Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann jenter..

Jeg har noen spm som jeg håper at noen kan hjelpe meg med. Jeg skal under kniven 15 april, skal legge inn 260ml over muskelen, jeg er 162 cm og veier 52 kg. Jeg har lest at man ikke skal røyke 2 uker før operasjonen, og ikke to uker etter, hva hvis jeg ikke klarer å slutte, vil det ha en stor betydning for resultatet. Vet at jeg er ganske svak der :gråte: Er det noen som har noe erfaringer med dette?? Og vet dere om det vil se unaturlig ut når man ikke legger den under muskelen, er litt redd for rippling, men doktoren sa at jeg hadde nok brystvev til å ta dem over, noen som vet noe om resultater av dette, og om det vil se unaturlig ut siden jeg er saa liten. Dette var kanskje litt rotete, men jeg håper at noen kan hjelpe meg med noen svar.

Tusen takk jenter, dette er et kjempe bra forum.

Klemz

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Heisann jenter..

Jeg har noen spm som jeg håper at noen kan hjelpe meg med. Jeg skal under kniven 15 april, skal legge inn 260ml over muskelen, jeg er 162 cm og veier 52 kg. Jeg har lest at man ikke skal røyke 2 uker før operasjonen, og ikke to uker etter, hva hvis jeg ikke klarer å slutte, vil det ha en stor betydning for resultatet. Vet at jeg er ganske svak der :gråte: Er det noen som har noe erfaringer med dette?? Og vet dere om det vil se unaturlig ut når man ikke legger den under muskelen, er litt redd for rippling, men doktoren sa at jeg hadde nok brystvev til å ta dem over, noen som vet noe om resultater av dette, og om det vil se unaturlig ut siden jeg er saa liten. Dette var kanskje litt rotete, men jeg håper at noen kan hjelpe meg med noen svar.

Tusen takk jenter, dette er et kjempe bra forum.

Klemz

Legg bort røyken, sier jeg bare!

Nikotin gjør at operasjonssåret gror saktere, større risiko for infeksjon og dermed styggere arr. Du klarer å slutte nå, med nye pupper og alt!

Skrevet

Det har med arrdannelsen å gjøre, ja. Nikotinet påvirker blodsirkulasjonen. Infiserte arr blir ikke pene, heller ikke arr som gror sent. Det gjelder uansett hvilken operasjon man tar, men selvsagt vil man ikke ha stygge arr etter operasjoner som i utgangspunktet skal gjøre at en synes en ser bedre ut.

Gjest Tnita
Skrevet

Kutt røykingen, hvis du tenker på utseendet ditt...

Gjest Bolledeig
Skrevet

Å få et arr som plager deg resten av livet fordi du ikke klarer å kutte røyk i 4 uker = dårlig idé. Bit tennene sammen, og takk deg selv for innsatsen etterpå!

Skrevet
Å få et arr som plager deg resten av livet fordi du ikke klarer å kutte røyk i 4 uker = dårlig idé. Bit tennene sammen, og takk deg selv for innsatsen etterpå!

Og når du har klart de fire ukene, så er du over den verste kneika for å bli helt røykfri! Hadde ikke det vært deilig, da?

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk jenter, jeg klarte faktisk aa slutte :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...