Gjest Lilleulv Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Alle tips mottas med takk:) har en dundrende hodepine og vil ikke ta paracet nå som jeg er gravid...
Multi Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Noen ganger hjelper peppermynteolje på tinningene.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Drikk litt vann (ikke for fort - da blir man kvalm i stedet/tillegg) Få noen til å massere deg:-D Massere det "kjøttfulle" området mellom pekefinger og tommel. God bedring
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Smør isgele i pannen og tinningen. Fåes på helsekost. Smertestillende lik paracet og ibux er ikke farlig når man er gravid.
Solfridbruda Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Prøv å finne de bakenforliggende årsakene til din hodepine; er det stress? drukket for mye kaffi (eller det gjør man kanskje ikke når man er gravid?), for lite søvn? Jeg er i allefall plaget mye med hodepine i perioder jeg er veldig stresset og sover lite. Da prøver jeg å hvile og slappe litt av, og det hjelper som regel. Men det er klart at hvis det er andre bakenforliggende årsaker, så hjelper kanskje ikke disse tipsene...
Gjest Lilleulv Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Smør isgele i pannen og tinningen. Fåes på helsekost. Smertestillende lik paracet og ibux er ikke farlig når man er gravid. jo ibux er. og jeg prøver å begrense inntaket av paracet også disse månedene...
Infinity Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Det eneste som hjelper for meg er en liten høneblund. Om du har hodepine når du er på jobb, så er det vel et relativt dårligt forslag.
Gjest Sativa Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Prøv å legge en ispose eller kald klut i nakken. Hensikten med dette er visstnok at blodet strømmer til det avkjølede området og vekk fra hodet. Selv synes jeg det kan lindre littegrann. Tipset med å massere mellom tommel og pekefinger vet jeg funker, det samme med å presse på tosider av storetåen, på høyde med leddet. Du vet du treffer rett punkt når det gjør vondt selv med lett berøring. God bedring :-)
Gjest StockDama Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Massere det "kjøttfulle" området meheheheheheheeee
Gjest Bond Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 Jeg har lagt merke til at det hjelper til å massere øybruner (men også hele pannen faktisk og rundt øyene) og bak hodet der hudeskallet ender. På øybrunene kan en finne en skikkelig spot der du nesten kan føle nervelinjer eller noe (?). Men det er bare egenerfaring - jeg vet ikke om det gjelder for alle? Ellers - frisk luft og gå på tur, gjerne litt aktivitet. Jeg får ofte stresshodepine og det er vanskelig å bli kvitt, synes jeg. Jeg er jo ikke stresset helt frivillig
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 jo ibux er. og jeg prøver å begrense inntaket av paracet også disse månedene... Jeg fikk klarsignal fra min lege om at inntak av ibux var greit. Jeg hadde så mye smerter at et svangerskap uten smertestillende hadde vært uholdbart. Nå velger du uansett selv. Som jeg skrev så er isgeleen fra helsekost veldig god. Den har en dyp turkis farge, lukter godt og virker veldig avkjølende og lindrende.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 Da jeg fikk en nakkeskade så anbefalte fysioterapeuten meg en pose fra de som lager plaster og tape (husker ikke helt, noe med m3...?) Denne kunne legges i fryseren og varmes i mikroen. Stikk i mot det jeg trodde så fikk jeg beskjed om å legge den i fryseren. Første stunden hadde jeg den inntullet i et hånkle fordi den faktisk ble for kald. Det har også hjulpet på muskelknuter.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #13 Skrevet 5. april 2008 Peppermynte-te er et godt middel mot hodepine, og også kvalme, fordøyelsesbesvær og søvnløshet. Du får kjøpt økologisk peppermyntete fra helios i helsekostforretninger til en billig penge. (30 kroner for 20 poser.) Det som er viktig er at du legger et lokk (liten tallerken el.l.) over koppen mens den avkjøles så ikke Mentholen, den virksomme eteriske (flyktige) oljen i peppermynten damper bort. Og etter 10-15 minutter heller du bare væsken som har samlet seg på tallerkenen tilbake i koppen. Peppermyntete kan du drikke så mye du vil av og er overhodet ikke skadelig for barnet, derimot inneholder det som andre urter masse nyttige næringsstoffer!
Gjest StoreSky Skrevet 5. april 2008 #14 Skrevet 5. april 2008 Paracet: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barn. Bruk av paracetamol i terapeutiske doser under graviditet medfører liten risiko. Overgang i morsmelk: Beregnet dose barnet får i seg er maksimalt 4,2% av morens vekt-justerte enkeltdose av paracetamol. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. IBUX derimot skal ikke brukes av gravide i 1. eller 2. trimester. Heller ikke av kvinner som førsøker å bli gravide! Tatt fra www.felleskatalogen.no Bare å søke på hvilket som helst legemiddel. Enkelt og greit.
Gjest Gjest_LEA_* Skrevet 5. april 2008 #15 Skrevet 5. april 2008 For MEG er svaret veldig enkelt og det fungerer HVER gang! Har før vært plaget med hodepine og migrene og har vært hos legen og greier, men det er kun EN ting som hjelper. En paracett og en ibux, sammen. Fungerer aldri hver for seg faktisk.. Men så kan du jo lufte deg litt, drikke masse vann, spise, gjøre noe som får deg til å ikke fokusere så mye på hodepinen..
Gjest Lilleulv Skrevet 5. april 2008 #16 Skrevet 5. april 2008 Tusen takk for masse forslag jeg måtte krype til korset og ta en paracet i går, men prøver generelt å holde meg unna piller i svangerskapet. så neste gang skal jeg prøve noen av disse rådene før det blir så ille at jeg ikke klarer å se... :/ tror det var ekstra ille i går pga jeg hadde vært hos kiropraktor tidligere på dagen.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #17 Skrevet 5. april 2008 Jeg fikk klarsignal fra min lege om at inntak av ibux var greit. Jeg hadde så mye smerter at et svangerskap uten smertestillende hadde vært uholdbart. Nå velger du uansett selv. Som jeg skrev så er isgeleen fra helsekost veldig god. Den har en dyp turkis farge, lukter godt og virker veldig avkjølende og lindrende. Fra å konkludere at det er greit i noen tlfeller tilat det er ufarlig for alle er et ganske risikabelt sprang I endel tilfeller vil det ved ekstreme smerter vil det være verre både for moren og barnet enn om du tar medisin som i utgangspunktet er frarådet, men ved "normale" smerter er medisn som er dokumentert risikabel best å unngå.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #18 Skrevet 6. april 2008 jo ibux er. og jeg prøver å begrense inntaket av paracet også disse månedene... www.felleskatalogen.no
Gjest Lilleulv Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 ja, jeg vet hva som står i felleskatalogen. det er jo derfor jeg sier at jeg ikke tar ibux. hva mente du?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå