Gå til innhold

Charles de Gaulle til Paris


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Hei :-)

Noen som har tatt fly hit og vet om det går metro inn til sentrum av Paris? Vi skal bo i en sidegate ca midt på Champs Elysses. Ser det er ganske dyrt å forhåndsbestille taxi, men regner med det ikke er noe særlig billigere å ta første og beste på flyplassen heller. Noen som har erfaring her???

Takker for alle tips :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_reiseglad_*
Hei :-)

Noen som har tatt fly hit og vet om det går metro inn til sentrum av Paris? Vi skal bo i en sidegate ca midt på Champs Elysses. Ser det er ganske dyrt å forhåndsbestille taxi, men regner med det ikke er noe særlig billigere å ta første og beste på flyplassen heller. Noen som har erfaring her???

Takker for alle tips :skravle:

Ta flybussen! Enkelt og greitt! Den kjører til enden av Champs, parkerer ved Triumfbuen, så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta toget. RER-togene går kjapt og billig til og fra sentrum av Paris, mye bedre enn busser som står fast i trafikken.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Som nevnt kan du ta RER tog inn til Paris og så kan du bytte til metro fra der. Det kan være litt pes spesielt hvis man drasser på en stor koffert men det er fullt mulig. Vi tok toget da vi var der for et par år siden. Se mitt reisebrev for mer detaljer http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er i Paris, pleier jeg å velge en reisemåte som er direkte, hvis mulig. Det er ikke noe særlig å måtte bakse med bagasje når man skal bytte metrolinje. Ofte kan det være langt å gå, og opp og ned trapper. Da vil det være mye mer behagelig å bare kunne gå av bussen og spasere ned Champs-Elysées.

Det er dog mulig at det ikke er for mye styr å bytte mellom den blå linjen fra flyplassen og den røde RER-linjen som stopper på Etoile - det er vanligvis overgangen fra RER til metro som kan innebære en del pes hvis man har mye bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...