Gjest nesj Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Var vikar som barnehageassistent i en barnehage før jul, fra 1 januar fikk jeg et engasjement i 100 % stilling i 3 måneder, og har nå fått 3 nye måneder så har engasjement ut juni. Dette er ikke som vikar for noen i permisjon eller som er syke, men fikk beskjed om at det var store muligheter for at jeg kunne få fast jobb. På kontrakten min står det at jeg er ansatt i påvente av asettelse i stillingen..Er dette lov? Det er nå utlyst 6 assistentstillinger på min arbeidsplass og jeg og de andre som går i engasjement har fått beskjed om at det ikke er noen selvfølgelse at vi får noen av de stillingene.. For det første så trodde jeg ikke det var lov med midlertidige ansettelser så lenge man ikke vikarierer for noen og for det andre så føler jeg meg veldig dårlig behandlet ettersom de gjentatte ganger har sagt at jeg er den neste som får fast ansettelse når de skal ansette fler..
amare Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 (endret) hei jeg tror det er sånn at hvis man har hatt en kontrakt sammenhengende i 6 mnd så så er det pålagt av arbeidsgiver å gi deg noe fast. er ikke sikkert det gjelder alle bransjer men ta kontakt med LO og forhør deg. Endret 12. april 2008 av amare
Rosalie Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Les om midlertidig ansettelse her: http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-014.html#14-9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå