Gå til innhold

Hva driver iexplore.exe med?


Gjest Gjest_Undrende_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Undrende_*

Vifta på pc'n drar i gang med et voldsomt turtall noen ganger. Tror i allefall det er vifta - uansett...noe får av og til et voldsomt turtall inne i kabinettet i en kort periode.

Da jeg sjekker via ctrl+alt+del, så ser jeg at det hver gang er iexplore.exe som jobber som en gal.

Hva driver iexplore.exe med? Og er det normalt at turtallet til noe i kabinettet øker sånn?

Dette skjer veldig ofta når jeg er på KG bl.a.

Jeg har 2 gb minne og over 90% ledig kapasitet på harddisken.

(Jeg bruker IE 6 og XP media ed)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Gjesten_*

Siden iexplore er internett explorer, ville jeg kanksje anbefalt aa proeve med en annen nettleser og se om pcen jobber sa masse da ogsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette har vært oppe før til kjedsomelighet, reklamebannere og annet snacks på fører til at ressurrsbruken (og dermed varmgang og dertil hørende turboturtall på kjølevifta) til IE fyker i taket. Med firefox og adblock får du sannsynligvis kjølt ned PCen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Ser ut som problemet kun kommer når jeg er på KG eller aviser som har samme eier som KG.

Merkelige greier. Tro hva det er de har på sine sider som får en pc til å reagere sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spywaren som spyr ut info om hvilke sider du surfer, når du surfer og hva du surfer på. Det kan være i sammenheng med å skreddersy reklame, eller kanskje forsøk på identitetstyveri. Ikke bruk internet explorer...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har VG og KG oppe samtidig skal jeg love deg vifta får kjørt seg. Begge sidene er fulle av flashreklamer og krever mye av maskina di. Jeg har aldri begge oppe på denne maskinen for det blir for mye for den. (Min maskin var en over gjennomsnittlig god maskin for 1,5 år siden da jeg kjøpte den så det er ille at disse to nettsidene skal være så krevende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Takk for svar, da vet jeg iallefall at det ikke er pc'n min det er noe galt med. Nå har jeg jakta syndebukk i mange måneder, og selvfølgelig vært sikker på at det var noe feil med pc'n. Avinstallert programmer, krangla meg til nytt modem fra Telenor, installert program på nytt osv. Ja, ja - da har jeg iallefall fått svar.

Thænx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Da er jeg her med Mozilla Firefox.

Jeg har oppe KG, VG og en tidl. Orkla-avis. Alle tre sider som er et mareritt for pc'n i IE.

Og hva skjer nå? Jo pc'n er stille som et lam.

Hvorfor fikser ikke IE det problemet de tydeligvis har med flash?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da er jeg her med Mozilla Firefox.

Jeg har oppe KG, VG og en tidl. Orkla-avis. Alle tre sider som er et mareritt for pc'n i IE.

Og hva skjer nå? Jo pc'n er stille som et lam.

Hvorfor fikser ikke IE det problemet de tydeligvis har med flash?

Godt!

Legg inn Adblock også da, så blir det enda bedre..

Vet ikke helt (lenge siden jeg brukte IE til annet enn windows update), men kom dette problemet med IE7 ? Isåfall lover det ikke så godt..

Det at firefox løser problemet, kan kanskje ha noe med at Firefox er en nettleser som følger html standarden bedre enn IE ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet både Firefox og Opera, men jeg synes Firefox har tendens til å henge. Opera synes jeg heller ikke så veldig mye om, så derfor sitter jeg med IE selv om jeg irriterer meg veldig over viftehastigheten på VG og KG.

Nå synes jeg forøvrig at KG burde satse med på brukervennlighet i stedet for reklame da de aller fleste normale brukere benytter IE, men det er en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på Opera selv, ble litt lei av FF-religionen :-D

Det at nettsider må ha reklame er jo ganske selvsagt, men må man da ha såpass mye blinkende reklame - kanskje satse på noe mer statisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Godt!

Legg inn Adblock også da, så blir det enda bedre..

Vet ikke helt (lenge siden jeg brukte IE til annet enn windows update), men kom dette problemet med IE7 ? Isåfall lover det ikke så godt..

Det at firefox løser problemet, kan kanskje ha noe med at Firefox er en nettleser som følger html standarden bedre enn IE ?

Problemene begynte da jeg lastet ned IE 7 i høst. Jewg avinstallerte IE 7 for noen uker siden, men problemene vedvarer altså.

Ser ut som jeg må betale for Adblock. Jeg er ikke så stø i engelsk, og skal jeg da gå på en engelskspråklig nettside og laste ned noe og betale, så er jeg redd for at det går helt i krøll. Noe forslag til hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemene begynte da jeg lastet ned IE 7 i høst. Jewg avinstallerte IE 7 for noen uker siden, men problemene vedvarer altså.

Ser ut som jeg må betale for Adblock. Jeg er ikke så stø i engelsk, og skal jeg da gå på en engelskspråklig nettside og laste ned noe og betale, så er jeg redd for at det går helt i krøll. Noe forslag til hvordan jeg kan fikse det?

Adblock er helt gratis.

Den jeg liker best ligger her: Adblock

Men den jeg tror de fleste bruker er denne: Adblock Plus

Endret av Lady Lovelace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Adblock er helt gratis.

Den jeg liker best ligger her: Adblock

Men den jeg tror de fleste bruker er denne: Adblock Plus

Nå har jeg forsøkt å laste ned begge to, og fikk begge ganger beskjed om at programmet ikke lot seg åpne, og at jeg derfor måtte velge fra en liste. Jeg aner ikke hva jeg skal velge på den listen.

Finnes det ikke en side hvor jeg bare kan trykke på download som vanlig?

Det med betaling trodde jeg var sånn fordi jeg googlet meg frem til en side for download hvor det stod at: "Programmet er shareware og koster 20 dollar, eller i underkant av 120 kroner med dagens dollarkurs."

http://www.idg.no/filguiden/systemverktoy/article68891.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå har jeg forsøkt å laste ned begge to, og fikk begge ganger beskjed om at programmet ikke lot seg åpne, og at jeg derfor måtte velge fra en liste. Jeg aner ikke hva jeg skal velge på den listen.

Velg Firefox, eventuelt Mozilla Firefox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ok, istad brukte jeg IE6, var sikkert derfor jeg ikke fikk det til.

Nå lastet jeg ned med Mozilla Firefox som nettleser og da fikk jeg det til....tror jeg? For jeg har ikke fått spørsmål om programplassering, heller ikke kan jeg finne det på programmer. Er adblock bare noe som legger seg inni nettleser'n? (veldig godt dataspråk...not).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Jeg fant ut av det selv.

Adblock ligger og passer på oppe i høyre hjørne.

Og vifta går rolig. :hoppe:

Og så lenge var Adam i Paradis. :roll:

Nå går vifta likedaj i med firefox.

Hva kan dette være da. Det begynte etter at jeg lastet ned IE7 i fjor høst. Jeg slettet IE 7 for flere måneder siden. Har også avinstallert og reinstallert alle flashprogrammer, og avinstallert og lastet ned Norman på nytt.

Jeg kjører win xp media edition. Noen som vet om det er trøbbel med den, sånn at jeg heller bør legge inn win xp pro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfallsgjest
Og så lenge var Adam i Paradis. :roll:

Nå går vifta likedaj i med firefox.

Hvilken versjon var det du la inn da, la du inn Adblock Plus følger det med en abbonementsliste (jeg velder alltid en av de tyske [de] siden den ligger nermest geografisk), dermed er adblock nesten ferdig konfigurert allerede.

Dernest må du fjerne spesifikk banner-reklame på kg (tror ikke tyskerne leser kg nei). Høyreklikk på de annonsene du finner her, og velg "adblock bilde".

Done.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvilken versjon var det du la inn da, la du inn Adblock Plus følger det med en abbonementsliste (jeg velder alltid en av de tyske [de] siden den ligger nermest geografisk), dermed er adblock nesten ferdig konfigurert allerede.

Dernest må du fjerne spesifikk banner-reklame på kg (tror ikke tyskerne leser kg nei). Høyreklikk på de annonsene du finner her, og velg "adblock bilde".

Done.

Jeg la inn AdblockPlus, men jeg trykka ikke noe abonnement. :sjenert:

Men jeg skal iallefall høyreklikke som en gal nå. Men da må ejg vel gjøre det for hver gang de skifter remlame da?

Det er faktisk verre på noen avissider enn på KG akkurat nå.

Jeg har 2GB minne, og trodde det skulle tåle noe trafikk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...