N.N Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Dagene med menstruasjon er en plage for meg. Jeg har av og til stikkende smerter nederst i magen. (Ikke vanlig menstruasjonsvondt - jeg vet alt om det også) Samtidig gjør det utrolig vondt dersom jeg må på do (ja, ikke når jeg bare tisser - så det er ikke urinveisinfeksjon) Og slik som dette er det bare når jeg har menstruasjon. Noen som har opplevd noe lignende, eller har noen formening om hvorfor det er sånn?
Ambriel Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jeg har også ekstreme smerter når jeg har mensen. Har hatt P-Stav i et år, og den gjør det ikke akkurat bedre. Får mensen ca hver 3 mnd, men da er smertene også 3 ganger verre kjennes det som. Jeg orker ingenting når det er på det verste, og jeg har også de do smertene. Hvorfor det er sånn, det vet jeg ikke :klø: Noen er bare uheldige og får mer vondt enn andre kanskje? Men har du prøvd Naproxen? I desember fikk jeg så vondt at jeg satt å hylte og gråt hver gang det kom en krampe, så samboer stakk på apoteket og kom hjem med dem til meg, det er smertestillende tabletter som paracet, bare at de er kun for menstruasjonssmerter. Jeg må ta to stk for å kjenne virkning, men da hjelper det faktisk
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg kan også tidvis få ekstreme smerter under menstrasjon. Sæelig nederst mot sidene av magen, i rygg og ned over langs bena. Dette er heldigvis bedre så lenge jeg går på p-piller. Har du veldig kraftige menstrasjoner? Jeg ville oppsøkt lege for å få sjekket eventuelle tykke slimhinner etc. Dette bare fordi det å vite at det ikke er noe farlig gjør smerten mye lettere å takkle. Videre kan dere jo diskutere mulige medisinske løsninger, om du skulle ha behov for dette.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Dagene med menstruasjon er en plage for meg. Jeg har av og til stikkende smerter nederst i magen. (Ikke vanlig menstruasjonsvondt - jeg vet alt om det også) Samtidig gjør det utrolig vondt dersom jeg må på do (ja, ikke når jeg bare tisser - så det er ikke urinveisinfeksjon) Og slik som dette er det bare når jeg har menstruasjon. Noen som har opplevd noe lignende, eller har noen formening om hvorfor det er sånn? Jeg har også mye menssmerter, og sverger til Naproxen. Dette med stikkende følelse er jeg ikke sikker på om jeg kjenner igjen, men definitivt forstår jeg hvordan det er å ha vondt når man må på do. Under mensen føler jeg at jeg er "full" hele tida, men det er vondt å gå på do. Når jeg får tatt et par Naproxen og de begynner å funke, kan jeg leve igjen. Det er sikkert ikke sunt å "poppe piller" på den måten, men alternativet er at jeg er satt helt ut av spill i halvannen til to dager hver måned. Det funker jo sjelden i vårt samfunn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå