Gjest ts Skrevet 4. april 2008 #1 Del Skrevet 4. april 2008 Hva betyr "sylvania"? Prøvde å lete i fremmedordbok og på internet men kom ikke noe vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #2 Del Skrevet 4. april 2008 Wikipedia er din venn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 4. april 2008 #3 Del Skrevet 4. april 2008 Er det latinsk og betyr "skogsland". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #4 Del Skrevet 4. april 2008 Ja, bokstavlig oversatt, ja. Men som du ser av linken over, så er det også navn på diverse selskap, stedet og produkter. Versjoner av navnet er også mye brukt i fantasylitteratur.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 5. april 2008 #5 Del Skrevet 5. april 2008 Ja, bokstavlig oversatt, ja. Men som du ser av linken over, så er det også navn på diverse selskap, stedet og produkter. Versjoner av navnet er også mye brukt i fantasylitteratur.. Grunnen til at jeg spør er at jeg kom over et bilde som har den tittelen. Prøver å tolke bildet litt mer ut fra navnet. Vet du hvorfor er navnet mye brukt på produkter og fantasylitteratur? Er det bare fordi det er latiinsk, et fint ord, litt "eventyraktig"....... eller hva? PS. Jeg er veldig dårlig i engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cidric Skrevet 6. april 2008 #6 Del Skrevet 6. april 2008 Grunnen til at jeg spør er at jeg kom over et bilde som har den tittelen. Prøver å tolke bildet litt mer ut fra navnet. Vet du hvorfor er navnet mye brukt på produkter og fantasylitteratur? Er det bare fordi det er latiinsk, et fint ord, litt "eventyraktig"....... eller hva? At det er brukt en del i fantasy er ikke så rart. Skoger og alver hører sammen, mange fantasy-forfattere bruker uttrykk som 'the silvan folk' for å beskrive alver. Det at ordet kommer fra mytologi (den romerske skogsguden Silvanus) gjør nok også sitt til å knytte det til fantasy-settinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 7. april 2008 #7 Del Skrevet 7. april 2008 Tusen takk for svar Cidric. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå