Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp et rom og jeg lurer på hva jeg skal gjøre med veggen (tapetserte gipsplater). Problemet er at tapetet er ganske boblete og stygt på enkelte steder. Må man fjerne tapetet helt først? Det sitter veldig godt, så jeg er redd for at jeg kommer til å skade veggen ved å prøve å fjerne dette (pluss at det er myyye jobb :sjenert: ). Eller går det an å fjerne boblene på en annen måte?

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Prøv å skjære et kryss over boblene, brett ut tapetet og fyll på med tapetlim av god kvalitet. Brett inn igjen og tørk vekk evt. limsøl med en fuktig klut.

Skrevet
Prøv å skjære et kryss over boblene, brett ut tapetet og fyll på med tapetlim av god kvalitet. Brett inn igjen og tørk vekk evt. limsøl med en fuktig klut.

Det skal jeg prøve! Takk for hjelpen!!

Skrevet

Jeg ville fjernet tapeten, eventuelt lagt tynne gipsplater over. Om du maler oppå boblene, kan du risikere at tapeten "bobler" enda mer når det kommer fuktighet fra malingen på den. Blir sjelden vellykka å male på slikt grunnlag. Spør i malebutikken. Der har de utstyr som du kan få låne til å fjerne tapeten.

Tro meg, du vil bli mye mer fornøyd når du gjør jobben skikkelig. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...