Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hei! Skal til GU i morgen, fordi jeg har fått noen hvite rare "klumper" på de ytre kjønnsleppene. Nå er disse så og si borte. Men tenkte at en sjekk ville være greit uansett. 3 år siden sist. Det jeg lurer på er må jeg fortelle legen hva jeg vil at hun skal sjekke? eller tar hun bare en rutinekontroll og ser alt som er galt hvis det er noe? Vil sjekke dette: *kjønnsykdommer *aids *bakteriell vaginose *cyster *POS *om jeg kan bli gravid Har lite peiling på dette her.. 1. Får hun sjekket alt dette kun ved GU eller er det andre tester som må taes også? skjønner at noen kjønnsykdommer må taes med andre tester. 2. Hvilken av disse tingene blir sjekket på en vanlig rutine kontroll? Noen som kan hjelpe litt? *gruuuuuuuuer meg*
Gjest imli Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Du får i alle fall ikke sjekka om du kan bli gravid ved GU. Det skal full utredning til... Det vanlige når man tar GU er vel å ta celleprøve av livmorhalsen, og evnt sjekke for kjønnssykdommer. Du bør si i fra hva du vil ha sjekket. HIV-test er i alle fall ikke standard. Cyster på eggestokkene/PCOS må du få ultralyd for å sjekke. Man ser jo ikke eggstokkene fra sjeden
Zarabi Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 jeg var til en GU på kvinneklinikken og brukte de ultalyd for å sjekke eggstokkene...jeg fikk se at jeg hadde eggløsning/skulle ha det snart..hehe..skikkelig arti. jeg hadde en helt standard undersøkelse Hun spørte meg først om det var noe spesielt jeg ønsket å sjekke, om jeg hadde hatt sex, og jeg hadde hatt sex med noen utenlandske og om jeg hadde fått vaksina mot cellefornandring. Du kan sikkert få lurt inn spm om alle de tingen du lurer på under disse temaene, hvis din lege gjør som min...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå