Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest antigartner

Du kan for eksempel skrive:

"19xx - 2008: Varierte ferie- og deltidsjobber ved siden av studiene, blant annet hos X, Y og Z"

der X, Y og Z er de mest relevante jobbene eller de jobbene som var av lengst varighet.

Videre skriver du:

"Fullstendig liste og kopi av attester fra alle jobber oppgis etter forespørsel" (evt "...tas med på intervju.")

Det kommer selvsagt an på hvor mange tilleggs- og feriejobber du har hatt, men er det mer enn 5-6 forskjellige ville jeg gjort det på denne måten. Arbeidsgivere er ellers ofte overbærende med at nyutdannede jobbsøkere viser til ganske mange småjobber, da dette er de eneste attestene de har fra arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det forressten så farlig med "hull", når du har studert hele tiden? Jeg forbinder "hull i CV-en" med opphold mellom studier og jobb, altså dersom man har gått en periode uten verken jobb eller å studere. Det er jo mange som ikke jobber ved siden av studiene, i alle fall i perioder.

Du trenger jo ikke å ha med småjobber du hadde når du var 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde gått skole hele veien, så hadde det ikke vært noe problem å fjerne noen jobber av mindre relevans. Det eneste minuset er jo selvsagt at man da ikke får vist at man har god arbeidskapasitet ved at man klarer å ha en deltidsjobb ved sidene av studiene.

Jeg har imidlertid hatt pauser underveis i studiet, og i disse periodene hadde jeg jobber av liten relevans for det jeg nå er utdannet som.

Dermed oppstår problemet.

Og om det var tvil; nei, jeg nevner selvsagt ikke på CV om jeg har vært avisbud i en alder av 13.

OK, da forstår jeg litt bedre. Men du kan jo bare ta med de jobbene du hadde når du ikke studerte da? Også gjør du for eksempel sånn som antigartner foreslo på de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...