Gå til innhold

Har du serfikatet


Gjest Sorte Orm

Lappen  

136 stemmer

  1. 1. Lappen

    • Ja
      105
    • Nei
      31


Anbefalte innlegg

Jeg har lappen, tok den ikke lenge etter fyllte 18, på den tida bodde jeg langt på landet, og der klarer man seg rett og slett ikke uten lappen. Nå bor jeg i byen, så bil ville rett og slett bare vært tungvint ettersom det ikke hører noen parkeringsplasser til blokka jeg bor i og jeg bor sånn til at jeg har gangavstand til sentrum, og kort vei til trikk/buss/t-bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lapp i 12 år, bil i 2 år. Må pga kjøring av barn og forholdsvis landlige omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen den dagen jeg fylte 18. Har ikke hatt bil(når jeg bodde hjemme var mammas bil, min bil da, men så flyttet jeg til en annen by, og siden har jeg ikke hatt bil) Nå trenger jeg bil pga ny jobb som krever at jeg har det. Så gleder meg til å ha bil igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Har sertifikat, men ingen bil. Jeg har foreløpig ikke hatt så mye behov for bil, siden jeg har bodd i byer de siste årene, og har kunnet gå, sykle eller ta buss dit jeg trenger. Det eneste har vært når vi har skullet handle store ting eller har hatt lyst til å reise på en impulsiv tur. Så vi kommer nok til å få oss bil innen et år eller så, men den vil bli brukt lite i hverdagen den første tiden hvertfall. Om man skal fra A til B i en by, lønner det seg ikke alltid å kjøre selv heller, hvis man tenker på tid. I tillegg kommer det at jeg ikke ser behovet for å belaste miljøet om jeg kan slippe. Om man bor et sted med lange avstander, blir det annerledes.

Endret av Frk Åberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt lappen i over 10 år. Der jeg kommer fra var vi raske til å få lappen etter vi ble 18.

Har bil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg, til tross for at jeg var fast bestemt på å klare meg uten til jeg var godt oppe i 20-årene. Så behovet da jeg ble mamma, og tok lappen for 6 år siden. Er veldig glad for det, da jeg bor på landet, et godt stykke unna familien. Kunne ikke klart meg uten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har verken lappen eller bil, alltid bodd midt i sentrum så aldri vært avhengig av bil.

Kommer kanskje til å ta på ett tidspunkt, får se hva jeg har lyst til i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nønnøn

Har hatt lappen i 25 år,men kvittet meg med bilen for 3 år siden da jeg aldri brukte den. Er bare SÅ glad for mitt valg den gangen, ble skikkelig lat av å ha bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Serena
Hvor mange her inne har lappen til bilen.

Jeg har lappen men ikke bil. Rett og slett fordi jeg bor mitt i byen. Så det er rett og slett ikke nødvendig

Ja, jeg har serfikat. Kjørte opp like etter jeg fylte 18 og er generelt veldig glad for å ikke være så avhengig av foreldre og venner som kan kjøre lenger.:)

Endret av Serena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen i 8 måneder nå.. har enda ikke kjørt utfor eller kjørt på noen :) i motsetning til mange av mine venner som tok lappen på samme tid ... :hihi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JAAAAAAAA!!! :hoppe:

Jeg har lappen, ikke bil men det fordi jeg er 19, det koster masse og at jeg bor kolektivt :P

:reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...