Gå til innhold

Tarmskylling

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Jeg sliter så fælt med magen min, har enorme mengder med luft og har ofte forstoppelse. Har prøvd masse tabeletter og dietter, men ingenting får vekk de utrolige luftmengdene. Det har blitt så fælt at jeg ikke alltid klarer å holde det inne og noen ganger promper jeg høylytt i offentlighet uten å klare å stoppe det. Det er helt grusomt! Det føles ut som om med en gang maten er fordøyd og kommer inn i tarmen så er det et eller annet som skjer.. luftbobler dannes og jeg kjenner de hele veien ned tarmen. Ofte gjør det veldig vondt.

Etter mange år med disse problemene er jeg litt desperat, og leste på internett at det går an å prøve tarmskyll for å få vekk eventuelle dårlige bakterier eller candida eller rester av årevis med dårlig kosthold, ut av tarmene.

Noen som har prøvd dette og kan fortelle om sin erfaring? Fungerer det?

Setter stor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du vært til lege? Alle sliter vel i perioder med mage som kan slå seg litt vrang, men når det blir permanent og er til så stor plage synes jeg du burde ha en skikkelig utredning.

Endret av Wildy
Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Jeg har vært hos lege og tatt tester, de er negative. Har fått beskjed om at det er mange i min alder som sliter med det samme og at det bare er å finne en diett som passer. Og selv om noen dietter hjelper litt, så er det ingen som får vekk all luften. Det har alltid følt ut som om det er noe der inne i tarmene som "lager" denne luften, og derfor tenkte jeg kanskje tarmskyll hadde hjulpet.

Dette her er ikke en mage som bare har "slått seg litt vrang". Det er snakk om til tider masse smerter men også daglig stort ubehag. Og dette har vart i MANGE år.. Og legen mener ut i fra symptomene at det ikke foreløpig er noe vits i å gå ned i magesekken for å sjekke (det er nemlig det eneste som er igjen å gjøre fra legenes side).

Derfor lurer jeg på erfaringer fra tarmskyll.. Har nemlig lest en del om at det kan få vekk candidabakterier.

Skrevet

har ikke noe godt råd desverre,men kjente meg veldig igjen i innlegget ditt.Det er forferdelig å ikke ha kontroll på når luften kommer ut,det blir så mye til slutt at det bare kommer ut av seg selv....veldig pinlig.Jeg har tatt diverse tester bortsett fra gastroskopi,har på en måte gitt opp,føler meg litt hypokoder når de ikke finner noe galt...håper vi finner en løsning :klemmer:

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Ja det håper jeg også!! Du får følge med på tråden her da og se om det kanskje kommer noen gode tips.. Og dersom du finner noe som hjelper deg håper jeg du stikker innom og forteller :)

Lykke til :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har tatt tarmskylling et par ganger. Det er ikke noe jeg gjerne gjør, men det er ikke smertefullt heller.

Jeg har slitt med magen i ca 15 år, og mistenker at mye av problemet nok er candidasopp jeg aldri har blitt helt kvitt. Jeg har også prøvd diett, men verken doturer eller luftighet blir særlig bedre. Og den totale candida-dietten er rett og slett for hard for meg, jeg har ikke disiplin og ståpå-vilje nok til å gjennomføre den.

Tarmskylling kan kanskje fjerne candidasopp fra tarmen (kun tykktarmen - man går ikke lenger opp enn det ved tarmskyll), men denne soppen finnes gjerne flere steder i kroppen, og vil innen kort tid spre seg tilbake til tarmen igjen.

Det finnes mange alternative behandlingsmuligheter for Candida. Alt fra homeøpati, akupunktur, refleksologi, soneterapi, healing osv osv. De fleste kombinerer behandling med diett og gjerne noe fysisk aktivitet. Jeg har prøvd det meste, men kan vel bare skylde meg selv for at det ikke funker - jeg holder ikke på lenge nok, klarer ikke å gjennomføre dietten så strengt man må, så fort jeg merker litt bedring, tar jeg pause osv.

Men setter du i gang et behandlingsopplegg, kan tarmskylling nok være et supplement til øvrig behandling. Jeg tror ikke du blir bedre av tarmskyll alene - da må du i tilfelle gjøre det ofte, tror jeg.

Lykke til

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet
Jeg har tatt tarmskylling et par ganger. Det er ikke noe jeg gjerne gjør, men det er ikke smertefullt heller.

Jeg har slitt med magen i ca 15 år, og mistenker at mye av problemet nok er candidasopp jeg aldri har blitt helt kvitt. Jeg har også prøvd diett, men verken doturer eller luftighet blir særlig bedre. Og den totale candida-dietten er rett og slett for hard for meg, jeg har ikke disiplin og ståpå-vilje nok til å gjennomføre den.

Tarmskylling kan kanskje fjerne candidasopp fra tarmen (kun tykktarmen - man går ikke lenger opp enn det ved tarmskyll), men denne soppen finnes gjerne flere steder i kroppen, og vil innen kort tid spre seg tilbake til tarmen igjen.

Det finnes mange alternative behandlingsmuligheter for Candida. Alt fra homeøpati, akupunktur, refleksologi, soneterapi, healing osv osv. De fleste kombinerer behandling med diett og gjerne noe fysisk aktivitet. Jeg har prøvd det meste, men kan vel bare skylde meg selv for at det ikke funker - jeg holder ikke på lenge nok, klarer ikke å gjennomføre dietten så strengt man må, så fort jeg merker litt bedring, tar jeg pause osv.

Men setter du i gang et behandlingsopplegg, kan tarmskylling nok være et supplement til øvrig behandling. Jeg tror ikke du blir bedre av tarmskyll alene - da må du i tilfelle gjøre det ofte, tror jeg.

Lykke til

Tusen takk for svar! Det var vel egentlig det jeg regnet med.. at det ikke er så lett som å bare ta en tarmskyll. Men som du sier så tror jeg også det hadde vært et bra supplement til en diett og eventuell annen alternativ behandling. Det er vondt (ja faktisk vondt) å være på en så streng diett som candidadietten ja, lurer på om jeg kommer til å klare det. Spørs vel hvor plaget man er. Lykke til videre til deg i hvert fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...