Gjest Hermina Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Sorry, litt langt og detaljer, men jeg begynner å bli desperat. Jeg er gravid og har fått en veldig plagsom hemoroide. Den er på størrelse og "fasthet" med en drue, og jeg har konstante smerter. Den går ikke an å dytte inn, først og fremst pga smertene men også pga typen (kategori 4). Jeg klarer ikke å gå skikkelig, sitte i mer enn 10 minutter, eller stå lenge. Det er enda vondere når jeg nyser, hoster (eller spyr...), og hvordan det er å gå på do trenger jeg vel ikke å nevne. Jeg har smurt med sheriproct og alcos-anal i fire dager, og kjøler med isbiter, men det har blitt verre nå i helgen. Jeg har en kontorjobb og klarer ikke å se for meg at jeg skal klare å gjennomføre en hel arbeidsdag. Til kollegaer må jeg vel si at jeg har vondt i rygge, for jeg må støtte meg når jeg skal sette meg og reise meg, og vagger av gårde når jeg går. Jeg gråter noen ganger per dag i ren utmattelse og desperasjon over smertene. Jeg har begynt å ta en mikstur for å unngå hard mage, men det er jo for sent å forebygge, nå vil jeg bare bli kvitt smertene. Dette går på livskvaliteten løs dersom jeg må gå sånn lenge. Hvor lenge skal jeg gå sånn før jeg kontakter lege? Og hva kan han gjøre? Hadde jeg visst at dette kom til å gå over i løpet av uken, skulle jeg ha klart meg, men jeg er så forferdelig redd for at dette skal vare helt til fødselen om fem måneder, eller kanskje enda lengre. Men jeg er litt redd for å gå til legen også, for tenk om ha sier at "pytt, sånn må man regne med når man er gravid, ingenting å bry seg om" eller "Sorry, dette må du bare leve med".
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Jeg synes det høres ut som om du godt kan gå til legen i morgen, jeg. Jeg vet ikke om det er den første metoden legen prøver på, men det er relativt vanlig å operere bort hemorroider under lokalbedøvelse. Dette gjøres på sykehus, og jeg tror de fleste reiser hjem samme dag. Lykke til, hemorroider er ikke morsomt
Frigg Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Hvorfor vente med å gå til legen? Du kan jo ikke gå slik når det er så vondt. Ring legen din så fort du kan du Lykke til
Gjest Legen NÅ Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Ut fra en artikkel jeg har lest om dette ser jeg ingen grunn til at du ikke skal til legen i dag!! Pasienthåndboka Lykke til !!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå