Nikki Skrevet 9. mai 2003 #1 Skrevet 9. mai 2003 Jippi, jeg er så glad i morgen skal jeg hente brudekjolen min hos min kjæres farmor. Jeg har måttet la den henge der slik at han ikke skulle bli for nyskjerrig. Men nå har jo alle dumme tanker begynt å dukke opp slik som at den er blitt stygg etter at den har hengt i en kjolepose inne i et mørkt skap i snart 10 mnd.... Er det fare for dette??? Den er ganske tung og jeg er livredd for at drømmekjolen min er blitt ødelagt.... At jeg ikke har behandlet den bra nok... Uff snakk om nerver.... Er det bare meg eller er det flere her inne som har nerver om alt som kan gå galt??? :-? Har hatt drømmer om alt mulig.. Blant annet at jeg oppdaget 1 time før vielsen at jeg hadde glemt å kjøpe sko og det var ingen skobutikker som hadde hvite sko igjen.. om den nydelige bryluppskaka som er på 3 etg med bruer ut mot 3 mindre stykker ( bruene er laget av melis) har falt på hodet ned to etg daden skulle flyttes inn til der vi skal ha kaffen.... :oops: Uff, måtte bare få det ut. Dette er vel helt normalt.... :-?
Pusekatt Skrevet 9. mai 2003 #2 Skrevet 9. mai 2003 Jeg har hatt skikkelig kjoleangst de siste dagene, mest for at kjolen ikke skal komme (men nå har jeg fått beskjed om at den har ankommet Norge!), men jeg er fremdeles engstelig for at den ikke skal sitte pent på meg, at den ser veldig annerledes ut enn da jeg bestilte eller noe sånt - sli at jeg til syvende og sist må ut og finne meg ny kjole. Og da har jeg dårlig tid!!! 8 uker igjen i dag!!!!!! Tror det er helt normalt å være litt spent og engstelig, jeg, det viser jo at det er en greie som betyr mye for oss. Og vi vil jo alle være så vakre som mulig på Den Store Dagen! Jeg er sikker på at kjolen din fremdeles er fin, jeg. Høres lurt ut å ha den i en kjolepose i et mørkt skap. Hadde den hengt fremme f.eks. kunne den ha blitt skjoldete og stygg pga solbleking. Lykke til! Mvh Pusekatt
Nikki Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2003 Takk for svar Pusekatt. Ble litt beroliget nå... Kan nesten ikke vente til jeg skal hente kjolen min i morgen. Har jo ikke sett den på som sagt 10 måneder.....
14062003 Skrevet 9. mai 2003 #4 Skrevet 9. mai 2003 Kjolen din er vel av den lettere sorten? Så lenge den er hengt skikkelig opp (på en bred henger), skal det ikke være noe problem at den har forandret seg. Bittelitt kanskje, men det gjør den når du tar den på deg og svetter også ... Min kjole har hengt i snart 1 år og jeg kan ikke se noen endringer overhodet. Min kjole er av den tunge sorten - tungt og mye stoff. Har du tenkt til å vaske kjolen din før bryllupet? Brudekjolen anbefalte meg dette, da jeg spurte etter godt renseri. Kjolen ble mye finere om jeg vasket den på finvask med litt Milo selv. Må bare få tømt vaskekjelleren for klesvask, støvsugd og vasket alt der nede og så finne nøkkelen til døra. Og så må jeg ha hjelp til strykingen, men det kan kanskje forloveren min gjøre dagen før bryllupet? Jeg kan rett og slett ikke stryke pent :oops:
zeta5 Skrevet 9. mai 2003 #5 Skrevet 9. mai 2003 Hei ! Du er ikke alene om å ha nerver for alle slags mulige ting ! Min har også hengt en stund i kjolepose....siden november. Ikke har jeg prøvd den heller og er livredd for at den kanskje er litt trang her og der. Jeg fikk anbefalt å fylle varmt vann i badekaret, så dampen står ! Heng kjolen inn der og den dampes ut og glatter seg. Vet ikke om det gjelder alle mulige typer stoff da.....min er av chiffon. :D
Nikki Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2003 Tusen takk for tipset Zeta5. :D Det skal jeg gjøre når jeg kommer hjem til mine foreldre i sommer. Den blir vel også dampet ut etter at den er blitt tilpasset, men de blir jo skrukkete av å bo i en kjolepose... Min er også i chiffon.
zeta5 Skrevet 9. mai 2003 #7 Skrevet 9. mai 2003 Bare hyggelig :D Jeg har sett på kjolen min flere ganger og tatt den ut av posen....den er ikke veldig skrukkete ! Men som sagt.....damp på badet skal gjøre susen :D TRE UKER IGJEN !!!!!!!!!!!!!!! -måtte bare si det :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå