Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på en mobil der jeg fra tid til annen kan sperre for diverse "masenumre" uten å måtte slå av all kontakt med omverdenen. Har googlet og så langt ser det ut at eneste løsning er å kjøpe mobil med symbian og så kjøpe et program som gjør meg i stand til å svarteliste en del nummer.

Finnes det andre metoder, eller evt. mobiler som allerede har en slik funksjon innlagt? Min egen kan det ikke så jeg må uansett regne med å kjøpe ny for å få den funksjonaliteten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har lett etter det samme. Men har til nå ikke funnet noen. På min nåværende telefon kan jeg velge å blokkere innkommende som ikke er på min telefonliste, eller kun blokkere dem som er på min liste.

Jeg innbiller meg at jeg, den gangen jeg jobbet i en elektrobutikk, så en telefon der man kunne dele inn kontakene sine i grupper, og deretter velge å blokkere valgte grupper. Men jeg husker ikke hvilken telefon dette var.

Skrevet
Hei!

Jeg har lett etter det samme. Men har til nå ikke funnet noen. På min nåværende telefon kan jeg velge å blokkere innkommende som ikke er på min telefonliste, eller kun blokkere dem som er på min liste.

Jeg innbiller meg at jeg, den gangen jeg jobbet i en elektrobutikk, så en telefon der man kunne dele inn kontakene sine i grupper, og deretter velge å blokkere valgte grupper. Men jeg husker ikke hvilken telefon dette var.

Hei hei!

Sony Ericsson mobilene har oppsett for grupper, slik at man kan velge selv hvem som kan få "ringe inn" til deg.

Selv har jeg en SE850i og den har gruppe funksjonen for kontaktene.

Skrevet

Takk, Belle. Da får jeg snoke litt blant Sony's mobiler. Vet du om det gjelder alle nyere modeller eller bare enkelte. Vil jo helst ikke ende med en mobil som ikke har den funksjonen hvis jeg kjøper ny på grunn at det er den jeg ønsker. :ler:

(Hvorfor søren er ikke dette standard hos de fleste mobilprodusenter - eller teleoperatører??? Man kan jo blokke både på msn og mail, så hvorfor ikke på mobil? *digresjon*)

Skrevet

Jeg hadde dette på min Samsung D600, skal ikke se bort fra at andre Samsunger har samme funskjon.

Skrevet
Takk, Belle. Da får jeg snoke litt blant Sony's mobiler. Vet du om det gjelder alle nyere modeller eller bare enkelte. Vil jo helst ikke ende med en mobil som ikke har den funksjonen hvis jeg kjøper ny på grunn at det er den jeg ønsker. :ler:

(Hvorfor søren er ikke dette standard hos de fleste mobilprodusenter - eller teleoperatører??? Man kan jo blokke både på msn og mail, så hvorfor ikke på mobil? *digresjon*)

Hei igjen! :)

Jeg mener bestemt at det finnes på alle nye SE mobiler,hadde det på en SE før i tiden og den mobilen ble kjøpt i 2004.

Lykke til med mobiljakten,og så venter jeg spent på hva du ender opp med :)

Gjest Gjest_Andrea_*
Skrevet

Jeg mener bestemt at det finnes på alle nye SE mobiler,hadde det på en SE før i tiden og den mobilen ble kjøpt i 2004.

Men finnes det noen der jeg kan kun blokkere grupper? Kan liksom ikke blokkere alle ukjente nr

Skrevet

Jeg har en billig Nokia, og den har denne funksjonen. Altså, jeg kan legge inn et nummer, og når det nummeret ringer meg så vil mobilen hverken ringe eller vibrere, men det kommer opp som et tapt annrop. Personen i andre enden får vanlig ringetone og tror bare at du ikke har svart. Er usikker på om de viderekobles til telefonsvarer eller ikke.

Skrevet

Nei, det er visst ikke sånn. I går sendte jeg likegodt en mail til SE og spurte og dette er det svaret jeg fikk:

Det är tyvärr inte möjligt från telefonen sida på våra telefoner att spärra enskilda inkommande samtal från vissa kontakter. Dock kan man göra en lista över vilka som får ringa.

Det är möjligt att detta är något er operatör kan hjälpa er med.

Jeg har en billig Nokia, og den har denne funksjonen. Altså, jeg kan legge inn et nummer, og når det nummeret ringer meg så vil mobilen hverken ringe eller vibrere, men det kommer opp som et tapt annrop. Personen i andre enden får vanlig ringetone og tror bare at du ikke har svart. Er usikker på om de viderekobles til telefonsvarer eller ikke.

Hmmm, jeg har Nokia 6131 og får til å "mute" en gruppe av gangen. Men som du sier så får jeg det opp som tapt anrop og da er jeg like langt, for da føler jeg at jeg må ringe opp igjen. (Er nemlig jobben jeg til tider har behov for å stenge ute - de kan være litt masete.) Må muligens trene på å bli mer hardhjertet. Tror dessuten de kan legge inn beskjed på svarer om man bruker den funksjonen, men svareren kan jeg jo slå av i sånne tilfeller. Dessuten er jeg usikker på om ukjente nummer som ikke tilhører den mutede gruppen blir sperret.

Hmmm, skal ikke være lett å sikre seg litt fritid her. :klø:

Skrevet

Jeg skrur av mobilen når jeg vil være utilgjengelig, jeg.

Skrevet
Jeg skrur av mobilen når jeg vil være utilgjengelig, jeg.

Det gjør jeg også nå, men da blir familien så sure ;) .

Skrevet

Har bitt i det sure eplet og bestilt ny. Blir nå en Nokia E65. Den har ikke i seg selv sperrefunksjon, men kan laste ned et program som blokkerer uønskede numre. (Og kan selvsagt avblokke med et par tastetrykk når jeg ikke trenger funksjonen.)

Problem (forhåpentligvis) solved, men dyr løsning. Vel, trøster meg med at jeg aldri har vært helt fornøyd med telefonen jeg har. Lydkvaliteten er blant annet laber, med ganske mye skurr. Håper den nye er bedre i så måte. Testresultatene påstår iallfall at det er OK lyd.

Får håpe jeg nå kan få kontroll på både jobb og familie igjen. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...