Gå til innhold

Hvordan sitere


Gjest Gjest_Undrende_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Undrende_*

HJELP!

Jeg skjønner ikke denne "siter"-funksjonen?

Jeg skjønner at når jeg trykker på den så får jeg hele tekstruta til den jeg skal sitere opp.

MEN - hva gjør jeg for å sitere deler av et eller flere innlegg? HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Undrende_*

NEI!

Ikke fikk jeg til det med å trykke på siter-knappene i flere svar, det kom kun opp teksten fra det ene svaret, og fortsatt sjønner jeg ikke hvordan jeg kan ta ut en del av en tekst og sitere denne?

Hmm

Skjønner du/dere hva jeg mener?

F.eks. hvis jeg skulle sitert dette fra ditt svar: "Var det forståelig?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere berre eit innlegg kan du klikke på "siter"-knappen i innlegget, eller "svar"-knappen, men skal du sitere fleire må du trykke på "siter"-knappen til kvart innlegg(sånn at plussen blir til minus) og deretter velge "skriv svar"-knappen nederst i tråden.

Var det forståelig?

Ok, nå prøver jeg.

Sånn som dette?

No trykte eg på "siter"-knappen, men du kunne og brukt "svar"-knappen, og så valgte eg "skriv svar"-knappen. Då kjem jo heile innlegget opp, men så må eg berre fjerne det eg ikkje vil ha med.

Så - får se om jeg får det til med å sitere to svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som dette?

No trykte eg på "siter"-knappen, men du kunne og brukt "svar"-knappen, og så valgte eg "skriv svar"-knappen. Då kjem jo heile innlegget opp, men så må eg berre fjerne det eg ikkje vil ha med.

Om du vil dele opp eit enkelt innlegg i fleire delar, kan du f.eks klikke på svar-knappen til det innlegget du vil kommentere og deretter bruke/lage klammene [ quote] foran det du vil sitere og [/ quote] bak det du vil sitere (men ikkje med mellomrom som eg har gjort for å illustrere)

Sånn no har eg delt innlegget i to....

Eller om du vil ha med at det er meg du har sitert så må du passe på å bruke originalklamma sånn;

Eg er litt dårleg til å forkalre av og til, men håper jo at noke av dette er forståelig... Du kan jo berre prøve deg fram. Rart at du ikkje får til å sitere fleire innlegg :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HJELP!

Jeg skjønner ikke denne "siter"-funksjonen?

Jeg skjønner at når jeg trykker på den så får jeg hele tekstruta til den jeg skal sitere opp.

MEN - hva gjør jeg for å sitere deler av et eller flere innlegg? HJELP!

For å sitere berre eit innlegg kan du klikke på "siter"-knappen i innlegget, eller "svar"-knappen, men skal du sitere fleire må du trykke på "siter"-knappen til kvart innlegg(sånn at plussen blir til minus) og deretter velge "skriv svar"-knappen nederst i tråden.

Var det forståelig?

Prøver bare å svare jeg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Hegepege
NEI!

Kanskje jeg får det til nå :gjeiper:

Ikke fikk jeg til det med å trykke på siter-knappene i flere svar, det kom kun opp teksten fra det ene svaret, og fortsatt sjønner jeg ikke hvordan jeg kan ta ut en del av en tekst og sitere denne?

Hmm

Skjønner du/dere hva jeg mener?

F.eks. hvis jeg skulle sitert dette fra ditt svar: "Var det forståelig?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn som dette?

No trykte eg på "siter"-knappen, men du kunne og brukt "svar"-knappen, og så valgte eg "skriv svar"-knappen. Då kjem jo heile innlegget opp, men så må eg berre fjerne det eg ikkje vil ha med.

Oi, det gikk... Hihihihi..

Tror jammen at jeg klarte eg jeg også.. virker så mye mer vanskelig enn det det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest antigartner
For å sitere berre eit innlegg kan du klikke på "siter"-knappen i innlegget, eller "svar"-knappen, men skal du sitere fleire må du trykke på "siter"-knappen til kvart innlegg(sånn at plussen blir til minus) og deretter velge "skriv svar"-knappen nederst i tråden.

Var det forståelig?

JAAA!!

JIPPI :rope:

Tusen takk, Glow.

For både hjelpa og tålmodigheta di :)

Signerer på denne!

Har vært sååå imponert over "multiple sitater", og så var det egentlig ganske enkelt når forklaringen kom med teskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man får sitat i sitatet da? Altså personen som du skal sitere har allerede sitert, og man vil gjerne få med denne også?

Edit: Skriveleif

Endret av huderre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegepege

Tenkte jeg ville prøve meg ¨på andre ting også jeg da Hihihi :fnise: Ble det rød skrift nå tro :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...