Gå til innhold

Hva driver iexplore.exe med?


Gjest Gjest_Undrende_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Undrende_*

Vifta på pc'n drar i gang med et voldsomt turtall noen ganger. Tror i allefall det er vifta - uansett...noe får av og til et voldsomt turtall inne i kabinettet i en kort periode.

Da jeg sjekker via ctrl+alt+del, så ser jeg at det hver gang er iexplore.exe som jobber som en gal.

Hva driver iexplore.exe med? Og er det normalt at turtallet til noe i kabinettet øker sånn?

Dette skjer veldig ofta når jeg er på KG bl.a.

Jeg har 2 gb minne og over 90% ledig kapasitet på harddisken.

(Jeg bruker IE 6 og XP media ed)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Gjesten_*

Siden iexplore er internett explorer, ville jeg kanksje anbefalt aa proeve med en annen nettleser og se om pcen jobber sa masse da ogsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette har vært oppe før til kjedsomelighet, reklamebannere og annet snacks på fører til at ressurrsbruken (og dermed varmgang og dertil hørende turboturtall på kjølevifta) til IE fyker i taket. Med firefox og adblock får du sannsynligvis kjølt ned PCen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Ser ut som problemet kun kommer når jeg er på KG eller aviser som har samme eier som KG.

Merkelige greier. Tro hva det er de har på sine sider som får en pc til å reagere sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spywaren som spyr ut info om hvilke sider du surfer, når du surfer og hva du surfer på. Det kan være i sammenheng med å skreddersy reklame, eller kanskje forsøk på identitetstyveri. Ikke bruk internet explorer...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider