Gå til innhold

Hvordan formaterer jeg pc'n.


Gjest Forbanna "#&/%¤=)(/?¤#&

Anbefalte innlegg

Gjest Forbanna "#&/%¤=)(/?¤#&

For et år siden kjøpte jeg ny stasjonær pc med 2 GB minne. Den ahr installert windows xp media edition.

I høst lastet jeg ned IE 7, og etter det fikk jeg problemer med at vifta ble helt overaktiv. Jeg har slettet IE 7 igjen, men vifta jobber fremdeles som et treskeverk. Jeg har forsøkt så mye forskjellig for å løse problemet og spurt veldig mye her inne, men ikke noe hjelper.

Nå jobba til og med pc som en gal da jeg aktiverte diskopprdding, og da hadde jeg kun Outlook Express oppe i tillegg. En pc med så mye minne skal da tåle å jobbe såpass uten at vifta blir overaktiv?

Anyway: jeg har kommet tl at det er et eller annet som ligger på pc'n det er noe feil med. Derfor har jeg bestemt med for å formatere hele pc'n og legge inn windowx Xp pro idtedenfor den windowsen jeg har nå. Da jeg brukte win xp pro på den forrige pc'n hadde jeg aldri problemer.

Har også hatt pc'n til kontroll hos Elkjøp hvor ejg kjøpte den. De koblet den opp og da gikk vifta helt fint. Han mente det da måtte være noe fel emd den hardwa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mer forbanna "#¤/(=)(&&

..... og der ble innlegget posta lenge før jeg var ferdig. :kjefte:

forts...

hardwaren jeg hadde koblet til pc'n hjemme. Etter det byttet jeg tastatur, mue, modem og skjerm - og den er like ille. (Skriveren har jeg koblet fra).

Jeg bruker Norton, og han mente det kunne være problemet, men jeg har da brukt Norton før også, uten problemer.

Hvordan formaterer jeg? Holder det at jeg legger inn win xp pro-cd'n? Det er en cd jeg har fått direkte fra Microsoft, så det er ikke noen reinstallasjons-cd med resitriksjoner som har fulgt med en pc'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... og der ble innlegget posta lenge før jeg var ferdig. :kjefte:

forts...

hardwaren jeg hadde koblet til pc'n hjemme. Etter det byttet jeg tastatur, mue, modem og skjerm - og den er like ille. (Skriveren har jeg koblet fra).

Jeg bruker Norton, og han mente det kunne være problemet, men jeg har da brukt Norton før også, uten problemer.

Hvordan formaterer jeg? Holder det at jeg legger inn win xp pro-cd'n? Det er en cd jeg har fått direkte fra Microsoft, så det er ikke noen reinstallasjons-cd med resitriksjoner som har fulgt med en pc'n.

Det holder å sette inn cd-en ja. Husk å ta backup av ting du vil lagre da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder å sette inn cd-en ja. Husk å ta backup av ting du vil lagre da ;)

Yupp, skal huske back-up. :)

Men bare for å være helt sikker:

Pc'n ble levert med win xp media edition ferdig installert (jeg har ingen cd til den). Men jeg har en cd med win xp pro edition. Så da lurer jeg på om den cd'n sletter hele møkka, selv om det ikke er samme versjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yupp, skal huske back-up. :)

Men bare for å være helt sikker:

Pc'n ble levert med win xp media edition ferdig installert (jeg har ingen cd til den). Men jeg har en cd med win xp pro edition. Så da lurer jeg på om den cd'n sletter hele møkka, selv om det ikke er samme versjon?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...