Grace Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Skal prøve å lage takkekort på egen hånd og lurte på hvor man får tak i ferdig "utklippede" bokstaver? Må man kjøpe pakker med hele alfabetet? Skal ha bokstavene (Takk!) på forsiden av kortet. Har funnet noe på nettbutikker, men de bokstavene har vært 4 cm store etc og det er alt for stort.
lille kylling Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Peel-off-stickers. Selvklebende foliemotiver som er lette å applikere og fester på de fleste underlag. da står det Takk som du klistrer på men vet ikke om det var det du ville ha eller kunne tenk deg. her er linken: http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet...kk&p=IXS750 på panduro har de jo mye fint, hvis du søker etter det du vil ha. har jo også stempler i hele alfabetet som du ka stemlpe Takk selv også. på panduro vet jeg de har hatt slik du setter et ark i og så kommer det ut bokstaver. den er kjemep fin. lykke til med Takke kortene dine
Supramundane Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Hvis det er utklipte bokstaver av papir/kartong kan jeg hjelpe deg, jeg har en sånn "stansemaskin" som jeg klipper ut bokstaver med. Send meg en melding hvis du fortsatt behøver det.
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Hvis det er utklipte bokstaver av papir/kartong kan jeg hjelpe deg, jeg har en sånn "stansemaskin" som jeg klipper ut bokstaver med. Send meg en melding hvis du fortsatt behøver det. stansemaskin ja.. hvor mye koster de?? må man kjøpe hele alfabetet?? skal lage innbydelser og skal gjerne ha bokstaver..
Poppi Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Hva med å bruke stempel? kortihodet.no har mange fine, egenproduserte norske tekststempel. De har veldig rimelig frakt, jeg betalte bare 14,- for en pakke med ganske mange stempel. De er umonterte, slik at man må ha en akrylkloss, CD-cover el.l å sette de på når motivet skal stemples på papiret. Jeg har festet stempelet til klossen med dobbeltsidig tape, bare husk å fjerne det når du er ferdig å bruke stempelet
Gjest Marillia Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Om du søker på scrapbooking her, finner du mange tråder med nettadresser til mange som selger utstyr til kortlaging og til scrapbooking. Du kan enten bruke stempel, rub-ons (slik man skraper av med en "ispinne") eller kjøpe ferdige bokstaver i papp - de sistnevnte får du kjøpt både ferdigmalt eller klar til å male/lime på papir. Videre finnes det også bokstaver i forskjellige klistremerkevarianter. Jeg har selv en maskin som stanser ut bokstaver, disse finnes i flere varianter. Min kostet kr 1000,- og så må man kjøpe til alfabet (fra rundt kr 700,- og oppover) og dies med forskjellige motive (fra rundt kr 50,- og oppover) Man blir lett bitt av basillen, og det er mye fint å få kjøpt
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Hobbyforretninger har Peel-off stickers, ofte i fargene gull eller sølv. Her kan du få med tekster som: Gratulerer, Invitasjon, Bryllup, Takk, God Jul etc. Samt mange ulike motiver. Ta en tur innom en hobbyforretning og kikk litt, og spør, de hjelper gjerne! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå