Ce'Nedra Skrevet 31. mars 2008 #21 Skrevet 31. mars 2008 Husker vi trodde ene venninna i gjengen var lesbisk fordi hun aldri fikk seg kjæreste mens vi hadde mange. Hun fikk sin første kjæreste da hun var rundt 20, og de giftet seg 6 år senere som de første i vennegjengen. Altså - helt normalt.
Anglofil Skrevet 31. mars 2008 #22 Skrevet 31. mars 2008 (endret) Vel, som 21-åring har jeg enda ikke hatt en kjæreste, men jeg beskymrer meg ærlig talt ikke så veldig. Ikke enda ihvertfall. I følge en statestikk nylig, viste det seg at hele én av fem 20 åringer enda ikke har hatt sex og da heller sikkert ikke kjæreste. Mao: det er ikke så unormalt som folk vil ha det til. Det jeg derimot hadde blitt stresset av, er hvis mine foreldre og de rundt meg hadde blitt stresset. Man må se det i sammenheng. Prioriterer hun andre ting i livet? Jeg var selv konkurranseutøver fra jeg var 13 til jeg var rundt 18. Etter det ble jeg politisk aktiv, samtidig som jeg hoppet rett på et fulltidsstudie etter videregående. Selv om jeg har hatt ønske om en kjæreste, har ikke det vært en førsteprioritet og det kan godt hende det er slik for henne også. Synes det er bare er flott jeg at hun er tøff nok til å stå på egne ben i den alderen. Ikke noe galt med de som har kjærester, men tror også man har godt av å være singel i den perioden av livet også. Mvh Yvonne Endret 31. mars 2008 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #23 Skrevet 31. mars 2008 Jeg var 16 første gang jeg fikk en ordentlig kjæreste. Han var 5 år eldre. Vi var sammen i 9 måneder. Datteren min på 17 har vært sammen med kjæresten i siden i fjor sommer. Hun har hatt et langvarig forhold før det. Da var hun 15. Andre datteren min er 16. Hun har hatt et forhold som varte i 5 mnd. Nå har hun vært singel i et halvt år. Bruker tiden på venner, jobb og skolearbeide. Hun hadde ikke hatt tid til kjæreste nå. Det er ikke sikkert datteren din har truffet noen hun har lyst til å være sammen med enda. Hvis hun er moden for alderen har hun kanskje ikke så mye til felles med jevnaldrende gutter? Og gutter på 18 kjenner hun kanskje ikke?
Chiquita Skrevet 31. mars 2008 #24 Skrevet 31. mars 2008 Da jeg var 15,5 hadde jeg heller ikke hatt noen kjæreste. Da jeg var 16,5 hadde jeg flyttet sammen med en 10 år eldre fyr - vi er gift nå, 10 år senere... Ikke alle følger "normalen", uten at det er noe unormalt i det...
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #25 Skrevet 31. mars 2008 Kun en i min venninnegjeng (på 10 jenter) hadde hatt kjæreste da vi var 15. Og det er ikke hun som har fått det beste forholdet til menn senere for å si det sånn.
Bomullstrusa Skrevet 31. mars 2008 #26 Skrevet 31. mars 2008 Si ihvertfall ikke til henne at du synes det er unormalt, det gjorde min mor til meg. Jeg ble stresset av det og følte at det var noe galt med meg.. Fikk min første kjæreste som 21-åring, og er egentlig glad for det
Gjest AnneShirley Skrevet 31. mars 2008 #27 Skrevet 31. mars 2008 Jeg oppfatter det som vel så normalt å ikke ha hatt kjæreste som å ha hatt det på denne alderen.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #28 Skrevet 31. mars 2008 Jeg stusser over at noen reagerer på at en 15-åring ikke har hatt kjæreste. Jeg fikk min første som 21-åring, og var ikke den siste i vennegjengen heller Men kanskje man begynner tidligere med slikt i dag, siden moren reagerer? Som en person nevner over her, de jentene som hadde kjærester på ungdomsskolen min, er ikke de som har kommet lengst i dag. De fikk barn tidlig, fikk nye menn etterpå, ikke tid til utdannelse pga barneoppfostring etc. Jeg er kjempeglad for at jeg tydeligvis er en "late bloomer"!
Fluffie Skrevet 31. mars 2008 #29 Skrevet 31. mars 2008 Jeg var ogsaa sent ute, fikk min kjaereste naar jeg var 23. Har ikke hatt noe serioest foer det, bare dating og nesten-forhold som ikke ble noe av. Jeg syntes det var stressende med familie og venner som hele tiden maste paa om jeg fikk meg type snart og slikt.
Gjest imli Skrevet 31. mars 2008 #30 Skrevet 31. mars 2008 Hei! Datteren min på 15 1/2 år har ennå ikke hadd en eneste kjæreste (hun har fortalt meg dette selv). Jeg synes dette er litt i seneste laget, da jeg hadde min første allerede som 11-12 åring. Hva synes dere? Hilsen Mor ??? Jeg fikk ikke kjæreste før jeg var 20.... Hvorfor i all verden er dette et problem? :klø:
MarianneE Skrevet 31. mars 2008 #31 Skrevet 31. mars 2008 er ikke det ganske vanlig? Jeg fikk min første som 18-åring, forøvrig er vi gift idag, 11 år etter.
Gjest imli Skrevet 31. mars 2008 #32 Skrevet 31. mars 2008 Du skriver at hun er moden i andre sammenhenger, jeg vil vel si at hun er moden her også. Gjør ikke som "alle andre" og blir sammen med "hvemsomhelst" bare for å ha en kjæreste, men venter på å bli ordentlig forelsket. Enig i dette. Kan legge til at selv om jeg ikke fikk kjæreste før jeg var 20, har jeg mann og snart barn nå som 22-åring. Hvis TS bekymrer seg for at hun skal bli "gammel jomfru" mener jeg... Jeg tror jeg bare ville vært glad til egentlig... Tenk på alle bekymringene du slipper!
Alice Ayres Skrevet 31. mars 2008 #33 Skrevet 31. mars 2008 Hei! Datteren min på 15 1/2 år har ennå ikke hadd en eneste kjæreste (hun har fortalt meg dette selv). Jeg synes dette er litt i seneste laget, da jeg hadde min første allerede som 11-12 åring. Hva synes dere? Hilsen Mor Jeg håper at datteren min venter med kjæreste til hun er nærmere 40, jeg.
Helen Skrevet 31. mars 2008 #34 Skrevet 31. mars 2008 Du skal være glad datteren din venter med å få seg kjæreste. Selv hadde jeg mange kjærester i 11-14 årsalderen, det var aldri noe seriøst. Men da jeg var 14 år ble jeg sammen med en på 16, vi var sammen i 9 år. Jeg føler at jeg aldri har hatt noen ordentlig ungdomstid med fest og morro som er vanlig i den alderen. For han og jeg var kun sammen vi to alene hele tiden. Han ville aldri være med på noe, så da ble det ikke til at jeg heller ble med på det som var morro. Jeg har angret mange ganger på at jeg fikk et så seriøst forhold i så ung alder, jeg føler at det har ødelagt mye for meg. Vær også glad du slipper alle beskymringer som også hører med til kjærester og slike ting, jeg har selv ei datter på 16 år som har hatt noen kjærester de siste årene. Det er slettes ikke alle som har vært svigermorsdrøm akkurat
Branna Skrevet 31. mars 2008 #35 Skrevet 31. mars 2008 Jeg fikk min første kjæreste da jeg var 16 og et halvt år, og han er jeg gift med nå. Hvis jeg var deg ville jeg ikke bekymret meg, ville heller vært lettet. Hun har jo bare ikke funnet den rette enda, og det er jo egentlig ikke rart når hun er så ung. Broren min på 17 har heller ikke hatt noen ordentlig kjæreste ennå, men det virker ikke som om det er unormalt.
Gjest GossipGirl Skrevet 1. april 2008 #36 Skrevet 1. april 2008 (endret) Du skriver at hun er moden i andre sammenhenger, jeg vil vel si at hun er moden her også. Gjør ikke som "alle andre" og blir sammen med "hvemsomhelst" bare for å ha en kjæreste, men venter på å bli ordentlig forelsket. Forsåvidt godt innlegg, men jeg er litt uenig; det er selvfølgelig positivt at jenta ikke følger "strømmen", men som flere nevner; det er fullt mulig å være ung, men likevel satse seriøst når en innleder et langvarig forhold. Jeg innledet mitt første seriøse forhold som nesten 17åring, og det varte i over to år. Edit (for å presisere); noen finner seg nok kjæreste fordi det er kult, men noen er faktisk seriøse også. Endret 1. april 2008 av GossipGirl
Embla s Skrevet 1. april 2008 #37 Skrevet 1. april 2008 Nesten så jeg tror dette er en aprilspøk. Hva blir det neste? Hjelp! Datteren min på 16 har aldri vært på fylla? Og hvis du er seriøs ts, så må jeg bare si at du som mor har et luksusproblem. Og hun er ikke unormal. Det normale er ikke som på Ricky Lake show.
Honey Bee Skrevet 1. april 2008 #38 Skrevet 1. april 2008 Min datter er ikke like gammel,men hun har kjæreste,og jeg er livredd :tristbla:Tidlig gravid er et fenomen i min familie
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 2. april 2008 #39 Skrevet 2. april 2008 Nesten så jeg tror dette er en aprilspøk. Hva blir det neste? Hjelp! Datteren min på 16 har aldri vært på fylla? Og hvis du er seriøs ts, så må jeg bare si at du som mor har et luksusproblem. Og hun er ikke unormal. Det normale er ikke som på Ricky Lake show. Men for å være mer seriøs. Flesteparten av 15-åringer har ikke kjæreste. Heldigvis ville jeg si. For tidlige kjærester er nærmet en risikofaktor. Men du mor, du burde passe deg for å karakterisere ting som normalt og unormalt! Ungdommer er paranoide nok som det er, de trenger ikke oppmuntring til å tro de er mer unormale..
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #40 Skrevet 2. april 2008 JEG HAR 2 DØTRE PÅ 20 OG 25 ÅR OG DE HAR ALDRI HATT KJÆRESTE. JEG VAR 19 NÅR JEG FIKK MIN OG HAN ER JEG GIFT MED ENDA.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå