Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hva gjør en etasjevertinne på hotell? Er det samme som stuepike?
mann23 Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 (endret) *dobbeltpost* Endret 1. april 2008 av mann23
Gjest antigartner Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Herregud så dumt å "pynte" titler på denne måten! Når de søker etter renholdere; ber de om teppeingeniører og linoleumspleiere da?
Carebear1 Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Herregud så dumt å "pynte" titler på denne måten! Når de søker etter renholdere; ber de om teppeingeniører og linoleumspleiere da?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Herregud så dumt å "pynte" titler på denne måten! Når de søker etter renholdere; ber de om teppeingeniører og linoleumspleiere da? Ikke sant? Etasjevertinne høres ut som en som går rundt i korridorene eller sitter ved et bord i enden av en gang og ser til at hotellgjestene har det bra. Aldri hørt tittelen før jeg...
Gjest Casey Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Blir vel på samme måte som med "glamourmodell" (modell med avklednings- og silikonpotensiale), "produktformidler" (demonstrere matprøver i supermarkeder)og "Account Manager" (telefonselger).
Jane F. Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Blir vel på samme måte som med "glamourmodell" (modell med avklednings- og silikonpotensiale), "produktformidler" (demonstrere matprøver i supermarkeder)og "Account Manager" (telefonselger). HAHA!! likte den der:) Helt idiotisk.. stillingstitler nå til dags skal si minst mulig om jobben slik at man får lurt dit folk som ikke vet hva de søker på
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Nei, ikke linoleumspleiere, men fliskosmetologer.
Gir Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Herregud så dumt å "pynte" titler på denne måten! Når de søker etter renholdere; ber de om teppeingeniører og linoleumspleiere da? HAHA, teppeingeniører
Gjest Elfrida Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Mange titler er teite, men jeg vil ikke akkurat ha tilbake vaskekone, koldjomfru, diskedame, stuepike, løpegutt, visergutt og sykesøster feks.
Gjest antigartner Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Det er helt greit at yrkestitler utvikler seg, men når endringen er gjort for å "skjule" hva stillingen egentlig innebærer virker det veldig oppkonstruert for meg. Det finnes jo fremdeles yrkestitler som er kjønnsdiskvalifiserende, for eksempel helsesøster, jordmor og rådmann. For de to førstnevnte har jeg en gang hørt at de få mennene som innehar disse titlene ikke ønsker noen kjønnsnøytral tittel. Tror det handlet om yrkesstolthet og tradisjon.
amare Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 en i familien er harvært etasje vertinne! hennes arbeidsoppgaver var å sjekke at de som hadde møter i de forskjellige møterommene hadde det de trengte av drikke og mat. og bragte maten og sånt opp til dem selv(trodde det var servitører til det men) og at de hadde alt av utsyr som de trengte. nok stoler og greier.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #14 Skrevet 14. april 2008 Hva gjør en etasjevertinne på hotell? Er det samme som stuepike? Pga dette er noe folk kaller en rævajobb, så må de pynte på det. Har vert stuepike selv i ungdommen. Det var et trivelig miljø,men hardt arb. i sesongen. Det er vel den jobben jeg husker mest. Pga trivelig miljø.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå