Gjest Mosen Skrevet 7. mai 2003 #1 Skrevet 7. mai 2003 Hei alle! Trenger hjelp, da min egen kunnskap om data er minimal. :oops: Har akkurat innstallert hjemme pc, -klarte det helt alene :-) Men problemet er at jeg har Windows XP, og klarer ikke å lese excel-filer der... Samme problemet med power point... Noe gode råd om hvordan jeg kan løse dette? Klemz fra XP-begynner...
Gjest Lea Skrevet 7. mai 2003 #2 Skrevet 7. mai 2003 Jepp.. Høyreklikk på ikonet for filen og velg Åpne i... Så velger du excel eller powerpoint. Voila! Fil åpnet! (Går utfra at du har disse programmene installert)
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2003 #3 Skrevet 7. mai 2003 Går ikke... "Finner ikke programmet" dvs at excel ikke ligger på maskina!!! Men det finnes visningsprogram (som leser filene, ikke programmet) du kan laste ned fra nettet, fant akkurat for Power point... Men excel finner jeg ikke... Hilsen frustrert Mosen
orakel Skrevet 7. mai 2003 #4 Skrevet 7. mai 2003 Det høres ut som om det er en helt ny maskin du har. Er du sikker på at du faktisk har Office XP på maskinen din? Veldig mange nye maskiner leveres med Windows XP som operativsystem, og i stedet for Office (som inneholder word, excel, powerpoint), så er det med noe som heter MS Works. MS Works inneholder noen av elementene i Office, men i mindre skala, og jeg er ikke så sikker på om disse er kompatible. Det er ihvertfall sånn at har du MS Works på maskinen og skal installere Office, så må man slette MS Works først. Kanskje det er det som er problemet ditt at du rett og slett ikke har Office.
Gjest Lea Skrevet 7. mai 2003 #5 Skrevet 7. mai 2003 Du kan jo laste ned OpenOffice. Det er gratis og kan åpne alle Word, Excel og Powerpoint-filer. http://www.openoffice.org/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå