Gå til innhold

Tankerom~tanker om


tjadama

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke helt hvor veien vil lede meg hen.

-ikke når det gjelder noe akuratt nå, og hverfall ikke dagbok sett...

men jeg vet at jeg har mange rare tanker som jeg trenger å få rydda i, så jeg

gir det et forsøk å slenge dem ut her:)

Jeg har titta og rundt på KG i en god stund nå. og fant ut at det var på tide å gjøre med selv den tjenesten å kommunisere litt med folk rundt her.

men i bunn og grunn blir dette å prøve seg frem.

vi får vente å se hva som kommer opp i tankebobla mi.

jeg er ikke kjent for å være en frøken av få ord. (fraktisk kan det også bli temmelig innviklet når jeg først setter igang,heh)

men her skal jeg prøve å holde det enkelt i utgangspunktet... -alt er relativt;)

så på 1 2 3 er jeg i gang med min første dagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår var jeg så flink at jeg gikk på skalldyraften med planer om å prøve alt minst en gang. og det er jeg jommen glad jeg gjorde. det var første gang jeg spiste blåskjell blandt annet, de var tilberedt på en måte så de bare eksploderte med god smak i munnnen:)

og hummer som jeg heller ikke har vært noen tøffing på var også godt som ingenting annet, forøvrig reker og tilbehør gjorde kvelden komplett.

vel, det hadde ikke gjort noe om jeg kunne smakt på mer enn èt glass med champange da. men skal man på jobb 6 om morran må man vel ofre noe.

guri så elsklusiv jeg følte meg i går. Selv i dag lever jeg på den gleden;)

heh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen var det tidlig opp og tidlig på puten igjen for første gang i den nye jobben. Det å stå opp før fuglene kvittret gikk overraskende greit. Jeg dro hjem og prøvde å legge meg nedpå i midten av skiftet. (det er hull timer som ikke kan brukes til stort annet, ingen kafeer og butikker er åpnet enda...) men det gikk IKKE bra, jeg fikk noen grusomt slitsomme mareritt både på lørdag og søndag. Det er jo ikke måten å lade opp før resten av skiftet:S

lurer på hva det kommer av??!? får gå å dagdrømme eller noe i stedet tror jeg.

nei nok for i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor galt det evt er å spørre om noe her inne og håpe på svar det aner jeg egentlig ikke. men jeg er nå litt rådvill, men det er jo ingen krise, så da tenkte jeg at det ikke var vits å lage en egen tråd for det. men tiden vil jo vise.

jeg er værdens dårligste på å ønske meg ting til bursdager og sånn, men nå har jeg gått i tider og stunder og hintet frem ting jeg ville syntes var koseligt å få fra samboern i det minste. men i går spør han meg "hva ønsker du deg?" -dumt av meg å tro at han hadde fått med seg noe på egenhånd. men jeg har bursdag i morra!!! så når han spurte så sent kom jeg hvertfall ikke på noe:(

gave ønske forslag? noe som er hyggelig på tross av å måtte stave det for ham dagen før... hva kan jeg foreslå?

jeg har ingen ting i hodet mitt nå, i morra er jeg en 22år gammel student. men har råd til både melk OG brød. så jeg kan ikke klage.

(men det å GI gaver liker jeg å annse meg selv som en reser på,hvertfall i større grad enn å få. er allerede klar med bursdags gaver til bursdagen hans som er på sensommeren)

Endret av tjadama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det ikke mye igjen av denne dagen heller nei.

Jeg har hatt en god dag. med herlig mat og gode mennesker rundt meg.

men mailer fra banken er ikke så stas at det gjør noe, nå viser det seg at jeg må skamme meg for å prøve å spare til trangere tider (skamme seg=betale masse masse penger som jeg føler jeg har fortjent å ha for meg selv) eller ta opp et lån for å få gjeld, slik at det ikke er noen penger å spare...

HÆ???? hvorfor i alle dager er det så inni h***' på hodet dette systemet her.

jeg betaler gladelig min skatt, og avgifter på dill og dall. men en liten sum har jeg fått etter en avdød familie medlem, og den vil jeg spare til jeg kan bruke den på å hedre personens minne. men sparer jeg på den må jeg trolig batale tilbake stipend og i tillegg betale høye avigfter. mye større enn hva jeg har råd til.

får knapt endene til å møtes slik det er nå! :kjefte:

jeg kan blakke meg fra arven (men bruke det på tull),så jeg beholder stipendet.

eller spare pengene,men få veldig veldig lite penger...

litt furstrert kjenner jeg. dro i banken for å høre om gode sparings muligheter, nei. :nei: "bruk dem opp!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer med dagbok! Må følge med her inne.

Er litt nysgjerrig...lyst til å fortelle litt mer om deg selv?

Gratulerer så mye med dagen som har vært! Fikk du noe fint av din samboer?

Arv og stipend ja...kjedelige greier! Skjønner du blir oppgitt :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

det var hyggelig med besøk.

Jeg er nå 22år, og går første året på allmennlærerutdanninga, jeg har tatt et år som jeg kan bruke som 4.kl om jeg skriver en FoU oppgave eller noe, så jeg har under 2,5 år igjen sånn egentlig.

men om det er lærer jeg skal bli (om jeg ikke bytter retning) vil jeg nok ha flere år, flere fag...

Tusen takk:) Jeg skulle helst svart- "JA! han er så snill og flott..." men ser ikke poenget med å lyve her, det er jo litt flaut å si at man ikke har fått noe på bursdagen sin av den eneste jeg vil ha noe av. Men sånn er det visst med MannFolk!!!

(familien bor såpass langt unna så av mamma og bestemor fikk overført en liten sum til meg, og resten av familien er jeg for gammel til å få gaver av, så da får jeg en sms)

er litt snurt\furten\trist men han kan ikke noe for at jeg har bursdag når han må jobbe masse overtid OG vi er blakke... (han er blakk,) men jeg tenker underbevisst at : Jo det kunne han ha unngått,

arv=byrde?!?! det er deprimerende at jeg ikke bare kan spare på de...

Jeg er kjempe usikker på hva jeg skal gjøre med de pengen, føler ikke for å ta opp lån eller noe som helst før jeg er klar for det, så det irriterer at man ikke kan sette dem bort til man vil bruke dem. det henger jo ikke på grep i det hele tatt :kjefte:

men er ellers ved godt mot da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at du synes det er kjipt å ikke få noen verdens ting til bursdagen din da! Nå er jeg kanskje litt slem, men jeg sier det allikevel: en liten rose kunne du i alle fall ha fått!

:ler:

Jeg og kjære satt og snakket om bursdagene våre her en dag. Han blir 30 til neste år, og da snakket vi om å reise bort til varmere strøk. Plutselig sier han: har du lyst til å gjøre noe spesielt på bursdagen din i år? Du blir jo tross alt 25, så det må vi feire litt ekstra.... Først ble jeg helt satt ut :overrasket:, å så begynte jeg å storle :ler: " Men kjære da...jeg ble jo 25år i fjor jeg, så det er kanskje litt sent å feire den bursdagen nå i år!"

Tror han ble litt flau da han oppdaget at han hadde bommet :ler:

Arvepenger ja...egentlig noe hærk :sur:

Håper du får en fin helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes ikke det var slemt, må si meg ganske så enig faktisk. men vi får se om ikke det kommer noe om jeg gir han litt tid ;)..

Uff, sorry, måtte le litt av den historien ja. hihi, mest fordi mannfolk er så like :fnise:

Nå må jeg løpe, skal fikse i stand lokalet for kveldens utdrikningslag... (venninede som gifter seg neste helg)

Håper du får en fin helg selv !

Godt med en :klemmer:

:)

(edit:skrivefeil)

Endret av tjadama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en vel overstått helg... Alt gikk etter planen i frøkna sitt utdrikkningslag, bare glade fjes:) Så alle krefter som gikk med i planleggingen føltes vel anvendt..

Det er merkelig hvor mye man har i tankene, men som blir borte når man kommer til tastene! :murvegg:

(Jeg er så sliten i hodet nå, at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av tankene.

men kommer de tilbake skal jeg helst få de ut her da,etter planen... )

Men dette er vel bare en hump på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en titt på "the Goodiebag" ble jeg innspirert til en slags ukesoversikt

here goes:

~Uke16~

Mandag: Skole, Jobbe, Lese,

Tirsdag: Skole, Middag, Trene,

Onsdag: Skole, Jobbe, Lese,

Torsdag: Jobbe, Skole, Middag, Trene,

Fredag: Handle, Lese, Hygge,

Lørdag: BRYLLUP!

Søndag: kose, Lese,

-note to self: må slutte å hoppe over lesing! og lage mere middag...

Endret av tjadama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet jeg ikke helt lenger (det var vel noe slikt jeg sa om det å starte denne dagboken også, men denne gangen er jeg totalt uviten om framtiden) jeg har svært lite håp igjen om å kunne fullføre studiene, det er ikke meningen at en ung kari nordmann som meg skal ha noe penger, og straffen for å prøve å spare er verre enn jeg først trodde.

jeg må finne noe juridiskhjelp noe sted, for skal jeg tilbakebetale alt jeg har fått av stipend fra jeg begynte å studere på universitetet må jeg belage meg på et så stort lån at jeg ikke har råd til å studere ferdig uansett...

sukk merker jeg ikke har energi til å konsentrere meg om noe som helst så lenge dette henger over meg.

skulle ha levert en oppgave for lenge siden, og jeg må få satt meg inn i systemet på den nye jobben. og ikke minst lese lese lese før eksamner som sniker seg inn i bildet med storm skritt.. men jeg finner ikke energien akkuratt nå.

uhh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er virkelig godt det kom litt sol nå. (kom masse regn også, men de sperret ikke for sola hele dagen, så da gjør det ikke noe)

:sol:

Nå skal jeg sette på en klesvask, så kanskje den er hengt opp til jeg kommer hjem :eeeh: (?) det er vel optimistisk, men jeg gjør det uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da :klemmer:

Penger er til bekymring, for fattig og for rik!

Håper det ordner seg.

Utrolig hva sol kan gjøre med en person. Sol er noe av det beste som hjelper på meg hvis jeg ikke er helt i humør. Man føler seg så fri, lett og bekymringene fosvinner for en stund ;)

Håper du får en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke alltid lett å rekke innom å skrive. og ofte blir det når jeg trenger å skrive trist-nytt... Men i to dager har jeg sagt at jeg skulle dokumentere hvor gode tider som er i omgang nå, så da får jeg jo gjøre det. selv om det blir kort.

Det er stadig flere solstårler som kommer seg gjennom skylagene :) hurra!

og jeg har fått løst opp skrivesperren som gjorde at eksamen min hang i en tynn TYNN tråd.. og jeg har fått bedre teken på arbeidsoppgaven på den nye jobben!!!

rett og slett er det MYE som gir meg glede, og grunn til å være glad

-sånn, jeg må løpe videre. men slik forhindrer jeg forhåpentlig vis meg selv fra å ytre bare den tirste tilværelsen.. for jeg har det jo som oftest veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:juhu:

:hoppe:

Så bra at skrivesperren har løsnet og at du har fått bedre tak på arbeidsoppgaven på jobb.

Hva er det du jobber med?

Kjenner selv at det ofte er når det er tunge tider at man tyr til dagboken. Jeg hadde et opphold en stund fa dagboken min, for jeg ble så lei av alt det negative jeg skrev om :ler:

Ønsker deg en super helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. :)

Jeg jobber på land for colorline.

-sitter i telefonen og tar i mot bestillinger for det meste, lager feriepakker ol. andre ganger sjekker jeg inn folk og biler som skal ombord og slik..

det som var så stress var at de opererer med sitt helt "unike" datasystem, som med 10 000 ulike koder ble litt vanskelig å få tak på... men det løste seg jo;)

(det er nok ikke 10 000 men men)

Ja jeg følte meg jo nedstemt av å se hvor nedstemt jeg var her, så det måtte jeg jo skjære ned på. dvs. jeg kommer nok til å skrive det som skrives må. men jeg må få en balanse på det...

skrive snufse-snufs- og sinna-innlegg for å få det ut. og skrive hurra-innlegg til dokumentasjon av hvor flott jeg faktisk har det...

helgen var super! -takker for klemmen, de er jaggu ikke dumme.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. :)

Jeg jobber på land for colorline.

-sitter i telefonen og tar i mot bestillinger for det meste, lager feriepakker ol. andre ganger sjekker jeg inn folk og biler som skal ombord og slik..

det som var så stress var at de opererer med sitt helt "unike" datasystem, som med 10 000 ulike koder ble litt vanskelig å få tak på... men det løste seg jo;)

(det er nok ikke 10 000 men men)

helgen var super! -takker for klemmen, de er jaggu ikke dumme.

:klemmer:

Ahh...vet godt hva du snakker om, for min kjære jobber i samme bedrift som deg og har fortalt meg en del om akkurat det du jobber med ;)

Håper du har hatt en fin helg i det utrolig fine været som har vært :sol:

Stor :sol::klem: fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en utroligt digg helg.

jeg tror det er mye takket være det herlige været. men det var også et veldig koseligt bryllup! er jo nesten keen på å fri selv, men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet. har strengt talt gooooood tid. og jeg har fått observere på kloss hold alt stresset det bringer med seg å sette til livs en sånn feiring.

(og så er det jo også et poeng at et bryllup er så mye mer enn bare den ene dagen,heh. men det vet jeg jo..)

Han er så fin i dress min kjære at jeg tror jeg dåner :dåne: :eeeh: med det ferskt i minnet kommer han til å bli omtalt som kjekken tiden fremover, og komfirmasjons-sesong gjør at det ikke blir lenge til neste gang den taes på heller :-D

I dag fikk jeg og kjekken besøk av "svigerfar" som gjennom jobben sin har tilgang til mat i temmeligt store porsjoner, og da mener jeg STORE..

og det er ikke alltid lett for dem å gjøre seg av med all maten, så da får vi noen ganger litt i kjøleskapet vårt. (forskjellig fra gang til gang, avhengig av hva de har hatt på jobben hans. men det er alltid MYE)

og da ble det avgjort for meg og kjekken at vi skulle ha taco i dag, siden det var det det var rester av. men jeg måtte le når vi hadde dekket bordet.

-for der sitter jeg og kjekken klar, hver vår tallerken, en pose med 1 Kg kuttet salat, 2 Kg raspa ost, et SPANN med dressing, mange taco "tubs", og nok kjøttdeig. Det så nok ut som om vi skulle forè et helt asylmottak :fnise:

edit:pressisering ;)

Endret av tjadama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...