Gå til innhold

Hvordan oppbevare krydder?


¤flicka¤

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp pusset opp kjøkkenet, og har et skap der jeg bl.a. har tenkt å oppbevare krydder. Jeg har mye krydder, både på glass, i bokser og i poser og lurer nå på hvordan jeg skal oppbevare det slik at det ikke blir liggende i en stor haug. Det er jo både rotete og upraktisk.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oppbevarer krydderet mitt i en plastkurv i høyskapet. Kjekt å bare kunne ta ut kurven og rote igjennom innholdet.

Da jeg hadde innredning fra Ikea og veldig mye plass i overskapene så kjøpte jeg en del plastkurver som akkurat gikk inn i hyllene. Der hadde jeg en kurv for krydder, en for saus og gryteretter, en for kakepynt mm. Veldig oversiktlig og greit å ta ut en kurv for å se innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én mulighet er å bruke plastlommer som barn bruker når de samler kort til å ha krydderposer i.

Veldig oversiktlig!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bokser med lokk (som kan stables oppå hverandre) som jeg har merket. Alle krydder fra poser o.l. går over i boksene, dermed blir det oversiktlig og lett å vite hva man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glasskrukker med lokk som jeg heller krydderet over i, har merket krukkene med hva det inneholder. Har ei skuffe på kjøkkenet som alle krukkene står i og det er kjempelett å finne fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Jeg tror jeg skal ut på leting etter bokser som jeg kan ha krydderet i (noe av krydderet er jo kjøpt i boks, men slett ikke alt). Og så tror jeg at jeg skal vurdere å plassere krydderet i en skuffe ved ovnen (har plass til det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har tips til hvor man kan kjøpe små krydderbokser? Jeg har også masse krydder i diverse poser og føler at det blir så rotete av det. Vanskelig å finne små bokser synes jeg, jeg finner bare store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvor man kan kjøpe små krydderbokser? Jeg har også masse krydder i diverse poser og føler at det blir så rotete av det. Vanskelig å finne små bokser synes jeg, jeg finner bare store.

Åhléns har fine krydderglass med aluminiumslokk til 10 kr. stykket. De finnes i både firkantet og rund utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en skuffeinnsats med spor til 21 krydderglass. IKEA har en tilsvarende, og har også sett det på enten Åhlens eller DesignTorget på House of Oslo. (Regner med at de har det i tilsvarende interiørbutikker i andre byer.) Andre krydder har jeg i div. mer eller mindre lufttette og dekorative bokser. IKEA hadde noen veldig smarte bokser med skrulokk med glass og magnet under, så du kunne feste de på kjøleskap el.l., men jeg finner de ikke på nettsidene deres nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glasskrukker med lokk som jeg heller krydderet over i, har merket krukkene med hva det inneholder. Har ei skuffe på kjøkkenet som alle krukkene står i og det er kjempelett å finne fram.

Har noe ala dette jeg også , med glasskrukker fra IKEA med kork m/både "drysse" del og stort hull som en tskje får plass igjennom . Delene på toppen er atskilt med en stripe i midten som er akkurat stor nok til å klistre en liten navnelapp på med kryddernavn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel stående inne i et skap, men det er litt tungvint å lete fram de bakerste glassene... Dessuten har jeg noe stående i mørke flasker (fra loppemarked o.l, og noen gamle tomme omega-3-glass) i en hylle på kjøkkenet. Vi har for lite skapplass, ideelt ville jeg hatt krydderne stående i en oversiktlig skuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...