Gå til innhold

Trenger litt hjelp med et englsk

Gjest grisly

Anbefalte innlegg

Gjest grisly

Hei, Jeg har skrevet et engelsk essay som jeg trenger litt hjelp med. Kan noen hjelpe meg å sjekke om jeg har grammatisk riktig setninger og om jeg har stavet orda riktig?

"There are a lot of difference between USA and Norway. The first I think about is the differences in school. In the movies there are always one gang with the popular kids and one gang with the geeks. In Norway people are more together and the differences between popular and geek are not that big. Another think we can see in the movies are that the geeks always get teased. In Norway we don’t have this groups where with the popular kids and the kids that are not so popular.

In America volunteerism is very popular. Volunteers, usually unpaid, are highly motivated workers who organize themselves and others to solve a particular community problem or meet an immediate social need, rather than waiting for someone else- usually the government- to do it. In Norway people are to lazy to try figuring out have to solve this problems, we wait for the government and if they don’t it no body do it. On the internet you can find a lot of examples of volunteerism from America. For example on www.metacafe.com a lot of people make stuff and videotape it to show others what they have made and how they made it. The willingness to help other people in America is so widespread that six out of ten Americans are members of a volunteer organization.

The American Dream are the believes that anybody can go from rags to riches through hard work and faith in the free enterprise system. In Norway people don’t care that much about getting a job since we get money from the government even if we don’t work. In my opinion this makes Norwegian people lazier than the Americans. We don’t care about getting money since we get all we need from the government. On the other hand it seems to me that the Americans have more money lust than the Norwegian people. In my opinion the Norwegian seems to try to get a family and kinds instead of a lot of money.

There are also big differences from rich and poor in America and Norway. In the USA you have to pay to get in the hospital and if you have a lot of money you get better doctors and better hospitals. In Norway we have more equality between rich and poor. You get the same treatment regardless if you are poor, rich. black or whit. The benefits living in Norway towards living in the US is that we have better healthcare system. The American healthcare system is divided in to parts: public and private. The Americans have to pay for their own health separately, instead of through taxes. The private sector is very good and there are a lot of good doctors there, but if you don’t can afford it, you better stay healthy and on your feet. "

håper på raskt svar :)

mvh

grisly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
:skratte: Her er det både fantastiske mange grammatikalske feil, og et vannvittig dårlig språk! Skulle gjerne ha hjulpet deg, men med et så dårlig utgangspunkt hadde jeg vært nødt til å skrive om hele stilen din og det gidder jeg rett og slett ikke. Får du ståkarakter på denne stilen skjønner jeg hvorfor norske skoleelever gjør det dårlig på nasjonaletester. Bedre lykke neste gang!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvilken klasse på barneskolen går du i ?

Jeg reagerte nesten mer på selve innholdet enn alle feilene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du bør nok sette deg ned å se over gramatiske regler for bøying av verb i hennhold til 1. 2. og 3. person, samt regler for a vs. an etc. Disse finner du nok i et eget oppslag i de fleste ordbøker. Sjekk over bpøyningen i alle tilfeller hvor du bruker I, you, he, she, it, we, you, they.

Jeg ville nok også fokuset mer på de politiske forskjellene og mindre på skole hvor du bruker film for å sammenligne. Vet vi at skolen er slik som på film i USA? Hva med å fokusere på hvor mange partier vi har i norge vs de to som er i USA, og president vs. statsminister. Hva med å fokusere mer på det du begynte å snakke om, som penger og forskjellige systemer. Eksempelvis hvor mye vi betaler i skatt, men hva vi får igjen for pengene? Private skoler vs. offentlige skoler? Få frem tydeligere at det er både forskjeller og bakdeler med dette systemet, som at alle får en veiss grense for nedre livskvaliet mens problemet er at systemet kan utnyttes via trygdesnyltere.

Hva med å snakke om religion. I norge har vi statskirke, men er likevel veldig sekualiserte mens i USA har de ikke statskirke, men har likevel mye sterkere religiøst samfunn, hvor eksempelvis homodebatten er mye sterkere enn i norge. I noen stater får de heller ikke lov til å lære vekk om evolusjonsteori, fordi de skal lære om skapelsesberettningen heller.

Jobben med å rette må du nok desverre gjøre selv (jeg er uansett dyslektiker så jeg er ikke noe til hjelp der). Du lærer ikke mye om vi gir deg korrigeringene, men hint om hva du kan gjøre kan du få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...