Gå til innhold

Støttestrømper på fly


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Litt dumt spørsmål kanskje, men når begynner man med støttestrømper på flyturer (hvis man ikke er gravid eller har spesielle tilstander/sykdommer). Ser at produsentene anbefaler det til folk i alle aldre, men de vil jo selge flest mulig!

Er usikker på om det er noe poeng å kjøpe det, har aldri hatt problemer på fly før, men så har jeg ikke flydd på 10 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 42 og har brukt støttestrømper de siste 10 årene. Jeg begynte med det fordi jeg fikk så hovne bein at skoene snaut passet. I de senere årene har jeg gått på diett pga intoleranse og har ikke noen problemer med vann i kroppen lenger(til vanlig), men støttestrømpene er fortsatt i bruk! Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg blir iallfall alltid litt "gåen" i beina av å sitte så lenge i samme stilling, men med støttestrømper er ikke dette noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passert 40, og bruker ikke støttestrømper. Men jeg beveger meg på lange flyturer, og gjør øvelser sittende. Og jeg er frisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fylt 30 enda, men da jeg fløy i vinter, skulle jeg ønske at jeg hadde hatt det.. Fikk sinnsykt hovne ben. Men det var vel en 20 timers flytur til sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det er det bra med støttestrømper for alle for å bedre blodsirkulasjonen i beina. Og flyr man mye vil de også til en viss grad forhindre blodkar som sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_reiseglad_*
Slik jeg har forstått det er det bra med støttestrømper for alle for å bedre blodsirkulasjonen i beina. Og flyr man mye vil de også til en viss grad forhindre blodkar som sprekker.

Nope.

De forhindrer at det dannes blodpropper i venene som blir til DVT (dyp venetrombose). Har ikke sett at blodkar sprekker under flyging....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg er 29 og har brukt støttestrømper på lange flyvninger i et par år nå. Bruker det på lange bilturer også.

I tillegg til at jeg vet at de kan forhindre blodpropp, så synes jeg de er komfortabel å ha på i forbindelse med lange reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope.

De forhindrer at det dannes blodpropper i venene som blir til DVT (dyp venetrombose). Har ikke sett at blodkar sprekker under flyging....

Nei, er vel ikke blodkar som sprekker under flyvning, men sånne små røde "grener" blir det i alle fall flere av.... Om man flyr ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare på laaange flyturer man bør bruke støttestrømper, eller...?

Hvor lang er i såfall en slik flytur?

1, 3, 14 timer ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_reiseglad_*
Er det bare på laaange flyturer man bør bruke støttestrømper, eller...?

Hvor lang er i såfall en slik flytur?

1, 3, 14 timer ???

her vil jeg si at det vil variere fra person til person. Hjertesyk? Tendens til hovne bein generelt? Tidligere blodpropp? Overvektig? Røyker?

Da synes jeg du bør vurdere strømper for en tre timers tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30, har flydd veldig mye både langt og kort, og bruker generelt støttestrømper på alle flyvninger over 3 timer. Har brukt støttestrømper i 10 år ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 og er nødt til å bruke støttestrømper på alle flyturer som er lengre enn 4timer, ellers passer ikke skoene mine når jeg kommer frem :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...