Gå til innhold

London


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg planlegger min aller første tur til London. Jeg har aldri vært i England før og trenger noen råd...

Hvilket hotell bør jeg velge? (det bør ligge sentalt)

Denne turen blir nok ikke den store kulturelle opplevelsen, så derfor trenger jeg tips til butikker. Topshop er vel et must...?

Er det trygt å gå i London alene?

Takk til alle som kommer med innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i London i fjor! Og ja det er shopping for alle penga! Start øverst i oxford street og beveg deg, sakte men sikkert, nedover! Primark er et MUST!!!!! Topshop også ja! Bershka! Nei det er mange fine butikker, men disse tre må du innom. Primark er topp, stoooor butikk med masssssse klær og veeeldig billig!

hotellet vi bodde på var sentralt, men husker ikke hva det het, men vi fant det på hotels.com. Søk litt der inne, og gå på tripadvisor og se hva tidligere gjester har skrevet om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det helt trygt å gå i London på shopping.

Jeg har mange ganger vært alene på shoppingtur til London og det er ikke noe problem.

Vil du ha vanlig tradisjonell shopping og kjedebutikker så er vel Oxford Street og Regent Street (ligger mellom Oxford Street og Piccadilly Circus) stedet. I Knightsbridge finner du f.eks. Harrods. I Covent Garden og Carnaby Street finner du mer uavhenige butikker, småbutikker og spesialbutikker som har litt mer særegne ting enn hva du finner i kjedebutikkene.

Klesbutikker i Oxford street som jeg besøker er:

- Frech Connection

- River Island

- Monsoon

- Wallis

- Dorothy Perkins

- Gap

- TopShop

Bare for å nevne noen.

Lekre sko finner du f.eks. hos Russel & Bromleys

Har du masse penger drar du til Bond Street.....

Selv kjøper jeg alltid bøker når jeg er i London, og elsker bokhandlerne Waterstones og Borders som bl.a. har butikker i Charing Cross Road og Covent Garden.

Liker du sjokolade må du dra til The Chocolate Society, ligger i 36 Elizabeth Street

(nærmeste t-bane stasjon: Victoria / Sloane Square

Der har de.... åhhhh så mye godt!!!

Besøk butikken til Stella McCartney (30 Bruton Street). Selv om de har dyre designerklær, så kan du finne ting der til helt overkommelige priser.

Av markeder så er vel Portobello Road og Camden (hvor det nettopp var brann) mest kjent. Jeg anbefaler deg å gå på markedet Spitalfields i Commercial Street. Her kan du finne mye kult av klær, vesker og smykker.

Gode hotell som ligger sentralt:

Parkes hotel, 41 Beaufort Gardens, Ligger rett ved siden av Harrods.

Cranley hotel, 10-12 Bina Gardens, South Kensington Ligger i South Kensington, ikke langt fra Hyde Park

Sofitel St James Hotel, 6 Waterloo Place. Ligger i nærheten av Regent Street og Soho.

Kingsway Hall Hotel, Great Queen Street, Covent Garden.

Og det er så mye mer.... Det er bare å glede seg!!!

Endret av Bernina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Travella

Uten å vite hva slags smak du har og hva du er ute etter når det gjelder shopping så nevner jeg disse butikkene i Covent Garden:

- Camper, 39 Floral Street. Spansk skobutikk-kjede

- Crabtree & Evelyn, 3. The Market, bad- og kroppspleie-produkter (såper, kremer osv.)

- Dress Circle, 57-59 Monmouth Street, Upper St Martin's Lane, selger alt mulig rart som har tilknytning til musikaler og teater. (plakater, cd'er, noter osv.osv.)

- Godiva, 17 Russell Street, deilig belgisk sjokolade

- Jigsaw, 21 Long Acre, først og fremst klær for damer/jenter, men har også klær for menn, smykker og baderomsartikler.

- The Loft, 35 Monmouth Street, her finner du nye klær men også second-hand designerklær. Bl.a. klær fra moteshow og filminspillinger som blir solgt billig. Her kan man finne mye moro!!

- Mac, 38 Neal Street , her finner du ALT i kvalitets-sminke

- Morgan, 36 Long Acre, Motebutikk for unge kvinner (fransk merke)

Dette er bare noe veldig få av alle de butikkene du finner der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har barn og skal kjøpe med gaver hjem må du innom Hamleys!! En av verdens største leketøysbutikker. Har alltid vært innom denne butikken med mine barn når vi har vært i London. Det har blitt et must. Det er morsomt for voksne å gå rundt der også. 7. etasjer med alle mulige slags leker.

Her er en norsk omtale av butikken.

Den ligger i 188/196 Regent Street og er lett å finne.

Å stikke innom Disney Store kan jo også være en ide. Ligger i 360/366 Oxford Street.

Dette er en side hvor du finner oversikt over alle butikkene i Regent Street (scroll deg bortover, og trykk på pilen for å komme videre nedover gaten)

Tilsvarende side for Oxford Street

Endret av Lizzee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

For ti år siden var jeg i London, og da bestilte jeg i forkant kart og informasjonsbrosjyrer som jeg fikk sendt hjem i posten. Butikkene i Oxford street var merket av på kartet mener jeg å huske. Noen som vet om det er mulig å bestille dette fortsatt, eller er det kun internett som gjelder? Hvor i så fall bestiller man det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ti år siden var jeg i London, og da bestilte jeg i forkant kart og informasjonsbrosjyrer som jeg fikk sendt hjem i posten. Butikkene i Oxford street var merket av på kartet mener jeg å huske. Noen som vet om det er mulig å bestille dette fortsatt, eller er det kun internett som gjelder? Hvor i så fall bestiller man det fra?

Hvis du ser i innlegget mitt over så finner du link til side over Oxford Street med kart og alle butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...