Gjest StockDama Skrevet 3. april 2008 #21 Skrevet 3. april 2008 Se f.eks. på bildet av Beyonce (nederste linje, nr 2 fra høyre) Iiik, hun er ikke perfekt hun heller! Hvem tror du egentlig er 'perfekt'? AAAA! Hun har mage!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #22 Skrevet 3. april 2008 Det er bare bilder, og ofte et godt stykke fra virkeligheten. Du har kanskje sett dette før, men ta en titt på denne linken: http://www.iwanexstudio.com/ under portfolio kan du se en del bilder som er retusjert. Se f.eks. på bildet av Beyonce (nederste linje, nr 2 fra høyre) Iiik, hun er ikke perfekt hun heller! Hvem tror du egentlig er 'perfekt'? Oi. Der var et par eksempler på dårlig hud ja, samt noen som hadde gått ned en størrelse eller to. Verden er nok ikke slik media presenterer den for oss nei.
Gjest Wolfmoon Skrevet 3. april 2008 #23 Skrevet 3. april 2008 Oi. Der var et par eksempler på dårlig hud ja, samt noen som hadde gått ned en størrelse eller to. Verden er nok ikke slik media presenterer den for oss nei. Snakk om glanset bilde av virkeligheten ja. Kanskje på tide at verden faktisk får se akkurat disse bildene, så vi kan komme oss ned på jorden igjen med kroppsidealene. Nå tror ikke jeg de fleste går så langt som TS, men når man skal begynne å retusjere både skolebilder av barna og familiebilder så blir hele greia litt rar for meg. Hvis vi ikke orker å se på oss selv sånn vi faktisk er, ja da kan det i grunn være det samme med bilder. Og i det virkelige liv er jeg stort sett for opptatt av å delta i et sosialt liv med alle disse "ikke-perfekte" menneskene til å sitte 4-5 timer om dagen å kritisere utseende deres.
Gjest Casey Skrevet 3. april 2008 #24 Skrevet 3. april 2008 Vet dette høres sykt ut, og dere tror sikkert at jeg er en forferdelig hurpe, men vi alle tenker jo våre rare tanker, og jeg er i alle fall ærlig. Men jeg vil gjerne vite om det er flere som kjenner seg igjen, og som innerst inne vet at de også er slik...? Ja, jeg vurderer andres kropper, men jeg tillegger ikke andre verdi , eller rangerer dem som mennesker, etter hva slags kropp de har. Kropp spiller en viktig rolle i helhetsinntrykket av et annet menneske, ja, men det er mest i forbindelse med vurderinger som er av mer romantisk art. Det høres litt slitsomt ut at du rangerer og tillegger andre verdi etter kroppen du ser, dersom dette også gjelder i arbeidslivet og blant venner.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #25 Skrevet 3. april 2008 Sikkert ikke rart mennesker tenker som dem gjør. Denne artikkelen er verdt å lese... http://www.kvinneguiden.no/magasin/skjonnh..._i_bikini/38280
Gjest Casey Skrevet 3. april 2008 #26 Skrevet 3. april 2008 Sikkert ikke rart mennesker tenker som dem gjør. Denne artikkelen er verdt å lese... http://www.kvinneguiden.no/magasin/skjonnh..._i_bikini/38280 Greit at det står i artikkelen at kvinner er kroppsfokusert, det er intet nytt. Men det er hårfine grenser mellom å være opptatt av utseendet og vurdere andres og egen kropp og det å rangere og vurdere andre menneskers verdi ut fra hva slags kropper de har.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #27 Skrevet 3. april 2008 Greit at det står i artikkelen at kvinner er kroppsfokusert, det er intet nytt. Men det er hårfine grenser mellom å være opptatt av utseendet og vurdere andres og egen kropp og det å rangere og vurdere andre menneskers verdi ut fra hva slags kropper de har. Jupp. Selv er jeg ganske opptatt av mitt utseende, og sikket over en grense til hva noen ville mene er bra. Men dette betyr ikke at jeg legger de samme kriteriene for andre. Jeg ser egentlig heller litt opp til dem som klarer å være avslappet med seg selv (uansett hvordan de ser ut, om de er pene, tykke, tynne eller stygge), for de utstråler mye større grad av vellykkethet enn meg som må sjekke meg i hvert et speil for å se om jeg er tykkere i dag enn i går.
Gjest Catwoman Skrevet 4. april 2008 #28 Skrevet 4. april 2008 Jeg er veldig opptatt av min egen kropp - er nok litt mer kroppsfiksert enn gjennomsnittet. Men hvordan andre ser ut spiller ingen rolle, det er hvordan de er som personer som betyr noe.
Gjest glamourgirl Skrevet 4. april 2008 #29 Skrevet 4. april 2008 I den retusjert-linken du la inn, Elfrida, syns jeg faktisk nesten samtlige var vakrere og mer spennende å se på i originalutgaven! Hvem vil se på glansbilder, og hvem har bestemt at det er perfekt? (bare en tanke)
Gjest Elfrida Skrevet 4. april 2008 #30 Skrevet 4. april 2008 I den retusjert-linken du la inn, Elfrida, syns jeg faktisk nesten samtlige var vakrere og mer spennende å se på i originalutgaven! Hvem vil se på glansbilder, og hvem har bestemt at det er perfekt? (bare en tanke)Jeg er så enig! I de uretusjerte bildene kommer mye mer av personligheten og særegenhetene fram - du får følelsen av at det er et menneske med en historie å fortelle - og ikke et glansbilde.
Gjest glamourgirl Skrevet 4. april 2008 #31 Skrevet 4. april 2008 Ikke sant? De menneskene jeg syns er vakrest er de som ser ut som de har levd det livet de har levd, samtidig som de tar vare på seg selv og har utstråling og trygghet.
MarianneE Skrevet 4. april 2008 #32 Skrevet 4. april 2008 Men hvordan andre ser ut spiller ingen rolle, det er hvordan de er som personer som betyr noe. En fin tanke, men er det sånn i virkeligheten? Har aldri fått komplimenter som at "Jeg virker som en kjempe grei person" men blir heller oversett til fordel for høye, slanke blondiner i begynnelsen av 20-åra med pupper som aldri har sett snurten av verken tyngdekraft og graviditet.
Gjest glamourgirl Skrevet 4. april 2008 #33 Skrevet 4. april 2008 Jeg velger å tro, både basert på erfaring og hvordan jeg selv tenker at det finnes mennesker som blir tiltrukket av ekte mennesker, fordi vi har mer å by på. Selv om jeg er pen nok utenpå er det komplimenter som jeg får for den jeg er som betyr noe, og de får jeg...
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #34 Skrevet 4. april 2008 Her er et bilde av lene alexandra....Tipper dette er slik hun egentlig ser ut. Uten all sminken, og all retusjeringen. Vet faktisk ikke om jeg synes hun er så mye penere enn meg selv egentlig ?? http://multimedia.api.no/www.ovre.smaalene...566_418473n.jpg
absinthia Skrevet 4. april 2008 #35 Skrevet 4. april 2008 En fin tanke, men er det sånn i virkeligheten? Har aldri fått komplimenter som at "Jeg virker som en kjempe grei person" men blir heller oversett til fordel for høye, slanke blondiner i begynnelsen av 20-åra med pupper som aldri har sett snurten av verken tyngdekraft og graviditet. Tja.. dette må vel kanskje være litt forskjellig fra miljø til miljø. Jeg får både komplimenter der folk (både kvinner og menn) sier at jeg er morsom, søt, kul, pen, "har hodet på rett sted", er ei sprek dame, frisk og sunn osv. Jeg er liten og rødhåret med fregner, har fått 3 barn og føler meg lite oversett til fordel for høye slanke blondiner i 20-åra. Jeg har faktisk vært borti at de blir så irriterte på meg mens jeg sitter stille og rolig ved et bord "ute på byen" og snakker sammen med folk de ville hatt oppmerksomhet fra, i den grad at noen har begynt å ta seg selv på puppene, sjekke utrigninga si nøye, dytte puppene oppi ansiktet til menn/gutter. I hvert eneste tilfelle har mennene jeg har "vært så frekk" å "tilrane" meg oppmerksomheten fra med å oppføre meg normalt, kommentert at disse damene er utrolig tåpelige og trange i nøtta. ..etter eventuelle andre typer forsøk på å få oppmerksomhet ( feks. av typen hvorfor er du bare interessert i hun "gamla" der..? + kasting av stygge blikk på meg) så går gjerne puppedamene til neste gjeng med menn for å hente bekreftelse på det eneste de tror de har å fare med/ de er opptatt av... ganske trist sak at de har så dårlig selvbilde. Selvfølgelig har jeg opplevd at noen virker mer interessert i å gi komplimenter til andre enn i meg, men det gidder jeg da ikke å bry meg så mye om, siden det er helt normalt og ikke skjer fordi det er noe galt med meg.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #36 Skrevet 4. april 2008 En fin tanke, men er det sånn i virkeligheten? Har aldri fått komplimenter som at "Jeg virker som en kjempe grei person" men blir heller oversett til fordel for høye, slanke blondiner i begynnelsen av 20-åra med pupper som aldri har sett snurten av verken tyngdekraft og graviditet. Tanta mi (som er 35) har nylig blitt sammen med en kjekk mann. Hun er godt over 100 kilo og tyngdekraften har satt inn hos henne også. Dette hindret ikke at han så hvilken fantastisk nydelig dame hun er. Han er en mann som en hvilken som helst annen dame også kunne fått seg, men han valgte henne og så de nydeligste øynene og det vakkreste smilet hennes på lang veis avstand. H Noen menn velger de vakkre, fremfor hun som er en grei person (sett at hun unge ikke er så grei da, hvis ikke blir jo det en meningsløs sammenligning)mens andre menn gjør ikke dette. Mennene som bare ønsker hun unge vakkre har nok uansett andre holdninger og idealer i livet enn det jeg har, så dem har jeg ikke stort behov for likevel. Det er klart at unge vakkre damer får mer oppmerksomhet og også lettere får seg kjæreste, men når det kommer til å finne en partner for et lengre tidsrom har langt mer med personlighet og type person heller enn utseende, om ikke annet så er det en kombinasjon. Alle har sine sterke sider som de kan fremme, for noen er dette utseendet for andre andre ting, og hele spekteret av dette blir lagt merke til hos en potensiell partner. Dersom ikke dette var tilfellet skulle det jo bare være de vakkre som fikk seg kjæreste da. Som jeg sa tidligere i tråden er jeg liten og nett og går for å være pen, for tiden klarer jeg ikke å tenke på annet enn han høye tynne nerden på jobb med den litt rare nesen, han er en person som får det til å sjelve i bena til flere enn meg på kontoret. Så dette beviser at tiltrekkning, utstråling og ikke minst vellykkethet har mange andre opphav enn utseende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå