Gå til innhold

Hvordan merket du ketose?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt om kostholdet til maks 20 gram karbohydrat per dag siden lørdags ettermiddag, og selv om jeg har gått ned 300 gram og gått inn 3 cm i midja skjer det egentlig ganske lite sammenlignet med det jeg har hørt skjer med andre når de begynner på denne dietten.

Jeg har ikke mulighet til å kjøpe sånne greier som kan vise om man er i ketose (håper det er det det heter) på noen dager (og hvor får man kjøpt det egentlig?), så jeg lurer bare på: Hvordan merket dere at dere var i ketose? Hva er annerledes sammenlignet med ellers? Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tjukka

Jeg vet ikke når kroppen min kom i ketose, for jeg kjøpte ikke sticks før det hadde gått rundt 2 uker. Men et av symptomene er jo at man får litt vondt i hodet.

Jeg følger ingen oppskrift eller dagsmeny, men har som "tommelfinger" den matlista som ligger i den andre ketosetråden.

Hvor fort man går ned tro jeg også avhenger av hvor overvektig man er. Jeg vil ned rundt 10 kg, og er derfor inneforstått med at det vil ta litt tid. Tror jeg har holdt på litt over tre uker nå, og har nok gått ned ca en klesstørrelse.

Jeg har vært veldig dispilinert, og selv om påskeeggene tøyt ut av skapene her, så rørte jeg ikke en eneste liten bit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Hvor mye man går ned avhenger veldig fra person til person. Når du KLAGER på 3 cm midjenedgang på under en uke, får jeg litt vondt av deg. Det er et veldig godt resultat. Hvis man f.eks er veldig oppblåst før man begynner på lavkarbo, går man gjerne veldig mye ned rundt midjen uten at dette er fett.

For å svare på spm ditt. Ketose merker du på ånden, lukten på urinen og på den generelle dagsformen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...