalind Skrevet 10. april 2008 #30 Skrevet 10. april 2008 Ikke min feil at flere kvinner enn menn ser på åndenes makt, og ikke heller din feil absinthia (fint navn forrresten), og jeg skjønner ikke hvorfor du retter aggressjonen mot meg når du heller burde undersøke hvorfor det er sånn som det er? Registrerer at du overså innvendingen min, og heller fant såkalt aggresivitet hos en bruker å vende din egen aggresjon mot. Men hvor har du det fra at flere kvinner enn menn ser på Åndenes makt? Personlig måtte jeg ta i bruk google for å finne ut hva Åndenes makt er for noe (jeg har ikke TV, kanskje du også burde vurdere å kvitte deg med din, slik at du slipper å bli utsatt for ting du ikke liker. Evt kan du jo bare slå av og bedrive interessant diskusjon av dine subjektive oppfatninger av fenomener. Kanskje vil dette generere samtalepartnere som kan avkrefte noen av fordommene dine, og slik nyansere impulsene fra TV-ruta?). Og dersom påstandene om kjønnlige variasjoner stemmer, det være seg overfladiskhet eller preferanser for overnaturlige forklaringsmodeller, vil det jo være interessant å diskutere "hvorfor det er sånn". Jeg finner det meste av den pervertere mediefremstillingen av kjønnene, til dels også her på KG, er fordummende, ensidig og innsnevrende. Videre tror jeg slike fremstillinger kan bidra til å påvirke mennesker, slik at enkelte formes (evt innsnevres) mer enn godt er. Dette gjelder imidlertid for menn som for kvinner. Jeg tror på biologiske forskjeller mellom kjønnene, men differansen mellom egen person og erfaring tilsier at mye av det som kan observeres av ulikheter i stor del er sosialt skapt. I denne sammenheng er det interessant, ja kanskje til og med litt waco, at noen velger å opprettholde slike forforståelser av kjønnsforskjeller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå