Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Hei! Jeg skal akkurat til å begynne på p-pillen Cerazette. I bruksanvisningen står det slik: "Tablettinntaket må starte på dag 1 i kvinnens naturlige menstruasjonscyklus (dag 1 er den første menstruasjonsdagen). Det er mulig å starte på dagene 2-5, men i den første cyklusen anbefales det da å bruke mekanisk prevensjon de første 7 dagene tablettene tas." (sitat, bruksanvisning for Cerazette). Dessverre var den 5. menstruasjonsdagen min i går? Er det noen som vet om det går bra å begynne etter dette (men før neste mensturasjon)? Mange takk!
Saeria Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Jeg vil da tro at en ikke da er garantert beskyttelse den første syklusen på pillene, og dermed må bruke kondom i tillegg. Da er det i såfall like greit å vente til neste blødning før en begynner, og heller holde seg til kondomet den måneden.
Gjest Elina Brekke Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Hei! Jeg skal akkurat til å begynne på p-pillen Cerazette. I bruksanvisningen står det slik: "Tablettinntaket må starte på dag 1 i kvinnens naturlige menstruasjonscyklus (dag 1 er den første menstruasjonsdagen). Det er mulig å starte på dagene 2-5, men i den første cyklusen anbefales det da å bruke mekanisk prevensjon de første 7 dagene tablettene tas." (sitat, bruksanvisning for Cerazette). Dessverre var den 5. menstruasjonsdagen min i går? Er det noen som vet om det går bra å begynne etter dette (men før neste mensturasjon)? Mange takk! hei, jeg er ikke lege eller noe sånt, men går selv på cerazette, og jeg startet på den sjette dagen av menstrasjonssyklusen og det gikk helt fint. har gått på cerazette i et par månder nå, men hvis du starter så sent i syklusen vil jeg anbefale andre prevensjonsmidler de første 14 dagene. mvh, Elina.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Jeg tror ts har funnet ut av det ila. de siste to årene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå