Gå til innhold

Første vinglass fredagskveld

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Maiken_*
Skrevet

Kom hjem for en halvtimes tid siden. Altså ca. kl. 17.

Fredag er tid for kosemat og rødvin foran tv'n

Har lyst til å ta meg et glass med en gang jeg.

Når er det liksom akseptabelt å begynne å drikke?

Vil ikke bli full og skal ikke ut på byen eller noe sånt. Bare kose meg.

Når tar dere det første rødvinsglasset?

(eller øl eller hvitvin...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å spenne av meg skoene først.

Skrevet

Når jeg får lyst på!

Skrevet

Når jeg har lyst på. Ukedag og klokkeslett spiller ikke noen rolle (bortsett fra at jeg sjelden har lyst på et glass whiskey klokken ni om morgenen ;)). Så sant jeg ikke har noen spesielle avtaler eller skal på jobb, så tar jeg et glass øl/vin/whiskey akkurat når jeg vil - det kan være klokken ett på ettermiddagen om en søndag eller klokken fem på en tirsdag.

Skrevet
Når jeg føler for det ;)

Samme her. Så lenge jeg ikke skal ut og kjøre bil, så ser jeg ikke på klokka. ;)

Skrevet

Åpna ei rødvin just nuh!

Men hadde det ikke vært for at jeg skulle kjøre litt ikveld, så hadde jeg nok åpnet den litt tidligere. Nå kan jeg slappe av og kose meg.

Ellers ser jeg heller ikke på klokka.

Skrevet

Jeg kan finfint ta meg et glass vin midt på lyseste dagen når jeg har fri. Ser ikke "problemet" i det hele tatt (drikker dog ikke ofte/mye). Kos deg med vinen din, du!

:jepp:

Skrevet

Kan bare si meg enig med de over her, åpner rødvinen når jeg føler for det så fremt vi ikke skal noe spesielt.

Gjest vimselot
Skrevet

Me too... men nå fikk jeg lyst å gå på polet, har ikke mer vin hjemme...og pils har jeg lyst på i kveld.

Burde ikke lese denne tråden, fikk lyst på vin. Drikker vin annerledes enn pils. Vinglasset kan stå lenge, mens pilsen drikker jeg mens den ennå er frisk dvs litt (mye) raskere.

Nå fikk jeg lyst å ha en kose-dag, bare titte på gamle bilder, dvs. liksom-rydde litt, krangle litt her på kg og fortelle skrøner, ringe og skravle, gjøre det som faller meg inn. Men har en avtale i ettermiddag, så må vente med vinen til etter det i alle fall.

Skrevet

Det blir sjelden vin før i firetiden, skal jeg lage god mat er det deilig å åpne vinen og nippe til den mens jeg kokkelerer. Er det kjedelig mat som man lager bare for å bli mett, venter jeg med vinen til maten er spist ;)

Liker også å drikke vin til en god lunsj hvis jeg har mulighet, men det blir lite av det utenom i ferier. Jeg drikker totalt sett ganske beskjedent.

Skrevet

16-17-tiden pleier å være vanlig, da er alt unnagjort :)

Gjest ermvardine
Skrevet

hadde en ex en gang som konsekvent nektet å drikke, uansett om det var en lørdag eller tirsdag, før etter klokken 9 på kvelden... med mindre vi var i selskap hos hans foreldre da var det plutselig helt ok å drikke øl klokken 2 på en søndag eftermiddag...

selv drikker jeg når jeg får lyst på, men helst ikke for tidlig på ettermiddagen siden jeg veldig fort kommer i "drekkamodus" og blir helst værende der...

men husker når ingrid alexandra ble døpt, da satt jeg i sofaen hjemme på en søndag klokken 11-12 og drakk hvitvin og skålte med sveno :) det var jo litt koslig..

Skrevet

Rødvinen tar jeg så fort jeg har fått av meg klærne på fredag! I alle fall hvis jeg er sliten og bare skal sige ned i sofaen med en avis. Som regel blir det ett glass vin til avisa før jeg går i gang med middagen hvis ikke min kjære lager den til meg da. Har jeg fri en lørdag og sola skinner og jeg har trent og gjort alt jeg skal trekker jeg gjerne opp en pils eller et glass hvitvin i to-tre tiden. Men det blir jo som regel med det ene eller to-tre glassene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...