Gjest Vildus Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg har lyst til å skrive ut noen fine fotografier på printeren og stille ut på veggen hjemme. ¨ Det jeg har lyst til å gjøre er å montere dem på en plate slik at de stikker ut fra veggen en cm kanskje, altså ikke i ramme. Er det noen her inne som vet hva slags materiale man kan bruke til en slik plate? Bør jo helst være noe man kan skjære til selv, altså ikke treverk el. Og hvor får man kjøpt slikt? Er takknemmelig for alle ideer!
Nausicaä Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Det finnes slike plater som er bygd opp av et stykke papp, ca en cm "skum" og en papplate til. Jeg vet desverre ikke hvor man faar fatt i disse, men sporr i hobbybutikk eller fotoforretning (neppe FotoKnudsen). De er veldig lette aa skjaere til, du trenger bare en skarp tapetkniv og en staallinjal. Om du faar fatt i en slik plate, tar du bare spraylim og sprayer paa et tynt lag, og saa legger du det ferdig utskjaerte (ikke klipp) oppaa.
Kvist Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Det frøken:) snakker om kan hete Kapa-plater. Bortsett fra at kapaplatene har gjerne lim på en side, man drar bare av en slags folie for å avdekke limet.
Concertina Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Det frøken:) snakker om kan hete Kapa-plater. Bortsett fra at kapaplatene har gjerne lim på en side, man drar bare av en slags folie for å avdekke limet. Det varierer da, svært mange av de har ikke det (jeg har brukt haugevis av disse platene til å bygge modeller ol. av, slik at de har veldig mange bruksområder hvor limoverflater ikke er nødvendig). (lurer på hvorfor kapa brukes som samlebetegnelse for slike plater i Norge, på engelsk heter det foam board som er ganske så beskrivende egentlig).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå