Gjest Gjest_qtee_* Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hei folkens Jeg bare lurte på åssen er det med å få sykemelding når man tar silikon? Har liskom aldri hatt sykmelding, er ganske opptatt av jobben min og jeg skal ta silikon 21.4 men veldig nervøs for hvordan jeg skal klare å være bort fra jobben?! Burde man si til sjefen sin eller åssen går det der egentlig?:S Blir litt flaut og feil å si til sjefen sin at jeg må være sykemeldt pga silikon?.. Og hvor lenge er det vanligvis nok med sykemelding,1-2 uker?! Eller er det spørs hva slags jobb man har! Takk for svar
Kristaa Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Du tar ut ferie når du tar silikon, du får ikke sykemelding
Gjest Gjest_qtee_* Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Du tar ut ferie når du tar silikon, du får ikke sykemelding Det går det ann det ja
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Har lest, men vet ikke om det er tilfelle; Når du selv tar en brystoperasjon og betaler selv, får du ingen sykemelding å må ta ut ferie eller egenmelding. Hvis du derimot er blitt henvist av en lege og får dekket operasjonen, får du en ukes sykemelding.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 jeg fikk èn ukes sykemelding fra min lege, jeg betalte hele operasjonen selv. Det skader ikke å spørre!
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Har lest, men vet ikke om det er tilfelle; Når du selv tar en brystoperasjon og betaler selv, får du ingen sykemelding å må ta ut ferie eller egenmelding. Hvis du derimot er blitt henvist av en lege og får dekket operasjonen, får du en ukes sykemelding. Det er slik det skal være ja. I teorien. Det finnes sikkert leger som skriver ut sykemeldinger pga kosmetiske operasjoner også.
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 jeg fikk èn ukes sykemelding fra min lege, jeg betalte hele operasjonen selv. Det skader ikke å spørre! Jeg synes det er utrolig drøyt at samfunnet skal betale for at du skal ha større pupper!!!! Dette burde du bruke av ferien din på, og ikke la det bli et samfunnsproblem. Blir så sinna på slik mennesker.
Gjest Gjest_qtee_* Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Jeg synes det er utrolig drøyt at samfunnet skal betale for at du skal ha større pupper!!!! Dette burde du bruke av ferien din på, og ikke la det bli et samfunnsproblem. Blir så sinna på slik mennesker. Ja men tanke på hvor mye vi som jobber betaler jævlig mye skatt også da så blir ikke akkurat helt drøyt.
Gjest Gjest_qtee_* Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Ja men tanke på hvor mye vi som jobber betaler jævlig mye skatt også da så blir ikke akkurat helt drøyt. Og en ting til..hva med de som later som at dem er syke og går liksom "sykemeldt" par år osv.. Alle kan late som, men vi som faktisk jobber vi må jo betale jævlig mye i skatt pga dem også.. Men det er min mening :=
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Og en ting til..hva med de som later som at dem er syke og går liksom "sykemeldt" par år osv.. Alle kan late som, men vi som faktisk jobber vi må jo betale jævlig mye i skatt pga dem også.. Men det er min mening := Ingen kan late som om de er syke i et par år. Når du har vært sykemeldt en viss tid, tror det er 8 uker, så krever trygdekontoret ekstra oppfølging og uttalelse fra lege. Til TS. Så lenge det ikke er et medisinsk behandling så må du ta ut egen ferie. Det synes jeg er rett og rimelig. Kjenner en som tok en laseroperasjon for å forbedre synet sitt. Det vil si slutte å bruke briller. Han tok ut ferie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå