Gjest Starya Skrevet 9. mai 2003 #1 Skrevet 9. mai 2003 Tastaturet mitt bærer preg av hyppig bruk. Titter jeg mellom sprekkene til tastene ser det.. Vel, jeg foretrekker å ikke titte.. :-? Går det greit å ta av overdelen på det får å gjøre rent? Tenkte jeg skulle sjekke før jeg begynte å bryte på det... Det er et helt ordinært et, det som fulgte med maskinen.
Fakse Skrevet 9. mai 2003 #2 Skrevet 9. mai 2003 Prøv du... Et nytt tastatur koster 200,- så det er ikke den store krisen. Dersom du ikke får til å gjøre det rent, så kanskje det er like greit å bytte det ut uansett. For 600,- får du en pakke med trådløst tastatur og mus...
jordbær Skrevet 9. mai 2003 #3 Skrevet 9. mai 2003 Joa.. Du kan plukke av alle tastene og gjøre rent under. Vær forsiktig med de "store" tastene. som f.eks. enter, space, shift osv. De sitter fast med en slags fjær..
Gjest Starya Skrevet 9. mai 2003 #4 Skrevet 9. mai 2003 Får se hva jeg får til... Jeg har tenkt på sånn trådløs, men jeg klarer ikke helt å fri meg for tanken på at det jo må gå stråler mellom mus og pc, og stråler får jeg liksom nok fra alle andre steder...? *småparanoid*
Gjest Lottemor Skrevet 9. mai 2003 #6 Skrevet 9. mai 2003 bra at det ikke er bare jeg som tar fra verandre tastaturet for å gjöre rent :D
Gjest Admin'C Skrevet 9. mai 2003 #7 Skrevet 9. mai 2003 søler du cola en gang på det og tastaturet ditt ser dødt ut ta det fra hverandre og putt det i dusjen og la det tørke helt. det burde hjelpe men er vel ikke helt lurt å gjøre til vanlig :-?
Gjest Zalomine Skrevet 9. mai 2003 #8 Skrevet 9. mai 2003 Jeg sølte melk i mitt, og det er helt dødt. Tok av tastene, men det ble ikek bedre av at jeg tørka opp (men fkk vekk masse annet rot...) vel, jeg fikk nytt av sambo, så jeg slipper å ta det med meg i dusjen...
CeNedra Skrevet 9. mai 2003 #9 Skrevet 9. mai 2003 kjøp sånn trykkluft ting så kan du luft rengjøre i blant:)
Gjest Starya Skrevet 9. mai 2003 #10 Skrevet 9. mai 2003 Det var jo egentlig litt morsomt å sitte å pusle med tastene. Så for meg at jeg skulle dytte til dem slik at de ikk elenger lå i rekkefølge.. Det kunne blitt interessant! Har heldigvis klart å holde væske unna, bortsett fra en og annen tedråpe. Har stuebordet rett bak meg, så glass får stå der. Dvs, det er regelen for ungen, og regelen for meg så lenge ungen er tilstede... :oops:
Colargol Skrevet 13. mai 2003 #11 Skrevet 13. mai 2003 Det går faktisk an å dusje tastaturet en gang i blandt, det gjør ingen skade. Min data-frika kjæreste dusjer det både titt og ofte. Man må bare huske på å la det tørke ordentlig etterpå!!! Strøm og vann funker jo dårlig sammen!! :blunke:
Gjest Zalomine Skrevet 13. mai 2003 #12 Skrevet 13. mai 2003 Kansje vi skulle prøve å dusje det jeg sølte melk i da. Vi kan jo umulig ødelege det mer enn det allerede er, det funker jo ikke......
Gjest Admin'C Skrevet 13. mai 2003 #13 Skrevet 13. mai 2003 det er jo bare å prøve men bare gjør det når det trengs, gjør du det ofte er det ikke sikkert at du er like nøye 5. gang som 1. gang og da blir det farlig. Går nok bra bare det tørker noen dager
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. mai 2003 #14 Skrevet 15. mai 2003 Og hvordan plukker jeg knappene av tastaturet? virker som om mine sitter bom fast! Har et tastatur fra 98 da.
Gjest Starya Skrevet 15. mai 2003 #15 Skrevet 15. mai 2003 Jeg brukte den flate enden av en pinsett. Trykket ned tasten ved siden av, og pakket pinsetten oppunder den som skulle av, og vippet den opp.
Gjest Zalomine Skrevet 15. mai 2003 #16 Skrevet 15. mai 2003 Ja, jeg bruker neglefin (metall) eller pinsett slik du sier, eller penn, kniv eller ett eller annet smalt og hardt. Så må man bare ta litt i. (de "store tastene" er mye vanskeligere enn bokstavtastene)
Midnattsol Skrevet 15. mai 2003 #17 Skrevet 15. mai 2003 Bah, at dere gidder. Kjøper heller sånn trykkluft-ting. Hadde det vært tastaturet som fulgte med maskinen, så kanskje, men mitt er litt dyrere så..nei. Dessuten orker jeg ikke, så sånn er det med den saken!
Gjest Qlio Skrevet 15. mai 2003 #18 Skrevet 15. mai 2003 Qliomannen kjøper nytt tastatur rett som det er (han spiser ved tastaturet) og betaler 99 kr på Komplett Data. Men om man har lite og gjøre en kveld, kan man jo rense ett tastatur.....? I såfall kan dere sikkert få ett par av han! Legger ved linken: Qliomannens tastatur
Gjest Admin'C Skrevet 16. mai 2003 #19 Skrevet 16. mai 2003 Bah' date=' at dere gidder. Kjøper heller sånn trykkluft-ting. Hadde det vært tastaturet som fulgte med maskinen, så kanskje, men mitt er litt dyrere så..nei. Dessuten orker jeg ikke, så sånn er det med den saken![/quote'] Tja du kan jo prøve å støvblåse cola ut av et tastatur Det å vaske tastaturet gjør man når det er dødt etter at veske har kommet på det
Midnattsol Skrevet 17. mai 2003 #20 Skrevet 17. mai 2003 Ja, det blir jo selvfølgelig noe annet med cola og kliss i tastaturet da, det skjønner jeg vel. Men..så lenge det ikke er det, så gidder jeg ikke. :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå