Gå til innhold

å jobbe med Autister

Gjest sola

Anbefalte innlegg

hei icon_smile.gif

er det noen her som har erfaring med å jobbe med barn som er autister ?

har tenkt å søke på en jobb der hvor det sto at størsteparten av arbeidet besto av å jobbe med autister , men jeg vet litt lite om den sykdommen så jeg -håper noen her har litt erfaring .

hvor krevende er det å jobbe med barn med en sånn sykdom , hva krever det av deg når det gjelder pleie osv ?

håper på tilbakemelding icon_smile.gif

klem sola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Hei sola....

Ja hvor skal jeg begynne....

Jeg har jobbet en del med psykisutviklinghemmde selv om jeg er så ung som jeg er

og jeg må si at det som er mest krevende og slitsommt var da jeg var støttekontakt for en gutt på 17 som hadde diagnosen autist....

Jeg hadde ansvar for han 24 timer i døgnet i 14 dager,sov på samme rom som han.....

Kan ikke lyge så jeg må si at det var kjemmpe slitsomt,viste ikke når han skulle få et illebefinnende og hoppe på meg....

Og det å få kontakt med han var oxo vanskelig....(autister liker ikke fysisk kontakt eller øyenkontakt gjør dem usikre og gjerne agresiv hvist de føler et press på disse områdene)

Som regel så har de alergier ,fysiskhandikap i tilleg til de psykiske og de kan være det som mann kaller multihandicapet....

Det kan oxo være veldig utagerende og mann må være oppseervang og omtrent ha øyner i nakken enkelte ganger....

Veldig krevende arbeid både fysisk og psykisk......

Hvist man er en rolig avslappet person som ikke føler seg truet og lar de som er psykiskutviklinghemmet ta kontakten på deres premisser pleier det som regel å gå smertefritt.....

Heldigvis så er vår kunnskap om autisme blitt til de grader forbedret og mennesker som er rammet får diagnosen soregel så tidelig at habiliteringen kommer tids nokk i gang og personen med autisme blir mye tryggere på omgivelsene og ikke fullt så utagerende....

Jeg for mindel kunne godt ha tenkt meg og jobbet med autister mann får utrolig mye tilbake selv om det ikke virker sånn i begynnelsen....

Det tar tid før de har tiltro til deg men når de først har blitt trygg på deg så kan de virkelig vise hvor mye du betyr for dem og du ser at de tar deg for den du er og at du hjelper dem til et bedre og meningsfyllt liv.....

Lykketil icon_smile.gif

Klem fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...