Pip Skrevet 8. mai 2003 #21 Skrevet 8. mai 2003 *noterer 'plastforheng' på handlelista* (og kommer selvfølgelig ikke til å gå på do før jeg har anskaffa det!)
Tusenfryd Skrevet 9. mai 2003 #22 Skrevet 9. mai 2003 At jeg ikke har tenkt på å bekymre meg for dette før? *klasker hånden på pannen* Nei, alvorlig talt - her er det ikke bakteriehysteri (jeg synes det blir litt sånn når man må ha plastforheng rundt do) - vi pusser tennene og vasker oss og dusjer og driter i samme rom.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #23 Skrevet 9. mai 2003 Og jeg som trodde jeg var den personen i verden med flest fobier.... :o Jeg tror ikke du skal ofre dette en tanke engan. Det er teknisk umulig å få e-colli bakterier ( som er endetarmsbakterier) til å feste seg på tannbørsten din med mindre du selv arrangerer et møte mellom disse to "tingene" Og OM det så hadde skjedd så er det ikke farlig
kristine 80 Skrevet 9. mai 2003 #26 Skrevet 9. mai 2003 man putter da ikke akkurat tannbørsta ned i do da!!!!!!!!!!!!! hva med å kjøpe en ny av og til i stedet :blunke:
Gjest Viplash Skrevet 9. mai 2003 #27 Skrevet 9. mai 2003 Varmtvann inneholder mange bakterier. Det hjelper derfor ikke å skylle tannbørsten i varmtvann. Det er en grunn til at man ikke skal bruke varmtvann i matlaging. Du som startet denne tråden, er du ofte syk? Hvis du lever i et sterilt miljø, som det virker som du gjør, og aldri blir utsatt for litt "skitt", så blir imunforsvaret ditt svekket. Har du noengang sett en syk flue? Det har ikke jeg! Milliarder av fluer kan ikke ta feil: Forbli frisk, spis bæsj! :blunke: Dette er ikke ment som noe forsvar til de grisene som ikke vasker seg etter de har vært på do, det finnes ikke noe forsvar av det! Men det jeg egentlig prøver å si, er at du må leve litt usunt for å forbli sunn og frisk. Jeg er aldri syk, tenker ikke på hva jeg spiser, spiser mat i skauen under ikke helt hygeniske forhold men vasker meg etter jeg har vært på do (megselv, ikke tannbørsten)! Viplash!
Gjest Embla s Skrevet 9. mai 2003 #28 Skrevet 9. mai 2003 Men nei: Jeg pusser ikke tennene i samme rom som jeg oppbevarer doen i.. men det kunne jeg meget godt gjort uten at jeg ville mistet nattesøvnen av den grunn!
tuji Skrevet 9. mai 2003 #29 Skrevet 9. mai 2003 Når jeg er på soverommet må jeg gjennom badet for å komme til andre rom. I natt sto jeg opp for å ta et glass vann, og hvilket syn er det som møter meg på badet? En liten bæsj på vei mot tannglasset! Den hadde ligget og ventet på en anledning til å spre bakteriene sine ut over tannbørstene. :o Kjøpte hengelås til do i dag.
jamie Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #30 Skrevet 9. mai 2003 Jeg lever ikke i et sterilt miljø. Lever helt normalt, og har ikke fobi for bæsjebakterier som mange her tror jeg har. Eneste grunnen til at jeg spurte om dette, er fordi jeg nettopp leste noe som en lege hadde sagt om tannbørste og toalett. Hver gang du trekker i snora på doen, sprer det seg bakterier i 2 meters omkrets, og tannbørsten var en plass de satte seg. Tenker ikke spesielt over dette, men når jeg leste det som han hadde sagt synes jeg det var litt ekkelt. Det var derfor jeg spurte dere. Om noen tok dette veldig alvorlig. Og selv om varmt vann inneholder bakterier, fortsetter jeg å skylle tannbørsten min i varmt vann. "Føler" at jeg fjerner bakteriene da, og lurer meg selv litt. Bruker varmt vann i matlaging også jeg.. Jeg er IKKE redd for bakterier og lignende. Er veldig sjelden syk også. jamie
Tusenfryd Skrevet 9. mai 2003 #32 Skrevet 9. mai 2003 Lukk igjen dolokket før du trekker ned da - så burde det jo være greit.
ivanka Skrevet 9. mai 2003 #33 Skrevet 9. mai 2003 folk er tydeligvis forskjellige. opplever det som helt uproblematisk at tannbørsten står i et skap på samme rom som do, mens jeg ikke ville drømme om å bruke varmtvann fra springen i matlaging... ja ja.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #34 Skrevet 9. mai 2003 Eller flytt toalettet ut i hagen Neida, fra spøk til alvor. Detta er IKKE noe å bekymre seg for. Da hadde de fleste vært syke konstant
Gjest Lott@ Skrevet 9. mai 2003 #35 Skrevet 9. mai 2003 hmfr........ og jeg som i en årrekke har brukt dasskosten som tannbørste.......... :oops: :oops:
Gjest Duchess Skrevet 9. mai 2003 #36 Skrevet 9. mai 2003 Jaaa...det var jo også en bekymkring. Den har aldri falt meg inn. Jeg har tannbørstenm på badet og det kommer jeg til å fortsette med.
*nora* Skrevet 9. mai 2003 #37 Skrevet 9. mai 2003 Ahh... denne tråden reddet en ellers så miserabel dag! Lenge siden jeg har ledd så godt!! For ordens skyld; jeg bæsjer og pusser tennene i samme rom (men aldri samtidig :o ), og det har jeg tenkt å fortsette med!
starie Skrevet 10. mai 2003 #38 Skrevet 10. mai 2003 Jeg har hørt på radioen og lest dette jamie skriver om. Bekymrer meg ikke så veldig, i og med at jeg har separat bad og toalett :D
Gyda Skrevet 10. mai 2003 #39 Skrevet 10. mai 2003 Tenk hva gjestene dine kan finne på å gjøre med tannbørsten din... før de setter den pent på plass igjen... Vær skeptisk om tannbørsten er våt når du skal bruke den - og det er lenge siden du selv har brukt den... Forøvrig; min tannbørste har det helt fint på badet - skifter den imidlertid ganske ofte, men det er fordi den har en tendens til å bli så FLAT og sprike med busta.
Frk Doodad Skrevet 10. mai 2003 #40 Skrevet 10. mai 2003 Fy fan, de sier at en god latter forlenfger livet. Da kommer jeg til å leve leeenge Når vi er inne på 'dassprat', noen som har prøvd slik japansk do med spyling bak etter endt jobb??Høres ut som en merkelig sak spør du meg. Da må i allefall baktreriene bli spylt veggimellom
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå