Gå til innhold

Gruer meg til å gråte jeg...

Anbefalte innlegg

Gjest Tårevåt
Skrevet

Jeg er en usannsynlig lettrørt person, og tårene kan trille i mange sammenhenger - og spesielt i bryllup! Kan gråte av å bare lese historiene deres her inne, eller av å på tenke på at dørene til kirken åpnes, orgelbrus og meg som går inn i kirken og opp til min mann...

Tør nesten ikke tenke på hva som kommer til å skje under selve vielsen og f.eks. under talene - jeg kommer til å strigråte! :-?

Problemet mitt er egentlig at jeg ikke liker at tårene renner foran andre mennesker, men denne dagen er vel antakeligvis alles øyne rettet mot oss under taler og sånt, og i vielsen ser ihvertfall ALLE på oss. Gruer meg skikkelig til dette, selv om det er helt vanlig å gråte litt i bryllup og bli rørt over det som skjer.

Flere som kjenner det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte. Er veldig lett-rørt. Men husk at på denne dagen er det absolutt lov, og bare fint!

Les min tråd Jeg er så lett-rørt

(...men ikke begynn å gråte, da :wink: )

Skrevet

Vi var på førbryllupsmøte i menigheten i går. De begynte samlingen med å spille på kirkeorgelet akkompagnert av trompet. Jeg holdt på å strigrine, men med intens jobbing holdt jeg tårene for meg selv :-D

Jeg regner med at det kommer noen tårer på Dagen også. På Glasmagasinet kjøpte jeg papirlommetørklær med hjerter på. 10kr for ei pakke. Kanskje folket legger mer merke til papirlommetørklærne enn tårene? Men hva om hormonene mine styrer meg til å bælje? *bitenegler*

Uansett: Det er lov og romantisk å gråte litt denne dagen.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn da jeg skulle gifte meg, ville ikke gråte i en stor forsamling. Kjente allerede da jeg satt hos frisøren, at tårene sprengte på! Resultatet var at jeg var dødsalvorlig i kirka, turde ikke se på noen etc. fordi jeg var redd for å gråte..

Mange har spurt etterpå hvorfor jeg var så alvorlig, mannen sier han nesten var redd for å se på meg fordi jeg så så sint ut!! Dette er noe jeg angrer på i dag, at jeg ikke lot følelsene slippe ut. :cry:

Så bare la tårene komme hvis de kommer er mitt råd. Det skal være tårer på en slik stor dag!!

Lykke til!

Gjest Tårevåt
Skrevet

Livets datter: leste innlegget ditt om brudgommen nå - OG TÅRENE KOM! Skjønner, eller? Jeg er virkelig et håpløst tilfelle der altså :lol: .

Jeg vet at der er lov til å gråte denne dagen og at alle synes det er litt sjarm over det, men jeg har ikke lyst - det er problemet... :roll:

Skrevet

Vær snill med deg selv. Om det kommer noen tårer så gjør det det. Ikke tenkt så veldig på det. Bare vær deg selv. La alle se hvilken åpen og hjertelig person brudgommen har fått!

:D

Og, husk litt vannfast mascara. Sånn for sikkerhetsskyld.

:sjarmor:

Gjest Tårevåt
Skrevet

Å takk, Anafugia! :D Hyggelig innlegg fra deg der!! Får bare håpe gjestene våre også tenker "åpen og hjertelig" og ikke sippeguri om meg da :lol: . Ja, jeg skal nå prøve å ikke bekymre meg så mye, men kan ikke noe for det altså. Jeg bare liker SÅ dårlig å gråte foran andre...

Vannfast mascara skal jeg ihvertfall ha!! Kanskje solbriller hadde vært tingen også? :briller: Eller sånn kanskje: :kul:

Skrevet

Jeg så på Globus 2 om dromedarer her om dagen og tårene rant. :o

Jeg er og blir superfølsom og ikke flink til å holde igjen.

Tårene kommer garantert!

Men synes valla har et kjempepoeng. Jeg vil mye heller strigråte enn at folk skal synes jeg ser sint ut :wink:

Skrevet

Morsomt dett her, for jeg er akkurat like dan. Jeg gråter for alt, og da mener jeg alt! Jeg gruet meg litt til dagen vår p.g.a. at jeg var redd jeg skulle gråte absolutt hele tiden, men det gikk faktisk utrolig bra! Joda, selvsagt gråt jeg masse, men mye mindre enn jeg hadde trodd. Jeg gråter jo nesten mer når jeg ser bryllup på TV eller er i andres bryllup! Tårene trillet opp kirkegulvet, under vielsen og under talene, men tross alt mye mindre enn jeg hadde trodd. Det er noe helt annet å være midt oppi det selv, og man har så mye å være opptatt av!

Det er naturlig å felle noen tårer på en slik dag og folk synes det bare en romantisk! Anbefaler deg iallfall å ha masse gode papirlommetørkler både i kirken og ved middagsbordet (jeg tror jeg brukte 3 pakker bare under middagen), og ikke minst en god mascara. Kanebo 38° er virkelig helt 100% sikker for oss som har lett for å ta til tårene!

Skrevet
Jeg har det på akkurat samme måte. Er veldig lett-rørt. Men husk at på denne dagen er det absolutt lov, og bare fint!

Les min tråd Jeg er så lett-rørt

(...men ikke begynn å gråte, da :wink: )

Jeg klarte heller ikke "testen".. :grine:

Dette lover ikke bra.. :oops:

Skrevet

Jeg begynner å gråte av Ole Brum tegnefilmer, så jeg regner nok med at tårene vil trille litt.

Er ikke redd for om det skjer, men tror jeg skal passe på å ha vannfast maskara i bryluppet :oops:

Gjest Helenius
Skrevet

Heldigvis er vi mange som har det som deg! Jeg gråter av ting jeg leser i avisen, av fine ting kjæresten sier, av tanken på bryllupet vårt, av sanger jeg spiller på piano... Jeg har til gode å gråte av TV-programmer om ville dyr, men det kommer nok en gang.

Jeg synes det er helt greit å gråte - og jeg har forsont meg med at jeg kommer til å hulke stadig vekk hele bryllupsdagen - MEN jeg synes det er plagsomt å bli så hoven og rødflekkete i ansiktet som jeg alltid blir! Så om noen har tips til hvordan man fikser det, tar jeg imot med takk. (Å le litt hjelper alltid, men om det blir stadige følelsesmessige svingninger kan det bli litt slitsomt. OK - det blir sikkert det...)

Men det ER helt lov å gråte! Tenk så fint å vise følelser :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Da vil jeg komme med en liten, positiv "historie"! Jeg er som dere veldig lettrørt og for klump i halsen for det minste, og jeg liker ikke at andre ser tårene mine. Men jeg felte faktisk ikke en eneste tåre på bryllupsdagen vår! Og jeg var heller ikke "sint" som Valla skriver, jag var bare et stort glis!

Det som jeg tror hjalp meg var at jeg hadde bestemt meg for å være konsentrert på det som skjedde og ikke tenke "triste" tanker ("Åh, så høytidelig dette her", "Nå er det oss for resten av livet" osv.). Ikke var jeg nervøs heller, selv kirketjeneren kommenterte at jeg så veldig rolig ut da jeg sto utenfor dørene klar til å gå inn. Jeg bare gledet meg veldig!

Så mitt råd må være å ikke fokusere på at dere sikkert kommer til å gråte, men sørg heller for å suge inn alle inntrykkene og få med dere alt som skjer. Dagen kommer jo ikke igjen! :D

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...