Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Datteren min på 15 1/2 år har ennå ikke hadd en eneste kjæreste (hun har fortalt meg dette selv). Jeg synes dette er litt i seneste laget, da jeg hadde min første allerede som 11-12 åring. Hva synes dere? Hilsen Mor
Gjest Lily1 Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Jeg hadde min første kjæreste da jeg var 17, og jeg har ikke hatt store problemer med det. Hva mener du problemet er ved ikke å ha hatt kjæreste som 15-åring?
HeleneHarepus Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 For din datters skyld; ikke si at dette er i seneste laget. Noen får kjæreste tidlig, andre sent. 15,5 år er jo ikke akkurat gammel jomfru heller da.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Mener ikke dette er et problem, men heller at dette er ulikt jevnaldrende. Må også ta med at hun er svært moden i alle andre sammenhenger, og kanskje er derfor jeg reagerer slik jeg gjør? Men takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Tenk på alle bekymringene du slipper Har hun sex? Bruker hun prevansjon? Hadde vært lettet jeg
snexi Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Min første ordentlige kjæreste fikk jeg da jeg var nettopp fylt 16 år. [Han er jeg gift med i dag] Men det ville jo ikke si at vi ikke klinet med gutter før. Sånt var det mye av selv om vi ikke var kjærester. Eldste jenten min er 11 år og hun har langt fra noe kjæreste, og så vidt jeg vet har ikke de andre 15 jentene i klassen hennes kjæreste heller. [Hun forteller meg det meste.] Så tror ikke det er noe unormalt med jenten din altså.
~umulia~ Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Jeg fikk min første kjæreste når jeg var 18. For meg var det helt riktig. Vi hadde et godt og langt forhold. Vi var voksne nok til å ta ansvar både ovenfor oss selv og hverandre. Jeg er glad for at jeg ventet så lenge med å ha en kjæreste. Jeg hadde masse tid til meg selv, venner, interesser og hobbyer og trengte ikke å ta hensyn til en kjæreste som kanskje ville ha stått i veien for mine ønsker og drømmer. Ungdom er jo lett påvirkelige og spesielt når det kommer til kjærester. For noen er det riktig å ha kjæreste tidlig, for andre er det greit å vente litt. Noen er modene tidlig, andre er det ikke, noen ønsker kjæreste og andre igjen har nok med sitt og vil dyrke eget liv og interesser før de invollverer en partner. Begge deler er både riktig og normalt.
Grooo Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Du skriver at hun er moden i andre sammenhenger, jeg vil vel si at hun er moden her også. Gjør ikke som "alle andre" og blir sammen med "hvemsomhelst" bare for å ha en kjæreste, men venter på å bli ordentlig forelsket.
Cienna Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Synes ikke det gjør noe jeg...hun er vel av den jordnære typen som ikke forelsker seg i hytt og pine...jeg hadde min første kjæreste som 11 åring...mens venninna mi fikk sin første som 15 åring...det varte faktisk i 3 år mellom dem. Det kommer skal du se
Susannah Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Tror dette er ganske normalt, ingeting å bekymre seg over.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Det stemmer vel det Vet også at hun aldri (hun sier i hvertfall så) har klint med en gutt heller. Mor
estrella Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Vel, da er jeg helt syk. Jeg er 18år og har aldri hatt en skikkelig kjæreste ..og det er ikke mangen av vennenene heller som har(men så har jeg en ganske "kristen vennegjeng", noe som gjør at de skal gifte seg med sin første kjæreste..og da må man jo velge klokt )
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 Nesten ingen i klassen min hadde kjæreste før de var 16-17, noen få tidligere, andre seinere. Selv fikk jeg ikke _ordentlig_ kjæreste før jeg var 25, selv om jeg hadde noen kortere forhold i årene før det også. Jeg kan innrømme at jeg var seint ute med å få kjæreste, og det er sikkert grunner til det (redd for å knytte meg til noen, vanskelig å velge noen, såpass sjenert at jeg ikke viste noe særlig initiativ før jeg var over 20), men har aldri sett på det som et problem, i hvert fall ikke etter hvert som det jeg har hatt av issues har løst seg... I så ung alder tror jeg det er veldig forskjellig både fra person til person, og ikke minst ulike miljøer/klasser/årskull hvordan det er med kjærester. I klassen til broren min hadde folk "kjærester" fra slutten av barneskolen, i min var det som nevnt ikke sånn.
Harlekin Skrevet 30. mars 2008 #15 Skrevet 30. mars 2008 Jeg fikk ikke kjæreste før jeg var over tjue, jeg! Så jeg er vel heeelt unormal Men det er blitt folk av meg likevel, tro det eller ei.
Gjest StockDama Skrevet 30. mars 2008 #16 Skrevet 30. mars 2008 Jeg forelsket meg ikke før jeg ble 18, mens alle venninnene mine hadde sporadiske kjærester fra de var 10-11, jeg kunne aldri skjønne at de fikk seg kjæreste bare for å kunne si de hadde kjæreste.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #17 Skrevet 30. mars 2008 Jeg hadde min første kjæreste når jeg var 19...Men det var nok fordi jeg var ganske sjenert og var ikke på så mye fester osv.Det er jo ikke noe å bekymre seg over at barnet ditt ikke har hatt kjæreste enda når hun er 15!Har jo såvidt begynt å bli stor da! Det er vel bare bra at hun ikke er noen typisk fjortis berte som har hundrevis av kjærester før hun er 18.Jeg ville heller blitt mer bekymret hvis det var det motsatte...11 år er man jo bare et barn enda,de fleste har vel ikke kjærester da.Bare "leie hverandre" kjærester kanskje.
{Pepita} Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 Jeg hadde ikke hatt kjæreste før jeg var 17, så du må ikke finne på å nevne dette som noe unormalt for henne, for det er det virkelig ikke.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #20 Skrevet 30. mars 2008 Du skriver at hun er moden i andre sammenhenger, jeg vil vel si at hun er moden her også. Gjør ikke som "alle andre" og blir sammen med "hvemsomhelst" bare for å ha en kjæreste, men venter på å bli ordentlig forelsket. Helt enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå