Gå til innhold

Kalorier i Scampi


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har kjøpt en pakke Scampi, og oppdaget nå at næringsholdet ikke er oppgitt (er det lov?). Det er kokt, renset Scampi. Jeg har programmet Fitday, men matvaren er ikke oppgitt der, heller ikke i Grete Roedes vektklubb eller matvaretabellen. Kan noen hjelpe? Jeg teller kalorier ganske manisk, så jeg er avhengig av å få vite det, ellers tør jeg ikke spise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du må ikke kjøre Scampi. Det er en av de verste miljøsynderene blant mat. Mangroverevene blir ødelagt av scampifangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti
Du må ikke kjøre Scampi. Det er en av de verste miljøsynderene blant mat. Mangroverevene blir ødelagt av scampifangst.

Var IKKE det trådstarter spurte om, lag din egen "save the whales" tråd heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scampi ligger nok ca likt med vanlige reker hva gjelder næringsinnhold dvs ca 100 kcal/100 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Var IKKE det trådstarter spurte om, lag din egen "save the whales" tråd heller. :)

"save the whales"?? Det var da ikke det jeg skrev om..

Forøvrig så er det mye bedre å fortelle folk slike småting "i hverdagen" ennå lage store kampanjer. Det glir mye lettere inn da etter min erfaring. Og folk tenker gjerne "obs, det hadde jeg ikke tenkt på/det var jeg ikke klar over".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti
Scampi ligger nok ca likt med vanlige reker hva gjelder næringsinnhold dvs ca 100 kcal/100 g.

Mener å ha lest noe sånn jeg og ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner jo ikke om dette stemmer for den scampien du kjøpte, men fant flere typer på somebody.no, bl.a.

Rå Scampi XL (Findus)

Energi: 100 kcal

Karbohydrat: 0.9 g

Protein: 20 g

Fett: 1.5 g

(ca 10 stk pr pakke, dvs ca 30 g pr stk)

Fritert scampi:

277 kcal

Karbohydrat: 24.4 g

Protein: 11.5

Fett: 15.2 g

1 stk: 23.4 g

Du spør forresten om det er lov å ikke oppgi næringsinnholdet på pakken - og ja, det er ikke obligatorisk med næringsdeklarasjon i dag. Men en regelendring i EU er nok på vei, og da tas vel det opp her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...