Midnattsol Skrevet 8. mai 2003 #1 Skrevet 8. mai 2003 Var ikke helt sikker hvor jeg skulle skrive dette fordi det dreier seg ikke bare om mat. Legger den her, jeg. Så, til tema: Hva synes dere om økologiske produkter? Var innom en Helios-butikk i dag, og de har jo utrolig mye forskjellig. Mat, snop, naturprodukter som såper, oljer o.l, tegnesaker og leketøy til barn, sminke, hudpleieprodukter osv. Noen som har erfaring med noen økologiske produkter så vil jeg gjerne høre det. Både bra og dårlig. Kjøpte en prøvepakke med rens, ansiktsvann, dagkrem og nattkrem. Wildrose heter produktet. Kjøpte bare prøvepakke da jeg må se om jeg tåler det. Noen produkter av noe slag dere anbefaler/fraråder? Oljer, såper, sminke, mat, kremer...hva det enn måtte være.
Midnattsol Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #2 Skrevet 8. mai 2003 Ikke så mange som var opptatt av det, nei.
Gjest M-ling Skrevet 8. mai 2003 #3 Skrevet 8. mai 2003 Nei vettuhva, miljø - hva er det? Neida Midnattsol - jeg er egentlig litt interessert, men har ingenting å bidra med - venter i stillhet på noen andre, klokere hoder.
Englepusen Skrevet 9. mai 2003 #4 Skrevet 9. mai 2003 Har aldri handlet så mye på helsekost før. Men for en stund siden kjøpte jeg shampo og balsam fra Allison of Denmark som jeg er godt fornøyd med. Har planer om å begynne å handle hudpleie ting i helsekostbutikk, vil gjerne bruke produkter som ikke inneholder mineralolje og som ikke er testet på dyr. Men jeg må bare bruke opp det jeg har fra før. Leste en artikkel i KK om Dr. Hauscha (ikke helt sikker på hvordan det skrives) og det hørtes veldig bra ut. De bruker planter som de dyrker økologisk og tenkte i litt andre baner enn alle andre hudpleieprodusenter. Så det tror jeg at jeg skal prøve. Fikk forresten nylig et tips fra søsteren min om å prøve Betakaroten fra Solaray. Hun blir bare rød når hun soler seg, men har fått en fin gyllen farge etter at hun begynte med dette i februar. Så det må prøves. Gidder ikke å sole meg jeg..har så mye annet å gjøre..hehe
Gjest Étoile Skrevet 9. mai 2003 #5 Skrevet 9. mai 2003 Jeg har brukt Dr. Hauscha's Rosekrem for tørr hud en stund nå, og er veldig overrasket over hvor bra den er. Har prøvd alle mulige slags kremer før, fra apotek, hudpleier og parfymeri, og ingenting har vært like bra som denne!! Dessuten synes jeg ikke prisen var så ille, i forhold til f.ex hudpleieprodukter som har vært mer enn dobbelt så dyre og ikke hatt i nærheten av like god virkning. Nå kombinerer jeg hudpleiekremene og rosekremen og det fungerer ganske bra, men etterhvert som jeg går tom har jeg lyst til å prøve flere av disse produktene. Liker veldig godt at den kun inneholder naturlige ingredienser, ble skuffet når jeg leste innholdsfortegnelsen på mine svinedyre hudpleieprodukter og så at ansiktsmasken f.ex inneholder mineralolje... Når det gjelder økologisk mat, så er det sjelden jeg kjøper det. Det er egentlig bare pga pris og at jeg er student, men jeg tror at etterhvert som min økonomi bedres, vil jeg også prioritere det. Dersom noen av dere bor i Stavanger har dere kanskje sett den nye butikken Food Story. Der er de opptatt av historien bak maten vi spiser, kjempeinteressant konsept synes jeg. Som forbruker synes jeg det er viktig å vite bla. hvor maten jeg spiser kommer fra, jeg ønsker ikke å være likegyldig til hva jeg putter i min egen kropp.
Gjest snuppi Skrevet 9. mai 2003 #6 Skrevet 9. mai 2003 Heisann vil si til mindattsol at naturprodukter er veldig bra produkter både til innvendig og utvendig bruk. Disse typer produkter er sterkt undervurdert!!! Jeg er selv med i Shine Club, som selger helsekost og hudpleie basert på naturlige råvarer. Jeg er virkelig glad jeg ble introdusert for deres produkter og kompetanse. Jeg er så fornøyd og kommer ikke til å gå tilbake til noen andre produkter igjen. Shine club bygger sin kolleksjon på naturlige ingredienser og er utviklet av Anne Hill Gunstensen som hadde alvorlig psoriassis leddgikt og som nå er "frisk" og holder sykdommen i sjakk med disse produktene. Viste du f.eks. at over 95 % av alle hudkremer inneholder mineralolje? Mineraloje er parafin og hører hjemme på motorer ikke på menneskehud. Mineraloljen kan ikke tas opp av huden og inneholder ingen fettsyrer eller vitaminer. I Shine sine produkter bruker vi ikke mineralolje, men vegetabilske og eteriske oljer.(Bare se på baksiden av hukremen din, der står sansynligvis Paraffinum liquidum) Vil du lese mer om dette kan du gå inn på [www.shineclub.com]hjemmesiden til Shine Club Om du vil komme i kontakt med noen som distributerer dette, så kan jeg sette deg i kontakt med noen i nærheten av deg Hjelp kroppen å hjelpe seg selv!
Midnattsol Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2003 Hva ligger disse Shine-produktene på i pris da? Aldri hørt om det før. Har hørt og prøvd mange av Volare sine Aloe Vera og dødehavsmineral-produkter og vært fornøyd. (Jeg orker ikke noe party, altså. ) Har nå prøvd noen av Wildrose-produktene som jeg nevnte. Var gode og jeg har ikke reagert på det. Forøvrig sto alt på tysk, noe jeg ikke kan, så har liksom ikke fått lest så mye om det. :-? Dama i butikken virka helt på bærtur også. Dr. Hauscha (eller hvordan det skrives) produkter hadde de også på Helios så jeg. Jeg vurderte og kjøpe prøver fra hans produkter også. Det ble elle-melle til slutt. Bruker jo ellers Biotherm sine ansiktsprodukter. Står ikke noe Paraffinum liquidum der såvidt jeg kan se. Ellers er jeg positivt instilt på naturprodukter. Mitt evige problem er jo kroppspleie da jeg har sensitiv hud, særlig i perioder der ting kan gå inn på meg psykisk, (jeg har mye og tenkte på, er stressa, bekymra, lei meg osv osv. ) så kan jeg få reaksjon på huden, så nå er hudlegen neste stopp. Er kjempelei av kortisonsalver, som jeg ikke tør bruke lenger, og andre produkter fra apoteket har hatt lite effekt.
Gjest Snuppi Skrevet 10. mai 2003 #8 Skrevet 10. mai 2003 Heisann. Disse produktene er billige til å være naturprodukter, og er billigere enn volare sine produkter, som faktisk inneholder mineralolje. Dette er heller ikke party!! Vet ikke hvor du bor, men det holdes produktmøter rundt om i landet som du kan dra på for å høre mer om produktene, eller du kan snakke på telefon med noen som er veldig flink med disse produktene. Stort sett alle som blir presentert for shine club blir medlem, og er veldig fornøyd. Hvis du har sensitiv hud eller hudproblemer generelt synes jeg virkelig du skal prøve. Problemer med huden starter innenfra, og det er der du må begynne. Vi har gode helsekost produkter som sammen med hudpleie produktene gir fantastiske resultater. Synes virkelig du skulle snakke med med ei dame i trondheim som jobber med dette og er flink med naturprodukter. Hun har selv hatt problemer og trodde ingen ting hjalp helt til hun prøvde disse. Hun kunne fortalt deg mye! Shine Club er et norskt og relativt nytt selskap, og selger sine produkter som MLM. Derfor er det ikke så mange som har hørt om det enda.
Midnattsol Skrevet 10. mai 2003 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2003 Hm..tjaaa...kanskje. Jeg bor forresten i Oslo. Nå skal jeg til hudlege om ikke så lenge, så jeg skal høre hva hun sier. Uansett så er jo gode produkter til kroppen viktig. Nå ble jeg forresten veldig obs på den mineralolja og kasta en sånn "billigkrem" rett i søpla i går.
Gjest baba Skrevet 11. juni 2003 #10 Skrevet 11. juni 2003 Kan skrive under på det Snuppi her sier. Har selv en sånn "eksem"-fortid, med samtidig bruk av dyre kremer full av mineraloljer. Gikk over til Shine og har ALDRI angret. Pluss at jeg har spart mye penger.
Gjest Adina Madeleine Skrevet 11. juni 2003 #11 Skrevet 11. juni 2003 Er enig i det Snuppi sier. Etter fortid i parfymeri, har jeg fått fullstendig avsmak på "eksklusive" hudpleiemerker. Har sett hvordan enkelte reagerer på dem, og ikke så rent få har hormonforstyrrende ingredienser, og er miljøbelastende, samt de mer enn tvilsomme ingrediensene. Selv bruker jeg Dr. Hauschka i alt og kommer ikke til å bytte. Har brukt det i flere år. Deres produkter er supergode. Siden deres hudpleiefilosofi er så spesiell, gi produktene deres et par måneder til å virke på. F.eks. så anbefales ikke krem om natten. Dette trengte min hud ei god stund å venne seg til. Men nå blir jeg overhodet ikke tørr mer. Huden er "fuktig" og myk når jeg våkner. Herlig! Prøver også å kjøpe mest mulig økologiske produkter. Men dessverre setter min magre studentøkonomi en stopper for mye. Er generelt veldig bevisst på både hva som går inn i kroppen og hva som smøres på. Det første burde jo være en selvfølge, men også det man smører på går rett i blodet. Dette kan dere prøve ut selv... Smør et fedd hvitløk på et punkt på magen. Vent en stund. Så... kjennes faktisk hvitløkslukta gjennom pusten...
Fakse Skrevet 11. juni 2003 #12 Skrevet 11. juni 2003 Jeg kjøper økologisk frukt og grønt dersom det er tilgjengelig. Er sjelden i sentrum eller andre steder der de har egene helsekostbutikker der de selger mye økologiske produkter. Men vi handler i ny og ne på OBS, og de har blitt ganske flinke på å ta inn økologiske matvarer. Har funnet en kjempegod krydderost, som til og med kommer i små glass som blir perferte juiceglass når de er tomme . Jeg drikker økologisk melk, mens mannen min må ha laktoseredusert melk. Kjøper også en del andre økologiske matvarer, men går ikke "ut av min vei" for å få tak i dem. Er også opptatt av å kjøpe lokale råvarer, og f.eks egg fra en lokal bondegård der jeg vet at dyrene får god behandling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå