Gå til innhold

Optiker utdanning


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Fremtidig opiker??

Hei!

Jeg er også en som snuser på optikerutdannelsen. Men det er vanskelig, da jeg er bosatt i Bergen, med mann og barn.

Ser det står flere steder at det er stor etterspørsel etter optikere, men kan ikke finne en eneste utlyst stilling jeg.. I alle fall ikke i Bergensområdet.

Noen som vet om det er vanskelig å få jobb eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Tja. Det spørs vel hvordan stillingene lyses ut og da. I siste nummer av bladet Optikeren er det 6 stillingsannonser hvor det søkes en eller flere optikere. I tillegg er det mange firmaer som tar direkte kontakt med skolen for å sikre seg arbeidstakere med en gang de er ferdige med utdannelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest

Det er vel ikke noe særlig behov for optikere. Alle kjøper jo briller og linser på internett nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også lyst til å begynne på studiet, men bor ganske langt unna Kongsberg. Optikerutdanningen virker veldig spennende, men må man være veldig flink i matte og kjemi? sliter litt der...så derfor er jeg litt usikker på om jeg kan klare dette studiet. Er det noen som tar den utdanningen som kan si litt mer om hvordan ting foregår? :) Hvordan er de forskjellige fagene? er det mange prosjekter som må gjøres? Hvordan er praksisperioden? osv

Håper på svar!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe særlig behov for optikere. Alle kjøper jo briller og linser på internett nå for tiden.

Og hvordan tror du folk som kjøper linser/briller på internett har fått vite hvilken styrke de trenger? Det er jo nettopp det som er optikerens jobb.... (Synsundersøkelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...