Gå til innhold

Ung og brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Moi_*
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 16 år, og jeg plages av store bryst.

De er ikke til fysisk plage for meg, men de passer rett og slett ikke til kroppen min, jeg får mørke gnagemerker av BH’ene og jeg har fått masse kommentarer om dårlig holdning. De er tunge og det plager meg at de faktisk er med på å øke kroppsvekten min ganske mye. Dette plager meg veldig, og i tillegg har jeg faktisk lyst på små pupper. Så jeg har allerede nå bestemt meg for å ta en brystreduksjon, og den vil jeg ta fortest mulig, og jeg bryr meg ikke om arr.

Så hvor ung kan man være for å få gjennomført en brystreduksjon, og er sjansen stor for at noen vil operere meg, på tross av at jeg ikke har noen store fysiske plager og i så ung alder? Må man være myndig? Hvor mye vil det koste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke som mye om hvordan det fungerer, men jeg vil tro at de først og fremst utfører inngrep om personen plages fysisk. men jeg tror kanskje legene vil anbefale deg og vente til etter at du har fått barn og ammet?uten å være for sikker...

Skrevet

du må være over 18 år for å få dette gjennomført. men du kan jo snakke med fastlegen din om dette. han kan gi deg mer konkrete svar enn det vi her inne kan.

Gjest Redusert gjest
Skrevet

Jeg var under 18 da jeg fikk operasjon. Men foreldrene mine måtte samtykke. Man må henvise til helseplager for å få operasjon...

Skrevet

Snakk med fastlegen din. Jeg kjenner ei som fikk utført en brystreduksjon da hun var 16, så det er mulig.

Det går også som regel bra å amme etterpå, så det er ingen grunn til å vente. Dessuten vil arrene sannsynligvis blir penere ettersom huden din er mer elastisk og gror lettere når du er ung.

Lykke til!

PS: Husk at det er fritt sjukehusvalg, så du kan velge privatklinikk til å utføre inngrepet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...