Gå til innhold

Hedda's Babydagbok

Hedda22

Anbefalte innlegg

Ja da prøver jeg meg på babydagbok.. er ikke noe dagbokskriver for å si det sånn, men satser på at jeg klarer å oppdatere litt her inne!

jeg er nå gravid for annen gang, ble gravid i oktober også, men hadde en MA i desember.

jeg er veldig nervøs for at det skal gå galt denne gangen også, skal på ul

16. April, så jeg håper bare virkelig at det er et bankende hjerte der og at alt er som det skal være.

et godt tegn er jo denne forferdelige kvalmen, er kvalm konstant. og ingenting hjelper. har prøvd sea band, ingefærkapsler, spise mange måltider, men niks.

klarer liksom ikke helt å klage heller, siden det er et tegn på at det er noe der.

får vel bare vente til ul og håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koslig! Gratulerer med en ny liten spire=) Sm sikkert kommer til å klamre seg fast denne gangen!!

Når er foreløpig termin da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Indo og Ella!!

forløpig termin er 25. November, så forhåpentligvis får vi en tidlig julegave:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe:) ja det blir nok en hektisk jul:)

formen går veldig opp og ned.

har vært veldig mye kvalm, men det har kommet seg litt i det siste. men i dag er jeg tilbake på det verste. er veldig glad for symptomer osv, men er litt slitsomt å være kvalm hele tiden.

gleder/gruer meg bare til ultralyden på onsdag, føler tiden går såååå sakte :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da har jeg vært på ul, og jammen meg var det ikke et bankende hjerte der. det var helt utrolig deilig å bare få bekreftet at det er liv. det er jo ingen garanti, men sjangsene er ihvertfall økende:)

ellers er formen helt elendig, kunne vel egentlig ikke blitt noe særlig kvalmere :spy: off, det er så ekkelt med kvalme, håper det kommer seg snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny graviditet!!!

Så koselig å lese at du har fått se hjerteaktivitet på tidlig ultralyd! Det er et veldig bra tegn :Nikke:

Jeg hadde en sa 1.mai i fjor, og fikk tidlig ul da jeg ble gravid igjen! Legen som utførte ultralyden sa at når de hadde sett hjerteaktivitet var det 90% sjanse for at alt gikk bra! Krysser fingrene for at du nå får kose deg med graviditeten 32 uker til, og at formen snart bedrer seg ;)

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig deilig å få det bekreftet! og så var det så overveldende.. var helt fantastisk å se.. er første gangen for meg, så visste ikke helt hva jeg hadde i vente, men det var jo bare helt herlig å se!!

Ja, legen sa at sjangsene var store for at det skulle gå bra.. så nå får jeg prøve å glede meg litt mer over graviditeten :hoppe:

jeg teller bare uker nå til jeg kan fortelle at jeg er gravid. har sagt det til nærmeste familie.. men gleder meg sånn til å fortelle det til venner og resten av familien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Indo og Ella!!

forløpig termin er 25. November, så forhåpentligvis får vi en tidlig julegave:)

21. november jo en særdeeeles fin dato da ;):sjarmor:

Gratulere så masse med leieboer i magen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei.. gratulerer med bankende hjerte! så deilig! heldig du er!

Kunne ønske jeg også kunne det, bekymrer meg så..

4 uker er så lite (er såå utålmodig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21. november jo en særdeeeles fin dato da ;):sjarmor:

Gratulere så masse med leieboer i magen :-D

Takk for det! ja 21 er en veldig fin dato det også. fikk termin 24 nov på ul nå, så da går det den rette veien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.. gratulerer med bankende hjerte! så deilig! heldig du er!

Kunne ønske jeg også kunne det, bekymrer meg så..

4 uker er så lite (er såå utålmodig)

takk takk! helt nydelig å få se bankende hjerte.

jeg vet ikke hva som skal til for å få tidlig ul, men hvis du snakker med legen og sier du er veldig bekymret, så kan det jo være?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så happy når det er fint vær ute, men så utrolig kjipt å ikke kunne nyte det. har gjort 2 forsøk på å sitte ute på terassen i sola, men kvalmen ble bare verre, så må vel bare nyte solen fra vinduskarmen :briller:

ellers så har jeg fått helt dilla på vannmelon, klarer meg ikke en dag uten, er så utrolig friskt for kvalmen..

tar ingefærkapsler for kvalmen også, og har brukt seaband, men ingenting funker.. noen som har noen bra tips??

skal prøve akupunktur, men må vente litt.. for vi skal flytte i mai :reise:, så da får jeg ny lege (eller tilbake den gamle legen).

Vi har kjøpt ny leilighet :juhu: , men den er ikke klar før i slutten av juni, så vi må da bo hos mine foreldre et par mnd, men det skal nok bli koselig..

jeg holder i tillegg på med bachelor oppgave som skal leveres i slutten av mai, og det går ikke så veldig bra :tristbla: klare bare ikke å komme i gang, og så er det spesielt vanskelig å konsentrere seg med denne kvalmen.. men får håpe den kommer seg, og at jeg kan ta et skippertak de to siste ukene!!

blei litt mye informasjon på en gang dette her, men det skjer mye for tiden, og er så kjekt å ha noen å fortelle det til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med kvalmen :klem: For min del hjalp det veldig med mange små hyppige måltider, isbiter og grønne epler ;) Syns det lindret litt med voyage te. (Te med ingefær, kanel og nellik).

Ikke lett å konsentrere seg om skolearbeid når kvalmen er tilstede, men håper det går bra med bachelor oppgaven din alikevel :tommelsmil: Jeg var helt overbevist om at det skulle gå utrolig dårlig på mine eksamener før jul, siden kvalmen reduserte lesing og pugging til et minimum, men det gikk helt supert!

Håper du snart blir i bedre form, hos meg forsvant kvalmen gradvis mellom uke 12 og 14.

Gratulerer så masse med ny leilighet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd og gode ord.. jeg prøvde meg på isbiter og grønne epler, og det hjalp meg veldig. ellers leste jeg et tips om å spise noe som inneholdt mye protein rett før jeg gikk å la meg. skal visstnok holde blodsukkeret stabilt. så jeg spiste to egg i går, og venter på resultatet:)

skal prøve meg på en tur ut i det fine været i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig det, veldig gøy å høre at det faktisk hjalp litt!! Proteiner før leggetid er sikkert lurt! Har ikke tenkt på det som noe jeg gjorde i forbindelse med kvalmen, men i begynnelsen av graviditeten var jeg helt avhengig av wienerpølse til kvelds :rodme: Ble kvalm og fikk ikke sove uten, ikke verdens sunneste kveldsmat, men utrolig så godt jeg syns det var akkurat da.. Også jeg som egentlig ikke er noe særlig glad i pølser :fnise:

Håper du er i fin form, og får kost deg i flott vårvær :sol:

Edit: smiley-feil..

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...