Gå til innhold

Besøksteller på min internettside


Silvert

Anbefalte innlegg

Nå er min internettside oppe og går takket være JMAC.

Har startet på neste prosjekt der, nemlig og få en besøksteller. Likte Neocounter som jeg fant her: http://www.neoworx.net .

Har valgt ut den som jeg vil ha og jeg har fått en kode som jeg skal, slik jeg forstår det, kopiere og lime inn i min index side. Det er to koder og velge imellom. En med java og en uten. Har prøvd og legge inn begge (ikke på en gang), men det eneste som står på min hjemmeside er koden. Jeg har internettsiden gjennom www.one.no, og der er ikke så mye og finne på faq'sidene kan man si.

JMAC, hjelper du meg igjen?? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen.

Jeg testet telleren du har valgt, og fikk den til å fungere uten problemer. Veldig stilig sak, som registrerer lokasjon etc. om besøkende. Det som jeg ser er en bakside med denne er at man etter en stund må betale for den for å kunne utnytte alle muligehetene....

Siden du sier at koden vises på siden, har du mest sannsynlig limt inn teller-koden rett inn der du lager hjemmesiden din. Dette vil ikke gå, fordi programmet da oppfatter det som at du vil vise koden på nettsiden. Du må lime inn Neocounter-koden i kildekoden til hjemmesiden din.

Nå vet jeg ikke i hvilket program du redigerer hjemmesiden din, men i de fleste hjemmeside-programmer vil man finne et menyvalg etc. hvor det står vis kilde / view source eller rediger kilde / edit souce etc. Du må velge dette alternativet, da kan du lime inn Neocounter-koden.

Hvilket program bruker du til å lage nettsidene dine med? Da kan jeg lettere forklare det.

Endret av jmac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Jeg har prøvd og lime den rett inn i redigeringsvinduet.

Redigeringsprogrammet jeg bruker er one.no sitt. Det heter ilosoft File Mananger. Jeg skriver alt av tekst og legger bilder direkte inn der.

Godt du var tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket litt på redigeringsprogrammet til one.com, men jeg kan ikke finne en mulighet til å redigere kildekoden. Eneste man kan få til er å vise den ved menyen Vis->Kildekode

Så det jeg ville gjort er å laste ned siden, via FTP og redigere den i Notisblokk el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet ut hvordan du kan gjøre det :)

1) Gå til kontrollpanelet ditt hos one.com

2) Velg FileManager, nest nederst til venstre.

3) På Verktøylinjen vil du finne en knapp som heter TextEditor.. Trykk på denne.

4) Når editoren åpner seg, velger du Fil->Åpne og velger filen du vil legge inn telleren på.. Typisk index.html og trykker OK.

Nå vil kildekoden til filen vises, og du kan lime inn telleren der du vil ha den :-)

Så er det bare å lagre filen, så skal telleren vises på nettsiden din.

Endret av jmac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg prøve. Satt nå her og eksprimenterte med word og notebook.

Jeg må nesten spørre; jobber du med data til vanlig, eller er du en privatperson som kan mye og er veldig hjelpsom til slike grønne som meg??

Tipper på det siste. Hadde du slitt med slike som meg til daglig, så hadde du ikke giddet og bruke fritiden din og gjordt det samme uten lønn. Du har også den evnen til og kunne forklare slik at det er lett og forstå deg. Uansett, jeg er ihvertfall veldig glad for at du er så hjelpsom. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Jeg er vel en kombinasjon av begge deler. Men er i utgangspunktet elektriker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksanvisningen din fungerte igjen :dagens-rose:

Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få flyttet den på rett plass. Klarer ikke gjøre det med "vanlig" klikk og dra. Tipper jeg må i kildekoden og prøve meg litt fram.

Morgendagens prosjekt er besøksbok. Vil tro at jeg bruker bruksanvisningen din da også.

Ikke verst. Idag har jeg forstått litt hva en kildekode er. Min far (på 65 år) har også lyst til og få seg en hjemmeside. Jeg (kremt) har sagt at jeg skal hjelpe han. Tipper han blir imponert når jeg kan både ftp program og vet hvordan jeg kan "fikse" i kildekoder. Er rett og slett litt imponert selv. :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stilig sak, som registrerer lokasjon etc. om besøkende. Det som jeg ser er en bakside med denne er at man etter en stund må betale for den for å kunne utnytte alle muligehetene....

Det finnes en gratisfunksjon som jeg blir automatisk satt over på hvis jeg ikke ønsker fullversjon når prøvetiden er ute. Den er heller ikke dum. Fullversjonen har endel fancy dubbeditter som jeg tror at menn liker bedre enn damer. Spesielt den der kubegreia.

Men hvis fullversjonen frister mer, så får jeg bare sjekke hva det koster og heller vurdere om jeg synest det er verdt det. Litt synd at de ikke hadde besøksside jeg kunne fått der også. Hadde vært veldig greit om jeg kunne fått (eller kjøpt) ifra samme leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du linken jeg sendte deg om ei gjestebok?

Den er veldig grei, og 100% gratis. Den kan du tilpasse som du vil selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...