Hedda22 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #41 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei Mirabella.. så koselig, spennende å følge med på andre som har termin noenlunde likt:) ja, jeg syns det er mer skremmende enn spennende.. er hele tiden så nervøs for at det skal skje noe gale. begynte å få brunlig utflod i går (noe som også skjedde ved forrige MA) det fortsatte i dag, og ble kjemperedd for at jeg nå skulle miste. ringte legen og fikk komme til, og da kunne vi høre hjertelyden klart og tydelig:) men skulle komme tilbake på tirsdag for å sjekke igjen. har fortsatt med brunlig utflod i ettermiddag også, men håper på det beste. vet at det er vanlig med litt blødninger, men klarer ikke la være å li redd.. har ikke fått innkalling til ordinær ultralyd, men venter den i posten nå snart.. håpe jeg har noe å glede meg til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 5. juni 2008 #42 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei Mirabella.. så koselig, spennende å følge med på andre som har termin noenlunde likt:) ja, jeg syns det er mer skremmende enn spennende.. er hele tiden så nervøs for at det skal skje noe gale. begynte å få brunlig utflod i går (noe som også skjedde ved forrige MA) det fortsatte i dag, og ble kjemperedd for at jeg nå skulle miste. ringte legen og fikk komme til, og da kunne vi høre hjertelyden klart og tydelig:) men skulle komme tilbake på tirsdag for å sjekke igjen. har fortsatt med brunlig utflod i ettermiddag også, men håper på det beste. vet at det er vanlig med litt blødninger, men klarer ikke la være å li redd.. har ikke fått innkalling til ordinær ultralyd, men venter den i posten nå snart.. håpe jeg har noe å glede meg til.. Ja, eg synst også det er veldig kjekt å følgja med andre som har termin omtrent samtidig som meg! Skjønnar godt at du blir nervøs når du blør litt. Så lenge det berre er litt brunlig utflod og ikkje friskt blod, så er det nok ikkje noko farlig. Var det eg fekk beskjed om, så eg prøvde å ikkje bekymra meg for mykje då eg oppdaga brunlig utflod nokre dagar for litt over 2 veker sidan. Men så begynte eg plutselig å blø masse friskt blod, og vart sendt med ambulanse til sykehuset. Var 100% sikker på at eg kom til å abortera, men utruleg nok gjekk det bra! No er eg sjukemeldt ein periode, og må unngå tunge løft og slikt. Sjølv om alt er fint igjen no, så kjenner eg at angsten ikkje vil sleppa taket. Eg springer på do ofte, og leitar etter antydning til blod kvar gang eg er på do. Håpar eg klarar å slappa av meir etterkvart! Du får prøva å tenka på at det er svært få som opplever å mista når dei er så langt på vei som det me er! Mest sannsynleg så går det heilt bra. Og så lenge du kun har litt brunfarga utflod og ikkje verken friskt blod eller magesmerter, så går det nok heilt fint skal du sjå. Men er du bekymra, så er det berre å kontakta jordmora/legen din når som helst. Eg synst iallfall det har vore veldig beroligande å få koma innom til jordmora mi og høyra hjertelyden, dei gangane eg har vore litt bekymra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #43 Del Skrevet 8. juni 2008 åå det var godt å høre at det har gått bra med deg!! utrolig skummelt da.. er ikke noe kjekt å oppleve noe sånt. jeg hadde fått helt panikken hvis jeg hadde begynt å blø friskt blod.. er så veldig usikker på alt, siden det er første gangen.. jeg har en veldig grei lege, som sa at jeg måtte ringe hvis det var noe, og som sa jeg heller måtte komme inn en gang for mye, enn en for lite. jeg er også sånn som sjekker papiret hver gang jeg er på do.. skikkelig frustrerende.. har så lyst å slappe av, men klarer det liksom ikke helt, kanskje etter ultralyden.. håper du klarer å slappe mer av etterhvert også!!! god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 8. juni 2008 #44 Del Skrevet 8. juni 2008 Måtte bare innom å oppdatere meg litt;) Å du, ting er nok i skjønneste orden Du hørte jo også hjertelyden!=) For en fantastisk vakker lyd det er! God mandag, og ha en fortreffelig uke videre=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #45 Del Skrevet 10. juni 2008 Ja det er en helt fantastisk lyd!! håper jeg får høre den i dag også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #46 Del Skrevet 13. juni 2008 jepp hjertelyden var der den, vedig sterk og tydelig så det var utrolig kjekt!! ellers er formen på topp for tiden, ingen kvalme og ingen andre plager.. helt herlig! har fått time til ordinær ul 27.Juni kl 10, gleder meg til det, men gruer meg samtidig litt. håper alt er i orden med den lille. vi tenkte vi ville vite om det er en gutt eller jente hvis det går an å se, og mannen vil selvfølgelig være med. tror han gleder seg veldig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 13. juni 2008 #47 Del Skrevet 13. juni 2008 åå det var godt å høre at det har gått bra med deg!! utrolig skummelt da.. er ikke noe kjekt å oppleve noe sånt. jeg hadde fått helt panikken hvis jeg hadde begynt å blø friskt blod.. er så veldig usikker på alt, siden det er første gangen.. jeg har en veldig grei lege, som sa at jeg måtte ringe hvis det var noe, og som sa jeg heller måtte komme inn en gang for mye, enn en for lite. jeg er også sånn som sjekker papiret hver gang jeg er på do.. skikkelig frustrerende.. har så lyst å slappe av, men klarer det liksom ikke helt, kanskje etter ultralyden.. håper du klarer å slappe mer av etterhvert også!!! god Kjempeskummelt var det , ja. Kan lova deg at eg fekk panikk når det plutselg begynte å renna masse friskt blod! Var 100% sikker på at eg kom til å mista. Låg og rista og skalv i heile kroppen, så redd var eg. Er så utrulig glad og takknemlig for at det gjekk bra likevel, og at den lille jenta i magen min ser ut til å ha det heilt fint! Er veldig usikker på ting eg og, sidan eg er gravid for aller første gang. Blir like bekymra kvar gang eg kjenner noko i magen, for eg veit jo ikkje kva som er normalt og ikkje normalt. Og som sagt så har eg blitt ekstra nervøs no etter den opplevelsen eg hadde. Men i dag er eg 19 veker på vei, og eg har kun ei veke igjen til eg er halvveis i svangerskapet. Det er godt å tenka på! Godt at du har ein grei lege, det har dessverre ikkje eg. Men jordmora mi er heilt fantastisk, og det er eg utrulig glad for! Ho har sagt til meg at eg berre må ringa henne når som helst, viss det er noko eg lurer på/er bekymra for. Det set eg utrulig stor pris på, og det er veldig betryggande å vita at eg kan det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #48 Del Skrevet 18. juni 2008 så utrolig bra at det gikk fint likevel:) kjekt at du har en grei jordmor, det har mye å si..! har du begynt å kjenne noe spark? er litt nervøs siden jeg er i 18 uke og ikke har kjent noe spark ennå. noen som vet hva som er normalt? ellers er dagene veldig fine, bare slapper av:) har kanskje fått meg jobb, venter på svar.. eller venter på å få vite når jeg skal på intervju.. så det er litt spennende. og i morgen får jeg svar på bacheloroppgaven er litt redd for at det ikke gikk så bra, siden jeg var i så dårlig form når jeg skrev den. men men det får gå som det går.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 18. juni 2008 #49 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei! Tror ikke du trenger å bekymre deg selv om du ikke har kjent spark ennå... Har jo mye å si hvordan babyen ligger og hvor morkaken er plassert også. Lykke til med jobbsøking, spennende tider Og det gikk sikkert fint med bacheloroppgaven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 18. juni 2008 #50 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) så utrolig bra at det gikk fint likevel:) kjekt at du har en grei jordmor, det har mye å si..! har du begynt å kjenne noe spark? er litt nervøs siden jeg er i 18 uke og ikke har kjent noe spark ennå. noen som vet hva som er normalt? ellers er dagene veldig fine, bare slapper av:) har kanskje fått meg jobb, venter på svar.. eller venter på å få vite når jeg skal på intervju.. så det er litt spennende. og i morgen får jeg svar på bacheloroppgaven er litt redd for at det ikke gikk så bra, siden jeg var i så dårlig form når jeg skrev den. men men det får gå som det går.. Er veldig glad for at eg har fått ei så grei jordmor, ja. Det betyr veldig mykje! Ja, no har eg endeleg begynt å kjenna spark på ordentlig. Har kjent masse små spark det siste døgnet, og det er heilt fantastisk! Tidlegare har eg kun kjent små minidult ein sjelden gang innimellom, og har som deg bekymra meg for at eg har kjent så lite til den lille i magen min. Du treng nok ikkje å bekymra deg for at du ikkje kjenner spark enda, det er heilt normalt. Då eg var 18 veker på vei kjente eg såvidt antydning til små dult mot handa mi ein sjelden gang, når eg haldt handa mi på magen. Men det var kanskje berre 1-2 sånne bittesmå dult i veka, viss eg låg og kjente godt etter. Og som oftast kjente eg ingenting, sjølv om eg låg lenge og kjente etter. Så eg veit kor frustrerande det er! Men det er nok ikkje lenge igjen no, før du også begynner å kjenna små dult frå den lille i magen din! Blir spennande med intervju og bacheloroppgave! Håpar det går bra. Endret 18. juni 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #51 Del Skrevet 25. juni 2008 takk for beroligende ord!! gleder meg veldig til å kjenne spark, håper det blir snart! Jeg har fått meg jobb :banantroll: :banantroll: :banantroll: :banantroll: 100%, og det er så utrolig deilig. kanskje jeg klarer å opparbeide meg foreldrepenger! har vært litt bekymret for økonomien fremover, men nå ser det virkelig ut til å ordne seg!! nå er det bare 2 dager igjen til ultralyd også, håper bare det går bra. vi tenkte vi ville vite om det blir en gutt eller jente, dersom det er muloig å se.. for meg er det helt det samme hva det blir, men mannen håper veldig på gutt.. men han blir selvfølgelig like glad uansett.. blir spennende å se. har liksom ingen følelse av at det blir det ene eller det andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 26. juni 2008 #52 Del Skrevet 26. juni 2008 Gratulerer så mykje med ny jobb! Og lykke til med ultralyden! Blir spennande å sjå om det blir jente eller gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 26. juni 2008 #53 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Lykke til på UL Spennende Edit. Og selvsagt, gratulerer så mye med jobb! Endret 26. juni 2008 av Ella* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #54 Del Skrevet 26. juni 2008 Tusen takk!! gleder meg til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #55 Del Skrevet 1. juli 2008 Jepp, da har jeg vært på ultralyd. det var jo bare en helt fantastisk opplevelse.. mannen min ble helt bergtatt av den lille:) og han ble ikke mindre begeistret da vi fikk vite at det ble en....; GUTT hihi, det var festlig!! og alt var bra med gutten vår.. er helt i himmelen nå!!! og formen er på topp.. kunne ikke hatt det bedre for tiden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 1. juli 2008 #56 Del Skrevet 1. juli 2008 Å, så herlig med overstått ultralyd, og ein liten guttebaby i magen! :juhu: Gratulerer så mykje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 1. juli 2008 #57 Del Skrevet 1. juli 2008 Gratulerer med en liten gutt i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #58 Del Skrevet 6. juli 2008 Tusen takk! var så herlig å få det overstått.. i morgen flytter vi inn i ny leilighet hvis alt er som det skal. det blir så kjekt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #59 Del Skrevet 8. juli 2008 hm vi har fortsatt ikke flyttet inn i leiligheten.. var endel feil som måtte utbedres.. så vi valgte å vente med å flytte inn til alt var klart! men forhåpentligvis er den ferdig i morgen:) vi har ihvrtfall kjøpt sofa, kjøleskap og kombi vaskemaskin/tørketrommel. er utrolig mye penger som går når man skal kjøpe møbler og hvitevarer! ellers så var vi i bryllup i helgen. veldig kjekt, bortsett fra 2 stk som drakk seg full og ufordragelig. skjønner ikke at folk ikke kan oppføre seg når de skal i bryllup!!!! var sikkert 4 fine kjoler som ble ødelagt pga disse to typene:( tragisk! men ellers var det et fantastisk bryllup i det fine været.. trives veldig godt i den nye jobben.. litt mye døtid nå som det er ferie, og ikke så mange som har tid til å gi meg arbeid.. men det er utrolig mye greie folk! håper jeg får komme tilbake dit etter permisjonen! formen er fortsatt veldig bra! håper det holder seg en stund til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #60 Del Skrevet 13. juli 2008 Jepp, da har vi flyttet inn i ny leilighet! fantastisk.. litt mye esker og rot enda, men blir så utrolig fort sliten for tiden, så vi får ta det litt etter litt.. hang opp lameller i går, fy pokker for en jobb hvis du ikke har gjort det før. fikk heldigvis hjelp fra min bror som hadde hengt opp noen for ikke så lenge siden, ellers hadde vi blitt sittende med det i flere dager :klø: vi har handlet inn pittelitt babyklær etter vi var på ultralyd, men tenkte å vente til etter sommeren med utstyr osv.. men vi har tenkt litt praktisk i forhold til innkjøp av møbler og sånn. fikk A på bacheloroppgaven jeg skjønte ingenting, men det var jo bare helt herlig :juhu: holdt på å dette av stolen der jeg satt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå