Eline1986 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Hei. Nå har faren min fått lymfekreften tilbake, etter 6 friske år. De prøvde først å stråle bort en svulst i ryggen, men det viste seg at det hadde spredd seg nedover i magen osv.. så derfor må han igjennom nok en runde med cellegift. Han begynner nå å bli godt over 60 år, og selvfølgelig ikke like sterk som da han ble syk første gang. Men såvidt jeg skjønner, så skal han nå etterhvert på høydosebehandling. Er det slik at de henter ut stamceller på forhånd da, og så bryter immunforsvaret helt ned før de setter inn stamcellene igjen? Prøver å få med meg hva legene forteller, men går litt rundt for meg... Noen som har vært borti dette og som kan fortelle meg litt? :gråte:
Gjest Trines Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Vet desverre ikke svaret på spørsmålet ditt, men ville bare si at jeg vet hvordan det er å ha familiemedlem med kreft og hvordan ting kan gå litt "rundt for deg" under det hele. Om faren din vil, så kanskje du kunne få litt skriftlig info om det hele...Det fikk jeg muligheten til når mamma lå på sykehuset i forbindelse med kreft. Håper det går bra med han og at han blir bedre igjen.
Gjest Sisu Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Han begynner nå å bli godt over 60 år, og selvfølgelig ikke like sterk som da han ble syk første gang. Men såvidt jeg skjønner, så skal han nå etterhvert på høydosebehandling. Er det slik at de henter ut stamceller på forhånd da, og så bryter immunforsvaret helt ned før de setter inn stamcellene igjen? Prøver å få med meg hva legene forteller, men går litt rundt for meg... Noen som har vært borti dette og som kan fortelle meg litt? :gråte: Tror det er slik det foregår, ja. Nettopp en i min familie som har gjennomgått det samme, men jeg fikk heller ikke med meg riktig alt. Det blir så altfor mye å tenke på og hanskes med, liksom. Og da går informasjonen gjerne hus forbi.... Prøv å skrive ned alle spørsmålene dine før du snakker med legen, og ikke vær redd for å spørre om igjen, be dem bruke enklere ord osv. Det er vel i deres interesse å ta vare på de pårørende også. Kanskje det finnes en brosjyre du kan få som forklarer det hele litt?? Et annet tips til deg er å la være å slå opp på alle mulige helsesider på nettet for å lete etter info, min erfaring er at man bare blir enda mer forvirret da... Det ble ihvertfall jeg!! Håper det går bra med faren din, og med deg også
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Hei! Angående kreft burde du lese om B17/amygdalin og kosthold! B17 er et omstridt stoff som har forsvunnet mye ut av folks kosthold i den samme perioden som krefttilfeller har økt dramatisk. Det har blitt godt dokumentert, men kreftmedisiner er en milliardindustri, og dette kan være en grunn til at forskningen ikke godtas i vesten. I blant annet Mexico og Cuba bruker man B17 mot kreft med gode resultater. B17 finnes naturlig i alle typer frø, nøtter og helkorn, og det er store mengder i eplestener. Du kan godt være skeptisk, men jeg oppfordrer deg til å søke på amygdalin og b17 og lese litt, og kanskje oppfordre faren din til å spise mer nøtter og korn, og helst droppe kjøtt og sukker.
Eline1986 Skrevet 5. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2008 Vet desverre ikke svaret på spørsmålet ditt, men ville bare si at jeg vet hvordan det er å ha familiemedlem med kreft og hvordan ting kan gå litt "rundt for deg" under det hele. Om faren din vil, så kanskje du kunne få litt skriftlig info om det hele...Det fikk jeg muligheten til når mamma lå på sykehuset i forbindelse med kreft. Håper det går bra med han og at han blir bedre igjen. Har fått litt skriftelig info, men står mest om bivirkninger osv. Men har snakket med en sykepleier om å evt ha et såkalt familiemøte før han begynner på høydosebehandlingen. Men det er lenge til... vil vite nå
Eline1986 Skrevet 5. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2008 Hei! Angående kreft burde du lese om B17/amygdalin og kosthold! B17 er et omstridt stoff som har forsvunnet mye ut av folks kosthold i den samme perioden som krefttilfeller har økt dramatisk. Det har blitt godt dokumentert, men kreftmedisiner er en milliardindustri, og dette kan være en grunn til at forskningen ikke godtas i vesten. I blant annet Mexico og Cuba bruker man B17 mot kreft med gode resultater. B17 finnes naturlig i alle typer frø, nøtter og helkorn, og det er store mengder i eplestener. Du kan godt være skeptisk, men jeg oppfordrer deg til å søke på amygdalin og b17 og lese litt, og kanskje oppfordre faren din til å spise mer nøtter og korn, og helst droppe kjøtt og sukker. Interessant! Heldigvis spiser han veldig mye nøtter og korn og svært lite sukker! Skal lese mer om dette!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå