Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Visste ikke helt hvor og hvem jeg skulle spørre, så da ble det her... Går andre året på videregående og liker meg veldig godt. Men det er en ting jeg har store problemer med, og det er kroppsøvingen... Jeg har ingenting imot trening, og elsker f.eks. å sykle og gå tur, men når det gjelder å trene sammen med 12 andre begynner jeg nesten å grine bare ved tanken... Er blant annet redd for å gjøre noe feil, siden de fleste i klassen driver mye med idrett utenom skolen og er mye mer trente enn meg. Og når man har en lærer som hele tiden ser på deg og vurderer prestasjonene dine, er det ikke så veldig enkelt å gjøre en øvelse godt nok... Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om det går an å få fritak fra gymmen? Eller eventuelt at jeg kan trene alene i styrkerom eller annet? Håper det er noen som vet om dette går. Gruer meg nemlig til nesten hver gymtime, spesielt til fotball og ting jeg ikke er noe flink i, og det ødelegger rett og slett dagene mine...
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Hvilke muligheter det finnes for dette varierer egentlig l fra skole til skole. Du kan kontakte rådgiver eller helsepersonell (psykologisk sykepleier etc) om dere har tilgang til dette på skolen. Jeg antar at det vil kunne være mulig å få til en ordning på dette, dersom alternativet er at du slutter å ha gym og ikke vil få vitnemål av denne grunn. Kanskje vil det være mulighet til å få bare "bestått/deltatt" i faget slik at du slipper dette prestasjonspresset, eller som du sier å trene i styrkerom etc. (de andre kan jo bare få høre at du har muskelsmerter etc. og vil tjene mer på individuell trening dersom de lurer på hvorfor du får spesialbehandling) Jeg tror stikkordet her er å få snakke med en profesjonell helsesøster/sykepleier/psykolog som forstår din side av saken, og at du ikke gjør dette bare fordi du er lat. Dersom det ikke er mulig å få en ordning er det kanskje mulig at du i alle fall kan få litt oppfølging på hvordan du skal kunne takle dette bedre. Jeg vet om mange forskjellige orninger som er gitt i andr fag fordi personen hadde angst etc. så det skulle altså ikke være umulig å kunne få dette i gym også. Stå på krava. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Hvilke muligheter det finnes for dette varierer egentlig l fra skole til skole. Du kan kontakte rådgiver eller helsepersonell (psykologisk sykepleier etc) om dere har tilgang til dette på skolen. Jeg antar at det vil kunne være mulig å få til en ordning på dette, dersom alternativet er at du slutter å ha gym og ikke vil få vitnemål av denne grunn. Kanskje vil det være mulighet til å få bare "bestått/deltatt" i faget slik at du slipper dette prestasjonspresset, eller som du sier å trene i styrkerom etc. (de andre kan jo bare få høre at du har muskelsmerter etc. og vil tjene mer på individuell trening dersom de lurer på hvorfor du får spesialbehandling) Jeg tror stikkordet her er å få snakke med en profesjonell helsesøster/sykepleier/psykolog som forstår din side av saken, og at du ikke gjør dette bare fordi du er lat. Dersom det ikke er mulig å få en ordning er det kanskje mulig at du i alle fall kan få litt oppfølging på hvordan du skal kunne takle dette bedre. Jeg vet om mange forskjellige orninger som er gitt i andr fag fordi personen hadde angst etc. så det skulle altså ikke være umulig å kunne få dette i gym også. Stå på krava. Lykke til Nå ble jeg glad:) Ser ut som jeg kan få gjort noe med dette, da. Tusen takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå