Gå til innhold

ANGST

Gjest Gjest_Kikki_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kikki_*
Skrevet

Er det vanlig å være livredd 24 timer i døgnet når man har angst? Jeg ligger under dyna og er livredd jo også forteller jeg til angsten at det ikke er noe farlig. Men jeg er jo like livredd jo. Angst er jo å være redd. Men er det normalt å være livredd til og med under dyna? Jeg føler at jeg skal død av angsten hvert eneste sekund. Angste smerten og redselen er helt ubeskrivelig ekkelt å ha. Helt grusomt. Psykiateren min sa en gang at sånne redde mennesker som deg har det veldig vondt. Og det har jeg tenkt på veldig mye at det kanskje ikke er normalt å være livredd selv om man har angst. At angst er jo å være redd men noen er jo mere redd enn andre. Jeg hadde visste en alvorlig angst og alvorlig depresjon sa psykiateren. Jeg er visst alvorlige greier jeg. Jeg føler at lidelsen min er alvorlig. Fordi det er helt uholdbart å være livredd konstant. Og når jeg sier dumme angst ikke vær redd. Så er jeg like redd uansett jo. Helt grusomt med sånn redsel. Også sa psykiateren at jeg hadde en parnoid angst og det er visst veldig sterk angst sa hun. Uff. Vondt med angst ja. Uff... Jeg holder ikke ut mere angst nå. Jeg klarer ikke. Jeg makter ikke mere angst. Det kan umulig være normalt å være livredd konstant selv om man har angst? Angst er vondt. Vond smerte. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Har du blitt anbefalt noe terapi, medisiner? hjelp til å takle?

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg sender deg en god klem :klem:. Jeg vet godt hvordan det er å leve med angst, det er helt uholdbart til tider. Har hørt at panikk angst er den verste følelsen et menneske kan ha, det sier jo litt.

Jeg prøver å tenke kreativt når jeg har angst, dermed dyrker jeg ikke de tankene som skaper angst. F.eks kan jeg tenke at jeg skal skrive et langt gjennomtenkt innlegg på KG eller scrappe et eller annet som tar fokus vekk fra angsten. Vet det er vanskelig men vi må aldri gi opp.

Noen sier at angst kommer fordi en trenger en forandring. Er det noe i livet ditt som ikke er bra?

Selv om du er redd for å dø så gjør du ikke det. Du kan ikke dø av angst.

Håper jeg har hjulpet deg litt på vei...

Gjest Gjest
Skrevet
Er det vanlig å være livredd 24 timer i døgnet når man har angst? Jeg ligger under dyna og er livredd jo også forteller jeg til angsten at det ikke er noe farlig. Men jeg er jo like livredd jo. Angst er jo å være redd. Men er det normalt å være livredd til og med under dyna? Jeg føler at jeg skal død av angsten hvert eneste sekund. Angste smerten og redselen er helt ubeskrivelig ekkelt å ha. Helt grusomt. Psykiateren min sa en gang at sånne redde mennesker som deg har det veldig vondt. Og det har jeg tenkt på veldig mye at det kanskje ikke er normalt å være livredd selv om man har angst. At angst er jo å være redd men noen er jo mere redd enn andre. Jeg hadde visste en alvorlig angst og alvorlig depresjon sa psykiateren. Jeg er visst alvorlige greier jeg. Jeg føler at lidelsen min er alvorlig. Fordi det er helt uholdbart å være livredd konstant. Og når jeg sier dumme angst ikke vær redd. Så er jeg like redd uansett jo. Helt grusomt med sånn redsel. Også sa psykiateren at jeg hadde en parnoid angst og det er visst veldig sterk angst sa hun. Uff. Vondt med angst ja. Uff... Jeg holder ikke ut mere angst nå. Jeg klarer ikke. Jeg makter ikke mere angst. Det kan umulig være normalt å være livredd konstant selv om man har angst? Angst er vondt. Vond smerte. :(
Angst er vondt ja.. Du har en meget sterk form for angst.Hva er det du er redd?Bor du alene?
Gjest Gjest_kikki_*
Skrevet

Jeg går i terapi ja. går til en psykiater. også går jeg på medisiner, men jeg synes ikke det hejlper noenting. Også vet jeg ikke hva jeg er redd for. jeg er bare livredd konstant. vondt det. ja, angst er en vond smerte ja. uff. helt grusomt med angst :(

Gjest Gjest_kikki_*
Skrevet

Ja, jeg bor alene i en leilighet ja, men jeg er jo livredd til og med i min egen leilighet jo. Ufff..

Gjest Gjest
Skrevet

Må være utrolig slitsomt.Har du hatt det lenge?Hva er du redd for når det gjelder leiligheten?

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Det hjelper kanskje ikke deg, men prøv å tenk på at angst er fullstendig bortkastet energi. Snakk til deg selv og si f.eks. hva er det værste som kan skje, og hvor stor er sjansen for at akkurat DET skjer. Sjansene for det er faktisk minimale, og ved å tenke slik vil det kanskje etterhvert synke inn. Hat du prøvd tankefeltterapi? Det forandret livet mitt!

Gjest Gjest_kikki_*
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor jeg er redd jeg er bare livredd konstant også vet jeg ikke hvorfor jeg er redd. Jeg har ikke prøvd tanketerapi nei. kanskje jeg skal prøve det. klem

Gjest Gjest_kikki_*
Skrevet

Ja, jeg tenker på at angst ikke er noe farlig men det føles som en dødsdom . Jeg føler jeg dør hvert eneste sekund jo fordi angsten er så vond.

Gjest Lykkeliky
Skrevet
Ja, jeg tenker på at angst ikke er noe farlig men det føles som en dødsdom . Jeg føler jeg dør hvert eneste sekund jo fordi angsten er så vond.

Når det føles slike er det veldig viktig å oppleve mestring. F.eks: hvis du er redd for å gå og hente posten, så tenk på hva det værste som kan skje er. Hvor stor er sjansen for at akkurat det sjer? Den er ganske sikkert VELDIG liten. Du må presse deg selv litt, og gå til postkassa. Når du ser at det faktisk gikk bra har du opplevd mestring, og det blir lettere å gjøre det same dagen etterpå. Det å oppleve mestring når alt føles tungt er SÅ viktig, og for å gjøre det MÅ du presse deg selv litt. Jeg vet det er vanskelig, men det vil virkelig gjøre deg bedre. Lykke til! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...