Gå til innhold

Til dere med skolebarn -

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Er dere hjemmearbeidende hele gjengen her? (siden barna står opp rundt 7...?)

Hos oss vekkes barna kl 6.15 - rett på badet: vask, klær, hårstell og pusse tenner.

Ute av døra kl 7 og frokosten inntas på SFO.

Frokosten smører jeg før jeg vekker barna, etterat jeg selv har dusjet og stelt meg.. (står opp 5.45 når jeg leverer)..

Det er vel ikke uvanlig at barn kan stå opp kl. 7??! Jeg begynner ikke på jobb før 9, og har ikke så lang reisevei, så mine barn trenger ikke SFO før skolen. Dermed kan de møte opp når det ringer inn 8.30, og kan stå opp 7-7.30. Mange har det jo sånn selv om de ikke er hjemmeværende, alle begynner ikke på jobb til samme tidspunkt som deg! ;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Minn meg på å lese KG hvis jeg vil føle meg udugelig.

Ungen (7) og jeg står opp 0645, ungen spiser og ser litt på TV mens jeg steller meg (15-20 min. avhengig av om jeg vsker hår). Ungen kler seg mens jeg lager matpakker, og 0725 er vi ute av døra. Jeg har 8-16 jobb.

Håper dere vet at dere lever en luksustilværelse, med penger til all den maten og kapasitet til et voldsomt opplegg og halvtimes frokoster sammen.

Vi har brunch sammen i helgene, med kakao, pålegg, frukt og god tid.

Hjemmeværende og deltidsarbeidende kvinner med mann med god inntekt er heldige.

Ungen trenger fortsatt en del søvn - det er vanskelig å stå opp tidligere uten å hive ungen i seng tidligere (blir veldig trøtt og sliten da), og da er det i så fall ingenting igjen av ettermiddagen. Har prioritert det slik at det er bedre vi har tid sammen ettermiddag og kveld, til lesing og kos, lekser og venner, enn om morgenen hvor vi skal av gårde uansett.

Gjest Lily1
Skrevet (endret)
Håper dere vet at dere lever en luksustilværelse, med penger til all den maten og kapasitet til et voldsomt opplegg og halvtimes frokoster sammen.

Vi har brunch sammen i helgene, med kakao, pålegg, frukt og god tid.

Hjemmeværende og deltidsarbeidende kvinner med mann med god inntekt er heldige.

Hvem som er heldige kommer vel an på øyet som ser!

Jeg synes mennesker som jobber er heldige, og ikke minst mennesker som kan spise en skive med brunost dersom de ønsker det, er heldige.

Jeg er en av dem som har det du kaller "kapasitet til et voldsomt opplegg".

Jeg er 100% ufør på minstepensjon, og har ikke kapasitet til å gjøre noe annet enn det jeg gjøre med hus og barn hver dag. Jeg har også en mann som reiser med jobben, og barn med spesielle behov... vil du fremdeles kalle meg heldig, og hevde at jeg lever en luksustilværelse?

Du vet ingenting om livene til menneskene som skriver her inne, så å si at andre er heldige og lever en luksustilværelse ut i fra noen løsrevne setninger synes jeg er temmelig drøyt.

:kjefte:

Edit: la til noe, og byttet på avsnittene.

Endret av Lily1
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Forstår jo når jeg leser her at jeg og samboern ikke bør få barn på en stund. Her er vi begge ute av huset før klokken syv.

Husker da jeg var liten og bodde hjemme. Da ordet vi det som måtte ordnes på kvelden før. Men her virker det jo som om det diskes opp med både omelett og rundstykker til vanlige hverdagsfrokoster, samt flotte lunsjer.

Skrevet

Opp 6, ute av huset 6.30-6.35.

Frokost inntas i barnehagen.

Dersom barna er ekstra sultne kan de ta en skive i handa i bilen på tur til barnehagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...